بازدید 9695
۲

سرمایه گذاری گسترده ی روس ها در ابرشهر سعودی!

روسیه قصد دارد تا در پروژه ی ساخت ابرشهر نئوم عربستان سعودی، که ۳۳ برابر بزرگتر از شهر نیویورک آمریکا خواهد بود، سرمایه گذاری کند. مساحت این شهر ۲۶۵۰۰ کیلومتر مربع و واقع در نزدیکی دریای سرخ و مسیرهای دریایی ای که از کانال سویز استفاده می کنند خواهد بود. این شهر در نزدیکی مرز عربستان با اردن و مصر ساخته خواهد شد. میزان سرمایه ی لازم برای ساخت این شهر ۵۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.
کد خبر: ۷۴۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 29 October 2017
روسیه قصد دارد تا در پروژه ی ساخت ابرشهر نئوم عربستان سعودی، که ۳۳ برابر بزرگتر از شهر نیویورک آمریکا خواهد بود، سرمایه گذاری کند. مساحت این شهر ۲۶۵۰۰ کیلومتر مربع و واقع در نزدیکی دریای سرخ و مسیرهای دریایی ای که از کانال سویز استفاده می کنند خواهد بود. این شهر در نزدیکی  مرز عربستان با اردن و مصر ساخته خواهد شد. میزان سرمایه ی لازم برای ساخت این شهر ۵۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، به دنبال افت شدید قیمت نفت از سال ۲۰۱۴ میلادی، عربستان به دنبال پروژه ای عظیم برای ساخت یک ابرشهر با هدف متنوع سازی منابع درآمدی اقتصاد خود است. سرمایه ی مورد نیاز برای چنین پروژه ای به وسیله ی دولت سعودی و سرمایه گذاران خصوصی تامین خواهد شد. انرژی لازم برای ساخت ابرشهر نئوم و همینطور فعالیت این شهر پس از ساخت به طور کامل بادی و خورشیدی خواهد بود.

به گفته ی کریل دیمیتریف، مدیر عامل نهاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه که اخیرا با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار داشته است، این نهاد قصد دارد سرمایه گذاری مشترکی را با سایر سرمایه گذاران دیگر بین المللی برای ساخت این ابرشهر سعودی آغاز کند. به گفته ی وی، این سرمایه گذاری قرار است که ظرفیت های بالای تکنولوژی را در بازارهای عربستان سعودی افزایش دهد. همچنین، قرار است که این شهر جدید به عنوان قطب صادرات محصولات کشاورزی روسیه به خاورمیانه عمل نماید. میزان سرمایه گذاری طرف روسی در این پروژه چندین میلیارد دلار خواهد بود. محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در این خصوص اذعان داشته است که موقعیت استراتژیک ابرشهر نئون، تبدیل شدن این شهر را به عنوان یک نقطه ی اتصال جهانی بین آسیا، اروپا، و آفریقا تسریع خواهد کرد.

نهاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه قصد دارد تا از شرکت های روسی ای که در زمینه‌ی انرژی خورشیدی، سلامت، هوش مصنوعی، حمل و نقل پر سرعت، و ساخت و ساز بنادر فعالیت می کنند، برای سرمایه گذاری در ساخت ابرشهر نئوم دعوت به همکاری نماید. قرار است که تمرکز اقتصادی شهر نئوم بر روی صنایع غذایی, بیوتکنولوژی, و سرگرمی باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲
ما به کجا می رویم و دیگران کجا!!
به این میگن جذب گردشگر و پولدار شدن مردم یک کشور
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی