بازدید 4650

استقبال رسمی جهانگیری از نخست‌وزیر عراق

کد خبر: ۷۴۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 26 October 2017
معاون اول رییس جمهوری دقایقی پیش از نخست وزیر عراق به طور رسمی در مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدآباد استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، حیدر العبادی در راس هیاتی بلند پایه شب گذشته با استقبال محمد شریعتمداری وزیر صنعت و معدن و تجارت وارد تهران شد.
 
نخست‌وزیر عراق و اسحاق جهانگیری درمراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور از پرچم و گروه تشریفات دیدن کردند.
 

 
وی دراین سفر یک روزه خود به ایران قرار است علاوه بر دیدار خود با حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر معظم انقلاب با حسن روحانی رئیس جمهوری، علی لاریجانی رئیس مجلس دیدار و گفت وگو کند.
 
ایرنا دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که 'حیدر العبادی' صبح روز چهارشنبه بغداد را به مقصد آنکارا ترک و در ادامه این سفر به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد.
بنا براین بیانیه، هدف از این سفر گسترش مناسبات دو جانبه و ارتقا همکاری های مشترک و ارائه چشم انداز عراق برای آینده منطقه است.
 
دفتر نخست وزیری عراق افزوده است که وزیران کشور، نفت، برنامه ریزی، برق، مشاور امنیت ملی و جمعی دیگر از مسوولان عراقی حیدر العبادی را در این سفر دوره ای همراهی می کنند.
 
این دومین سفر دوره ای نخست وزیرعراق طی هفته جاری است؛ در اوایل هفته جاری العبادی به سه کشور عربی عربستان سعودی، مصر و اردن سفر کرد و گسترش مناسبات و ارائه چشم انداز عراق برای آینده منطقه را با مسوولان عالی رتبه این کشورها مطرح کرد.
 
نخست وزیر عراق همچنین در سفر به ریاض، شورای عالی هماهنگی بین دو کشور را با حضور ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی و ریکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا افتتاح کرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر