بازدید 16281
حسن کامران در گفت وگو با «تابناک»؛

برخی نمایندگان با توصیه برای استخدام نزدیکان، کاسبی راه انداخته اند/ هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بی خاصیت است

وزیر نفت در یک گفت وگوی تلویزیونی به منتقدان این انتقال رابطه ای گفت که شما باید فرق لیسانس و فوق لیسانس را با دکترا بدانید؛ شخصی را که من با یک نامه منتقل کرده ام دکترا دارد؛ با وجود این به رغم وجود این همه فارغ التحصیل بیکار با رشته های تحصیلی مرتبط، گویا آقای وزیر این بار خود تفاوت فوق لیسانس با دکترا را فراموش و این بار سفارشی برای یک فوق لیسانس کرده است. همین گونه پیش برود، شاید دستورهای وزیر برای به کارگیری مدارک متفاوت و پایین تر و غیرمرتبط تر هم رونمایی شود.
کد خبر: ۷۴۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 27 October 2017
نمایندگان از استخدام افراد برای خود کاسبی راه انداخته اند/ هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بی خاصیت است   گویا سفارش برخی نمایندگان مجلس به برخی وزرای دولت برای استخدام های رابطه ای افراد در پست های مختلف همچنان ادامه دارد!

به گزارش «تابناک»؛ در هفته‌های گذشته بود که نامه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر نفت برای انتقال فرزندش با مدرک غیر مرتبط به یکی از شرکت‌های تابعه این وزارت خانه و مساعدت زنگنه در مورد این انتقال، خبرساز و با واکنش‌های بسیار از سوی مردم و برخی نمایندگان مجلس روبه رو شد.

همان زمان، وزیر نفت در یک گفت و گوی تلویزیونی به منتقدان این انتقال رابطه ای گفت: شما باید فرق لیسانس و فوق لیسانس را با دکترا بدانید؛ شخصی را که من با یک نامه منتقل کرده ام، دکترا دارد. با وجود این، به رغم وجود این همه فارغ التحصیل بیکار با رشته های تحصیلی مرتبط، گویا آقای وزیر این بار خود تفاوت فوق لیسانس با دکترا را فراموش کرده است و این بار سفارشی برای یک فوق لیسانس کرده است؛ همین گونه پیش برود شاید دستورهای وزیر برای به کارگیری مدارک متفاوت و پایین تر و غیرمرتبط تر هم رونمایی شود.

به این ترتیب، روز گذشته نیز یکی از نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس، یکی از بستگان خود را به وزیر نفت معرفی کرد و با بیان اینکه وی فوق لیسانس دارد، در نامه ای از وزیر نفت خواست تا در دستگاه مربوطه، جایی برای نامبرده دست و پا کند.

البته ناگفته نماند که نامه هایی از این دست در سیستم اداری کشور کم نیستند و شاید افراد بی شماری باشند که سال هاست با این واسطه ها از سفره بیت المال ارتزاق می کنند؛ اما در این میان، حق کسانی که کسی را در سیستم حکومتی ندارند، ضایع می شود و علاوه بر توسعه فساد در سیستم اداری کشور، بحث رواج رانت خواری در بین مسئولان و مردم مطرح می شود.

حسن کامران در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: نظارت و قانون گذاری، تنها وظیفه نمایندگان مجلس است و هیچ نماینده مجلسی، حق دخالت در امور اجرایی کشور و به ویژه موضوعات مربوط به استخدام را ندارد، مگر این که کلی و از طریق لایحه و یا طرح در مجلس مطرح شده باشد.

این نماینده مجلس گفت: از آنجایی که سیستم اداری بسیار مریضی بر کشور حاکم است، بسیاری از افراد جویای کار به نمایندگان مجلس مراجعه می کنند و نمایندگان نیز در پاره ای موارد و بنا بر حس نوع دوستی و یا موارد استثنایی در موضوع ورود می کنند و گاهی نیز با تماس با برخی افراد، سعی در رفع و رجوع موارد دارند.

کامران در ادامه افزود: اما گاهی دیده می شود، برخی نمایندگان از موقعیت خود سوءاستفاده می کنند و با استفاده از سیستم مریض حاکم بر اداره کشور کاسبی راه می اندازند. متأسفانه برخی نمایندگان ما کاسب هستند و می خواهند به هر نحو که شده، فرزند خود را در جایی منصوب کنند و یا کاری برای نزدیکان خود انجام دهند. به نظر من، آن وزیرانی هم که با این نوع از نماینده ها همراهی می کنند، شریک جهنم آنان هستند.

وی گفت: خروجی این بده، بستان ها چیزی جز فساد حاکم نیست و متأسفانه در این بین، هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان هم که باید این نوع موضوعات را رصد و از بروز این نوع تخلفات جلوگیری کند، عملا بی خاصیت است و هر قدر هم که جلوتر می رویم، اوضاع خراب تر می شود و فساد به همه جا رسوخ می کند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه چرا وزرا تحت تأثیر نماینده ها هستند، یادآور شد: فرقی ندارد نماینده باشد یا وزیر. اینها کار چاق کن همدیگر هستند و در یک سیکل ترکیبی که در آن قرار دارند، با بده، بستان کار همدیگر را راه می اندازند. به نظر من، تنها راه مبارزه با این نوع رفتار، افشاگری است و باید آنقدر این موضوعات را رسانه ای کرد که کسی جرأت چنین کاری نداشته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر