بازدید 2568

سازمان ملل: ۱۱ میلیون کودک یمنی به کمک‌های انسانی نیاز مبرم دارند

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل اعلام کرد: به دنبال جنگ موجود در یمن، بیش از ۱۱ میلیون کودک یمنی نیاز مبرم به کمک‌های انسانی دارند.
کد خبر: ۷۴۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 24 October 2017

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل اعلام کرد: به دنبال جنگ موجود در یمن، بیش از ۱۱ میلیون کودک یمنی نیاز مبرم به کمک‌های انسانی دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این نهاد با فاجعه‌بار خواندن بحران یمن گفت: کودکان این کشور با بزرگترین بحران امنیت غذایی در جهان و شیوع بی‌سابقه بیماری وبا روبرو هستند.

این نهاد بین‌المللی افزود: محرومیت کودکان یمنی از خدمات اصلی بهداشتی و غذایی آنها را در برآورده کردن نیازهای خود ناتوان می‌سازد. همچنین کودکان این کشور به دلایلی که قابل پیشگیری است از جمله کمبود موادغذایی و بیماری‌هایی چون التهاب دستگاه تنفسی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

این نهاد در ادامه افزود: نظام آموزشی در یمن در حال فروپاشی است و بیش از پنج میلیون کودک یمنی با خطر محرومیت از حق آموزش روبرو هستند.

با وجود هفت میلیون انسان قحطی زده و شیوع وبا در یمن که تاکنون جان بیش از ۲۰۰۰ تن را گرفته، سازمان ملل بحران یمن را نخستین بحران انسانی در جهان توصیف کرد.

بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی، در پی جنگ موجود در این کشور که از سال ۲۰۱۵ شروع شده، بیش از ۸۶۵۰ تن کشته و حدود ۵۸ هزار و ۶۰۰ تن که بیشتر آنها غیرنظامیان هستند، زخمی شدند.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در سال ۲۰۱۵ پس از اینکه جنبش مردمی انصارالله وی را مجبور به خروج از این کشور کرد، وارد جنگ با این کشور شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار