بازدید 21225

سرقت طلا پس از تعرض به پیر زن صاحبخانه

کد خبر: ۷۴۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 21 October 2017
مجرم سابقه‌دار که در مرخصی زندان پس از تعرض به زن ۶۰ ساله، طلاهای او را سرقت کرده بود به دام پلیس افتاد.

به گزارش روزنامه جوان، ۲۷ شهریور ماه بود که مأموران کلانتری ۱۰۳ گاندی از حادثه‌ای شوم با خبر شده و خود را به محل حادثه در طبقه چهارم مجتمع مسکونی رساندند. شاکی که زنی ۶۰ ساله بود، گفت دزد به خانه‌اش زده و بعد از تعرض، دست و پایش را بسته و ۳۰ میلیون تومان طلایش را هم سرقت کرده‌است. بعد از مطرح شدن شکایت، پرونده به دستور قاضی شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۴ در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

زن ۶۰ ساله در جریان بررسی‌های بعدی جزئیات بیشتری از حادثه را شرح داد. او گفت: روز حادثه در آپارتمان را نیمه‌باز گذاشتم و برای پهن کردن لباس به پشت بام رفتم. وقتی به خانه‌ام برگشتم احساس کردم که فردی غریبه داخل خانه است. بعد از جست‌وجوی اتاق‌ها در حمام را باز کردم. همان لحظه مردی جوان به من حمله کرد. از ترس توان مقابله با او را نداشتم. آن مرد با تهدید دست و پایم را بست و من را داخل یکی از اتاق‌ها کشاند. بعد به من تعرض کرد و ۳۰میلیون تومان طلایی که در خانه داشتم را سرقت کرد و گریخت.

در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان با بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند که دوربین‌ها قدیمی است و تصویر واضحی از متهم را ضبط نکرده است. براساس تصاویر به دست آمده متهم سوار بر یک خودروی پژو پارس سفیدرنگ شده و از محل دور شده بود.

در حالی که بررسی‌ها در جریان بود به کارآگاهان پلیس خبر رسید که سرقت مشابهی در خیابان آفریقا رقم خورده است. وقتی مأموران پلیس در محل حاضر شدند یکی از ساکنان گفت: متوجه حضور فردی غریبه داخل ساختمان شدم. وقتی علت حضور را پرسیدم ناگهان چاقو کشید. فهمیدم که این فرد دزد است. او با تهدید چاقو از ساختمان بیرون رفت. بعد سوار یک پژو پارس سفیدرنگ شد و فرار کرد.

مشخصاتی که از متهم در اختیار پلیس قرار گرفت با مشخصات فردی که به زن میانسال تعرض کرده بود، مطابقت داشت. کارآگاهان همچنین متوجه شدند که ساختمان مجهز به دوربین مداربسته‌ای پیشرفته‌ است، بنابراین با بررسی تصاویر، موفق شدند پلاک خودرو به شماره انتظامی ایران۹۹/*** س ۲۵ را به دست آوردند. بعد از به دست آمدن این سرنخ بود که مجرم شیطان‌صفت که مرد ۲۸ ساله‌ای به نام علیرضا. ب بود شناسایی شد.

بررسی سوابق علیرضا حکایت از این داشت که او ساکن اسلامشهر است و بارها از سوی مأموران پلیس‌آگاهی به اتهام سرقت داخل خودرو، سرقت خودرو و سرقت اماکن، سرقت منزل و درگیری همراه با تیراندازی دستگیر و روانه زندان شده و آخرین‌بار، با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد شده است. وقتی کارآگاهان برای بازداشت علیرضا راهی خانه‌اش شدند، فهمیدند که او از مدتی قبل به خانه‌اش مراجعه نداشته است.

بعد از آن بود که دستور توقیف خودروی متهم و بازداشت سرنشینان آن در سامانه پلیس ثبت شد. بررسی‌ها در این باره جریان داشت تا اینکه ساعت ۲۲ شامگاه ۱۵ مهرماه مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض هنگام گشت‌زنی به خودروی پژو پارس مظنون شدند. آنها در بررسی پلاک خودرو متوجه شدند که این پژو همان خودروی تحت تعقیب پلیس است، بنابراین سواری پژو را متوقف و راننده را بازداشت کردند. مأموران در بازرسی از خودرو چندین ضبط خودرو سرقتی کشف کردند.

متهم بعد از انتقال به پلیس آگاهی از سوی شاکی شناسایی شد. علیرضا. ب که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به سرقت همراه با ضرب و جرح و تعرض به زن ۶۰ ساله اعتراف کرد و گفت: طلاهای سرقتی را به مبلغ ۵ میلیون تومان به خریدار اموال مسروقه فروخته است.

او درباره نحوه ورودش به ساختمان هم توضیح داد: روز حادثه به دنبال محلی برای سرقت بودم. که متوجه شدم نوجوانی حدوداً ۱۲ساله در حال خارج شدن از یک مجتمع مسکونی است. بدون اینکه واکنشی نشان دهم وارد ساختمان شدم و او تصور کرد که از ساکنان ساختمان هستم. شروع به بررسی طبقات کردم. وقتی به طبقه چهارم رسیدم، دیدم که در آپارتمان باز است. خوشحال شدم و وارد آپارتمان شدم. در حال بررسی اتاق‌ها بودم که زن صاحبخانه از راه رسید. خودم را به حمام رساندم و آن جا پنهان شدم. در انتظار فرصتی برای فرار بودم که زن میانسال من را پیدا کرد. بعد با او درگیر شدم و بعد از اجرای نیت‌شیطانی‌ام طلاهایش را سرقت کرده و فرار کردم.

متهم که اعتیاد شدیدی به شیشه دارد به سرقت‌های سریالی از مجتمع‌های مسکونی مناطق شمال و شمال غرب تهران به ویژه در سعادت‌آباد، شهرک قدس و خیابان آفریقا و همچنین دهها فقره کیف‌قاپی و قاپ‌زنی گوشی تلفن همراه از شهروندان اعتراف کرد.

 سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای شناسایی جرائم احتمالی بیشتر متهم در پایگاه سوم پلیس آگاهی جریان دارد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۵۵
یعنی تو دزدی دوم شد 28 سالش ببخشید می پرسما بیکاری دیگه بیکاری دادش
پاسخ ها
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
بعد چجوری همچین آدمی با این سابقه آزاد میشه ؟
این فرد باید اعدام شود
به قصد دزدی رفته اما پیش خودش گفته حالا که تا اینجا اومدم بذار یه تعرض هم بکنم. کی به کیه. بنازم به این فرهنگ و قانون که باعث تربیت چنین افرادی شده.
اگر دستش رو قطع کرده بودند اینطوری باعث ناراحتی مردم نمیشد و برای کشور اینقدر هزینه نداشت اما افسوس قانون قطع ید برای موزه است و خدا در قرآن آن را برای آن دنیا انگار تجویز کرده!
به اين موجودات وحشي به چه حقي مرخصي داده مي‌شود؟
بابا بنده خدا را ازاد کنید کاری نکرده
پلیس مجرم ها رو میگیره دادگاه با حکم سبک ازاد میکنه و این چرخش ادامه داره
پاسخ ها
صمد
| Germany |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
آقا زندان و حصر فقط مخصوص برخی از مردم است و شامل مجرمان و تبهکاران نمیشود.
نمی توانید کمی مودبانه تیتر بزنید بانوی مسن بجای پیرزن...؟!
ابن اوباش و اراذل از رافت برخوردار می شوند
از دوباره با قرار قانونی آزاد میشه و به ریش نیروی انتظامی میخنده
مارادونا رو ول کن غضنفرو بچسب
ن فکر میکردم شوخی میکنن وقتی دوستم برای شکایت از دزدی رفته بود وقتی دزد رو اوردن کلانتری با همه پلیسها خوش و بش میکرد .
دوباره بهش مرخصی بدید.......
در انتخاب تیتر دقت نمایید. سن پیری در جهان بالارفته.قطعا زن زیبایی که برای سارق (در شرایط پر استرس سرقت)جذابیت داشته نمی توان پیرزن خطاب کرد.در اطراف خودمان افراد بسیاری با سنین 55 تا 60 می بینیم که نمی توان به آنها پیر گفت.
اعدام هرگز !! اینقدر اعدام نکنید !!!
اول باید 20 سال شکنجه شود ، دندانهایش را هر روز یکی بکشید بیرون (البته تا نصفه ) و روز بعد نصف دیگه شو .
دندوناش که تموم شد ، تو گوشش چسب قطره ای بچکونید ..
انگشتهای دستش رو هم هر روز یک بندشو با قیچی باغبونی قطع کنید .
برای تفریح هم زبونشو ببرین ..
برای سالگرد تولدش توی چشمهاش چسب قطره ای بریزین ...
توی یه بشکه شیشه خورده بندازین و اونو بغلطونین و بیارینش بیرون و روش آبلیمو نمک بریزین و هر هفته تکرار کنین....
و.....
و...
بعد از 20 سال هم اگه بهش عفو خورد .. توی قیر مذاب بندازینش ...
اعدام نکنید ... خواهش ...
فیلمشو هر شب توی همه شبکه ها بصورت زنده نشون بدین و بعضی وقتها هم در سطح شهر بیارین تا مردم باور کنند ..
100% گارانتی که جرائم بصورت چشمگیری کاهش پیدا میکنه ...
100% قول میدم ...

ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
شما احیانا برای شکنجه گر داعش نبودید
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
منم موافق اینم که افرادی که ذهن بیماری مثل شما دارن از کشور تبعید میشن. من قول میدم هیچ جرمی دیگه رخ نمیده.
در مملکت ما از کودک چند ماه به بالا تا پیرمرد و پیرزن هفتاد هشتاد ساله رو مورد تعرض جنسی قرار میدن.باید دید نسل ما باقیمانده کدام قوم نابود شده در تاریخ است که از انجام هیچ جنایتی ابایی ندارد
متخم بارها از سوی مأموران پلیس‌آگاهی به اتهام سرقت داخل خودرو، سرقت خودرو و سرقت اماکن، سرقت منزل و درگیری همراه با تیراندازی دستگیر و روانه زندان شده و آخرین‌بار، با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد شده است!!!!!!!!!!
دقیقا یعنی چی؟این فرد با چنین سوابقی بر چه مبنایی آزاده؟
این ادم با اون سابقه چطوری دوباره آزاد می شه
چدین بار دستگیر شده وبعد از آزادی ؟ ازاد شده که حتما به دزدی وتعرض ادامه بده .اشکالی ندارد اجازه بدید ادامه دهد .
تازه از زندان مرخصی گرفته بود و تو کف بود! برای اون پیرزنه هم بد نشد!بخت بهش رو کرده بود!حالا چرا شکایت کرد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
بی وجود راجع به مادر یا اعضای خانواده خودت هم
????? بودچنین می گفتی
این جمله که متهم بارها دستگیر شده چه معنی داره؟کدوم قاضی اجازه ازادی این ادمهای خارج شده از دایره انسانیت رو وبازگشت اینها بین ادمهای معمولی وبیگناه میده؟اگر نمیتونن زندانی کنن حکم شرع رو بجا بیارن یا با دستبندهای مخصوص اینها رو دائم ردیابی کنن بلاخره یک راهی پیدا کنن تا کسی که بارها جرم کرده برنگرده تو جامعه.
خجالت نمی کشید به یک خانم محترم 60 ساله ، میگین پیرزن؟!
وقتی زندان برای آقایان دزد مانند هتله و در زندان خوش میگذرانند ؛ باید طرف در مرخصی هم بره سراغ دزدی !!!
60 سال شده پیرزنه؟ یکم ادب ! ب
نده خدا خودش این خبرو بخونه شوکش بیشتر از تعرضه
کاری نکرده بنده خدا! تو مرخصی بوده و فقط قتل انجام نداده و جنایت دیگر. اینها باید مرخصی بیشتری بهشون باید داد تا فرصت جنایتها یبیشتری بکنند
این کثافت رو باید اول مقطوی النسل کنند وبعد از مدتی اعدام کنند. این کثافت به زن شصت ساله که سن مادرش رو داشته هم رحم نکرده است. هزار بار اعدام ناقص نیز برایش کم است.
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
مقطوع النسل
يعني باز هم ميره زندان و دوباره آزاد ميشه و ........؟ يعني چي ؟ به ريش كي ميخنده ؟
من نمی دانم این مرخصی دادن چه صیغه ای
اصلا ناراحت نباش فردا ازاد میشی می روی یک ساختمان یک جای دیگر
زن 60 ساله پیرزن نیست تابناک
لطفا قوه قضاییه توضیح بده چرا به این زندانیان با این سوابق مرخصی میده
یک زندانی وقتی بعد از چند سال به مرخصی میاد، بدون پول باید چطوری هزینه خودش رو تامین کنه
چرا به اینها ردیاب وصل نیست که هر غلطی نتونن بکنن
چرا نمیتوانم رای ثبت کنم ؟
و چرا نظراتم ثبت نمیشود؟
بی انصافی نکنید 60سال که پیرزن نیست
کل بودجه های فرهنگی و تبلیغاتی مملکت هزینه شد تا در نهایت یک مشت جوون شیشه ای ، دزد ، متجاوز و قاتل تحویل جامعه بشه. واقعا بهترین کار تعطیلی کلیه مراکز فرهنگی مملکته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
حرف حق جواب نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
تمام برنامه های تلویزیون و رادیو پر شده از کارشناس های کار نابلد. قشر خاصی که فقط آنها مجازند در هر حیطه ای داخل شوند و نظر دهند..
60 ساله پيرزن نيست
پیرزن از80 به با لاست اینم اگر فرتوت باشد والا اگر اهل ورزش باشد 90به بالا -ای کاش قانون قطع دست رو اجرا میکردیم ای کاش یک خبر از علت عدم اجرای این حکم تهیه میکردید-باباجان خدا اشتباه نمیکنه چرا نمیفهمیم قانون خدا درسته اجرا کنید
تابناك همچين نوشتي "پيرزن" كه من فكر كردم اين بانوي نگون بخت حداقل هشتاد سال سن داره. عزيز من درست بنويسيد. آدم شصت ساله كه پير به حساب نمياد. واقعا جاي تاسف داره.
بسمه تعالی
تو روح خبیثت لعنت باد.
کسانی که فکر میکنند با قطع کردن دست میشه از دزدی و تجاوز چنین افرادی جلوگیری کرد سخت در اشتباهند!
ادب رو در انتخاب تیتر رعایت کنید.
الان مشكل همه ملت اينه كه زن شصت ساله پير نيست!
اصلاً تجاوز و دزدى و اين چيزا واسه مردم مهم نيست فقط فانتزيهاشون براشون مهمه.
تابناك تو هم اِنقدر دل اينارو نشكن
وقتی که قانونشکنان ترسی ندارد مجرمین روز بروز حار تر میشوند حتی مجرمین زندان را برای خود افتخار میدانند .حالا از رانندگی گرفته تا دزدی قتل .......
بابااوناکه گفتند60ساله پیرزنه غلط کردنداون اوباش تجاوز کرده یکسری هوارسرمیدهند60ساله پیرزن نیست
کلانتری که جهت شکایت میری با احترام میگه برو دادسرا
دادسرا هم که ....................................
اونا که میگن قطع دست اجرا بشه این مسایل کم میشه توجه کنند که اعدام قاچاقچیان مواد مخدر باعث کم شدن قاچاق نشده تا فقر مادی و فرهنگی وجود داره این مسایل هم وجود داره
دزد سابقه دار بعد از ازادی از زندان دست به این کار زد .
حالا همه ی مشکلات این خبرحل شده فقط تشخیص پیر یا پیر نبودنش مونده؟

:))))
چه کامنتهایی میزارینا:)))))




همه ی این مشکلات فقط بخاطر بیکاری ونبود تفریحاته سالم هستش...جوانای ما عقده ای شدن ویا برای تخلیه ی هیجاناتاشون دس به این کارا میزنن..از بس تفریح سالم ندارن همه دنبال تفریح کاذبن...
روانی
این همه سابقه دزدی داشت + تیراندازی و درگیری... خوب حکم قطع دست برای چه نوع دزدی صادر شده؟... آزاد می کنید؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی