بازدید 6448

هشدار نسبت به وقوع جنگ داخلی در اقلیم کردستان

کد خبر: ۷۳۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 19 October 2017
مسئول دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در واکنش به حوادث اخیر در کرکوک، با اعلام اینکه کردستان در معرض «خطر بزرگی» قرار دارد درباره وقوع جنگ داخلی در این منطقه هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه سومریه، مسئول دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان با اعلام اینکه اقلیم کردستان با «خطر بزرگی» مواجه است نسبت به وقوع جنگ داخلی در این منطقه هشدار داد.

«ملا بختیار» طی بیانیه ای با اعلام اینکه اقلیم کردستان در حال حاضر با خطر بزرگی مواجه است نسبت به تقسیم این منطقه به دو بخش و وقوع جنگ داخلی و دخالت منطقه ای هشدار داد.

وی افزود: در نتیجه عدم حل مشکلات بعد از بیماری مام جلال (جلال طالبانی) و نگرانی از دو دستگی‌هایی که اتحادیه میهنی با آن‌ مواجه بود، برخی از فرصت طلبان، بی‌تجربه‌ها و فعالان فیسبوکی داخل این حزب، اقدام به تخریب ذهنیت شهروندان کردند و توانستند به برخی از اهدافی که می خواستند برسند.

ملا بختیار در مورد دیدگاه خود در خصوص همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان نیز گفت: طی نشست‌هایی که با حزب دموکراتیک کردستان و اتحادیه میهنی و اتحاد اسلامی کردستان داشتم، بر قبول جایگزین ارائه شده از سوی آمریکا، اروپا، کشورهای منطقه، شورای امنیت و دولت عراق مبنی بر انجام گفتگوی جدی و مسئولانه، اصرار داشتم.

وی همچنین تأکید کرد که از این به بعد هرگز در هیچ نشستی شرکت نخواهد کرد مگر آنکه قانونی باشد و قدرت سیاسی و حزبی را به رهبری دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان برگرداند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان