بازدید 2714

تخریب برخی واحدهای مسکن مهر

رئیس انجمن بتن ایران با بیان اینکه ایجاد ترک در بدنه برخی سدها طیبعی است، گفت: بسیاری از واحدهای مسکن مهر دچار ریزش و تخریب شده‌اند و وزارت راه و شهرسازی در خصوص کیفیت نامناسب ساخت اینگونه واحدها اطلاعات زیادی دارد.
کد خبر: ۷۳۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶ 08 October 2017
رئیس انجمن بتن ایران با بیان اینکه ایجاد ترک در بدنه برخی سدها طیبعی است، گفت: بسیاری از واحدهای مسکن مهر دچار ریزش و تخریب شده‌اند و وزارت راه و شهرسازی در خصوص کیفیت نامناسب ساخت اینگونه واحدها اطلاعات زیادی دارد.

محسن تدین در حاشیه پانزدهمین همایش روز بتن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی داشته‌اید که سدها به دلیل کیفیت پایین بتن تَرَک خورده باشند، گفت: تَرَک خوردن بتن یک امر طبیعی است و بدنه برخی سدها که از بتن ساخته شده است احتمال اینکه ترک بخورند وجود دارد.

تدین در پاسخ به این سوال که به‌طور مشخص آیا انجمن بتن گزارشی مبنی بر وجود ترک در سدها کسب کرده است، بنابراین می‌توانید اسامی این سدها را اعلام کنید، اظهار داشت: انجمن بتن این سدهایی را که ترک خورده باشند را دیده است اما نام آنها را اعلام نمی‌کند.

رئیس انجمن بتن ایران ادامه داد:‌ قطعاً این موضوع یک امر عادی و طبیعی است و ترمیم بتن سد نیز اقدامی عادی و طبیعی است.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از واحدهای مسکن مهر نیز که با بتن ساخته‌ شده‌اند، آیا این واحدها نیز مشکل پایین بودن کیفیت را دارند، گفت: خیلی از واحدهای مسکن مهر ریخته و یا خراب شده‌اند، پس طبیعی است که در زمینه‌های تأسیساتی ایراداتی هم دارند که بخشی از این موارد طبیعی و بخشی غیرطبیعی است.

تدین با اشاره به اینکه سایر واحدهای مسکونی و تجاری و اداری هم ایراداتی دارند، گفت: انجمن بتن در خصوص این مشکل واحدهای مسکن مهر ورود نکرده است؛ چراکه وزارت راه و شهرسازی در این خصوص اطلاعات زیادی دارد و نیازی نیست که انجمن بتن به این وزارتخانه گزارش دهد.

رئیس انجمن بتن ایران در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به کیفیت بتن در ایران می‌دهید، گفت: پارامترهای متفاوتی وجود دارد؛ چراکه در ایران مصرف بتن و مصرف سیمان بالاست، بنابراین تولید ملات و بتن زیاد است.

وی ادامه داد: متأسفانه به خاطر عدم دقت در تمام صنایع تولید بتن نیز از کیفیت پایینی برخوردار است.

تدین افزود: در خصوص کیفیت از نمره 20 به بتن نمره 10 می‌دهیم، هرچند در گذشته این نمره در حدود 2 یا 3 بود، پس روز به روز کیفیت بتن بهتر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی