بازدید 5506

آمایش سرزمینی ۳۱ استان ارائه می شود

عضو هیئت رییسه فراکسیون مستقلین ولایی گفت: نوبخت از گزارش اقدامات انجام شده در شیوه بودجه نویسی به ریاست مجلس خبر داد.
کد خبر: ۷۳۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 08 October 2017
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست صبح امروز فراکسیون مستقلین ولایی، گفت: نشست صبح امروز فراکسیون با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد که در این نشست نمایندگان سوالات متعدد خود را مطرح کردند که یکی از این سوالات عدم ابلاغ کامل اعتبارات موضوع تبصره 4 و جدول شماره 9 قانون بودجه سال 96 کل کشور مربوط به طرح های آبرسانی روستایی و توسعه شبکه های آن بود.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی افزود: سوالاتی پیرامون دلایل عدم ابلاغ 8 آیین نامه اجرایی قانون بودجه سال 96 پس از گذشت بیش از 6ماه از سال و همچنین حدود 15 آیین نامه اجرایی قانون برنامه ششم توسعه ، عدم تصویب آیین نامه اجرایی تبصره 19 قانتون بودجه 96 و اعلام اقدامات سازمان برنامه در خصوص نحوه اجرای این تبصره مهم در خصوص تسهیل تامین مالی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای با اولویت طرح های نیمه تمام که از مشکلات جدی کشور است ، از دیگر سوالات مطرح شده نمایندگان در این نشست بود.

  گزارش اقدامات دولت در شش ماهه گذشته درباره برنامه ششم به مجلس ارائه نشده است

جعفرزاده در تشریح سوالات دیگر نمایندگان ادامه داد: نمایندگان در این نشست از نوبخت گلایه کردند که با عنایت به بند (ب) ماده 121 قانون برنامه ششم مبنی بر ارائه عملکرد برنامه ششم ، هر سه ماه یکبار به مجلس ، گزارش اقدامات دولت در شش ماهه گذشته به مجلس ارائه نشده است.

وی یادآور شد: نمایندگان در این نشست از نوبخت درخواست کردند که با توجه به در دست تهیه بودن لایحه بودجه 97 اقدامات سازمان برنامه و بودجه در تهیه بودجه ریزی بر مبنای عملکرد که بسیار با اهمیت بوده باید ارائه شود.

دیدگاه دولت در مورد نقش سازمان برنامه چست

جعفرزاده افزود:نمایندگان در این جلسه عنوان کردند که با توجه به بند ب ماده 89 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اختصاص 10 درصد از منابع قرض الحسنه تمامی بانکها و موسسات پولی و اعتباری دولتی جهت اشتغال ایثارگران اقدامات دولت در این زمینه چه بوده است؟

وی ادامه داد: نمایندگان در این نشست از نوبخت درخواست کردند که درباره این موضوع که بعد از احیای سازمان برنامه چندبار چارت سازمان تغییر کرد و اینکه دیدگاه دولت در مورد نقش سازمان برنامه چست، توضیح ارائه دهد.

دولت دوازدهم به صورت عملی برنامه ای برای اصلاح هدفمندی یارانه ها دارد یا خیر

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست نمایندگان عنوان کردند که طبق نظر کارشناسان هدف از انتشار اوراق بدهی شفاف سازی انواع بدهی های دولت های قبلی با اوراق بود، در حالی که در چندسال اخیر از این روش برای ایجاد بدهی های جدید استفاده شده است، اظهار کرد: نمونه آن انتشار اوراق برای پرداخت هزینه خرید گندم و پرداخت بدهی بیمه به بیمارستان ها است، لذا کارشناسان مستقل معتقد هستند که با این روش در چندسال آتی بدهی های دولت به سرعت افزایش می یابد و سازمان برنامه کار موثری درباره جلوگیری از آن انجام نداده وحتی این روش ها را تشویق می کند که دلایل آن باید مشخص شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان در این نشست تاکید کردند که درباره موضوع هدفمندی یارانه ها تصمیم گیران دولت دهم کار موثری انجام ندادند و ایده ای برای اصلاح وضعیت موجود ارائه نکرده و به تکالیف مجلس عمل نکرده اند، لذا باید مشخص شود که آیا دولت دوازدهم به صورت عملی برنامه ای برای اصلاح هدفمندی یارانه ها دارد یا خیر؟

عدم ابلاغ اعتبارات عمرانی بودجه های استانی

جعفرزاده افزود: نمایندگان دراین نشست اظهار کردند که چرا سازمان همواره از ارائه یک مدل توسعه منطقه ای که نابرابری های استانی و منطقه ای را کاهش دهد ، سرباز می زند و چرا تا کنون چنین الگویی ارائه نشده و به همین دلیل مجلس به صورت دائم به بخشی نگری و منطقه ای نگری متهم می شود.

وی در تشریح سایر سوالات نمایندگان فراکسیون مستقلین ولایی، ادامه داد: عدم ابلاغ اعتبارات عمرانی بودجه های استانی ، عدم ابلاغ اعتبارات اقلیت های دینی، عدم پرداخت معوقه فرهنگیان ، گزارشی از عملکرد سازمان برنامه، پیش و پس از احیا، عدم اختصاص اعتبارات 10 و 12 برای حوادث غیرمترقبه، عدم پرداخت مطالبات گندمکاران استان گلستان، از جمله سایر سوالات نمایندگان در نشست با نوبخت بود.

یک سوم جمعیت سیستان آب آشامیدنی ندارند

عضو هیئت رئیسه فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی، تصریح کرد: نمایندگان در این نشست همچنین گلایه هایی درباره اینکه حدود 7ماه از سال گذشته اما موافقت نامه ها تبادل نشده است و این موضوع که یک سوم جمعیت سیستان آب آشامیدنی ندارند و موضوع سوم اینکه بعضی از پروژه های اتمام یافته به دلیل ممانعت پیمانکاران به جهت عدم پرداخت مطالبات امکان بهره برداری ندارند، مطرح کردند.

وی با بیان اینکه نوبخت در این نشست عنوان کرد که لیست آیین نامه های تصویب نشده اعلام شود تا در دولت تعیین تکلیف شود، افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد که اقدامات انجام شده در شیوه بودجه نویسی به ریاست مجلس گزارش شده و هفته آینده اگر مجلس فرصتی فراهم کند، در صحن علنی گزارش آن بر اساس هزینه واحد و عملکرد ارائه می شود.

نوبخت:عدم اجابت بسیاری از تقاضاها به دلیل عدم وجود منابع در خزانه است

جعفرزاده ادامه داد : نوبخت در این نشست عنوان کرد که عدم اجابت بسیاری از تقاضاها به دلیل عدم وجود منابع در خزانه است و تخصیص اعتبارات بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه ها صورت می گیرد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی، با بیان اینکه نوبخت در این نشست اظهار کرد که بودجه سال جاری بر اساس 50 دلار به ازای هر بشکه نفت بوده و 5دلار مازاد بر برنامه نوشته شده است، تصریح کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد که برای  21استان آمایش سرزمینی وجود دارد، که پیش از پایان سال برای 31 استان آمایش سرزمینی ارائه می شود و همچنین عنوان کرد که موافقت نامه های ملی عقب افتادگی نداشته و علت تاخیر موافقت نامه های استانی بررسی می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار