بازدید 15342

احضار چند نفر به یک نهاد خاص در ارتباط با برجام!

این مسأله و ارتباط جدی آن یا امنیت ملی، موضوعی نیست که عده ای بخواهند با تمسک به آن به تیم مذاکراتی ضربه وارد کنند؛ چه اینکه وزیر خارجه، افرادی که از سازمان های غیر وزارت امور خارجه وارد تیم مذاکراتی شده اند را گزینش اطلاعاتی نمی کند، بلکه از نیروهایی که تأیید شده نهادهای نظارتی و امنیتی کشور هستند، استفاده می کند...
کد خبر: ۷۳۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 07 October 2017
این روزها فقط تأیید یا عدم تأیید پایبندی ایران به برجام توسط رئیس جمهورآمریکا نیست که گریبان برجام را گرفته است، بلکه برخی ندانم کاری برخی نهادها نیز در هنگامه این شبه بحران، یقه برجام را گرفته و آن را رها نمی کنند!

به گزارش «تابناک»؛ یکی از خبرگزاری های اصولگرا، در مطلبی که به مناسبت محکومیت به جاسوسی فردی که ادعا می شود عضو تیم هسته ای ایران، نگاشته است، به روشن اعلام کرده که بناست در روزهای آینده، برخی افراد در ارتباط با برجام احضار شوند؛ این خبرگزاری ننوشته است که چه کسانی و توسط چه مرجعی و برای چه اتهامی بناست احضار شوند؛ اما به نحوی با استناد به احضار چند نفر در روزهای آینده در ارتباط با برجام، قاطعانه ادعا کرده که برجام مولد به اصطلاح جواسیس بوده است!

بر اساس این گزارش، سؤالاتی که اکنون در این ارتباط، بر جای مانده این است که نام آن فردی که به پنج سال حبس به جرم جاسوسی متهم شده، چیست؟ در تیم مذاکرات چه نقشی بر عهده داشته است؟ چه کسی وی را به تیم مذاکراتی ایران معرفی کرده و اگر جاسوسی کرده، چرا فقط به پنج سال حبس محکوم شده است؟ مگر مذاکرات هسته ای ارتباطی تام و تمام به امنیت ملی ایرانیان و البته خود تیم مذاکراتی ندارد؟!

اگر اینگونه که ادعا می شود، وی پیش از انقلاب با وزارت خزانه داری آمریکا کار می کرده و پس از انقلاب هم در وزارت دفاع مشغول فعالیت بوده و پس از مدتی وزارت دفاع درمی یابد که در محاکم و دعاوی بین ایران و آمریکا، به رغم مستندات و مدارک قوی، به علت عدم ارائه دفاعیات لازم آرای صادره به نفع آمریکاست، به همین جهت از وزارت دفاع اخراج و به کانادا می رود، چگونه است که در دولت یازدهم به کار گرفته می شود و باز به مهمترین مذاکرات بی المللی ایران می پیوندد؟

به نظر نمی رسد، مسأله به این سادگی ها باشد. اگر چنین اتهاماتی صادق باشد، نمی توان به راحتی از نهادهای نظارتی گذشت که به چنین شخصی اجازه داده اند با آن سوابق به مهم ترین نهاد پولی کشور وارد شود و در سمت مشاور رئیس کل بانک مرکزی قرار گیرد. اگر نهادهای نظارتی در این باره کوتاهی کرده اند، باید پاسخگو باشند و اگر عوامل اجرایی ـ به رغم مخالفت و تأکید نهادهای نظارتی چنین شخصی را به کار گرفته اند ـ آنان باید اکنون پاسخگو باشند.

به هر حال، این مسأله و ارتباط جدی آن یا امنیت ملی، موضوعی نیست که عده ای بخواهند با تمسک به آن به تیم مذاکراتی ضربه وارد کنند؛ چه اینکه وزیر خارجه افرادی که از سازمان های غیر وزارت امور خارجه وارد تیم مذاکراتی شده اند را گزینش اطلاعاتی نمی کند، بلکه از نیروهایی که تأیید شده نهادهای نظارتی و امنیتی کشور هستند استفاده می کند، لذا اطلاع رسانی روشن در این باره و برخورد با افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده اند، از اوجب الواجباتی است که برای امنیت ملی مردم و این کشور اولویت اساسی دارد.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۰
فکر می کنی ایناه به منافع ملی اهمیت می دن
حالت تهوع به آدم دست میدهد از این جنگ های سیاسی .
عین روز روشنه که مخالفین داخلی برجام (که همه میدونن چه کسانی و از چه جناحی هستن) قصد دارن از این بحران حداکثر استفاده رو بکنن و برجام رو به نابودی بکشونن !!! حالا که ترامپ قصد ایجاد اشکال در برجام رو داره ، بهترین فرصت برای تندروهای داخلی هست که اینها هم به برجام ضربه بزنن ...
لعنت خدا بر کسانی که فقط به فکر منافع محدود خودشون هستن !!!
این را بزارید کنار استخدام های مملکت
تا شناسنامه هفت جد و آباد ادم را میخان
دیگه واقعا دارم جدی به این موضوع فکر میکنم که: کار، کار انگلیسه!!

هر روز یکی از مسوولین ارشد داره ماجرای دو تابعیتی بودنشون لو میره! نکنه همه بازیچه ایم؟!
یه جوری این سوالات رو مطرح کردید که انگار کوچکترین اشنایی با فضای موجود تو ایران ندارید
این سوالات شاید برای شما عجیب باشه برای ما خاطره است
همه سرکاریید. قدرت تو این مملکت دست ادمهاییه که ما نمی بینیم. منافع ملی هم کلا تعطیل.
ناشناس۱۱:۱۱تازه به شک افتادی؟اون موقع که ملت ماداشتن به سریال دایی جان ناپلئون میخندیدن روباه پیر داشت منافع خودش رو تو کشور پیش میبرد.ضمناحتما داستان مستر جیکاک رو هم بخون.
نه اینکه الان مدیرانی هستند که گرین کارت امریکا دارند!!!!
تقصیر احمدی نژاده. تو که می دونی تابناک جان، پس افشا کن و بگو احمدی نژاد جدا در جد جاسوس بودل.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر