بازدید 25957

سلفی قاتلان با مقتول در حال سوختن

کد خبر: ۷۳۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳ 04 October 2017
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از دستگیری چهارنفر از عاملان قتل پسر جوان در مهاباد، خبر داد.

به گزارش خراسان، توکل حیدری رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی درباره کشف یک جسد سوخته در مهاباد اظهار کرد: سوم مهرماه امسال در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ شهرستان مهاباد مبنی بر کشف یک جسد سوخته مجهول‌الهویه در جاده‌ای روستایی، مأموران پلیس آگاهی به همراه بازپرس شعبه اول دادسرای مهاباد بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: پس از دریافت گزارش، پرونده در شعبه اول بازپرسی دادسرای مهاباد تشکیل شد و بازپرس دستور تعیین هویت و تشخیص علت تامه فوت را به پزشکی قانونی صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در جریان تحقیقات مشخص شد که جسد متعلق به شخصی به هویت صادق برمکی متولد ۱۳۷۷ ساکن مهاباد است.

حیدری ادامه داد: در این زمینه چهار نفر دستگیر که سه نفر از آن‌ها به اتهام مشارکت در قتل عمد با قرار بازداشت موقت و یک نفر نیز به اتهام معاونت در قتل عمد با قرار قانونی وثیقه به زندان معرفی شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با بیان این‌که تحقیقات تکمیلی درباره انگیزه قتل ادامه دارد، توضیح داد: هر سه نفر به انجام اعمالی که به قتل عمد مقتول منجر شده است،  اعتراف کرده اند و جسد جهت کالبد شکافی و تعیین علت فوت به پزشکی قانونی مرکز استان ارسال شده که تاکنون جوابیه‌ای دریافت نشده است.

جزئیات حادثه قتل صادق برمکی

صادق با قاتلان که دوستان صمیمی چندین ساله بودند شب حادثه باهم قرار داشتند و به بیرون شهر رفتند. این که در این میان چه اتفاقی رخ می دهد، هنوز مشخص نیست ولی بنا به دلایل نامعلومی با هم درگیر می شوند. در این لحظه یکی از سه  نفر دستگیر شده با ساطور ضربه ای به سر مقتول می زند و او را زخمی می کند سپس هر سه نفر به بدترین شکل ممکن با او درگیر می شوند و ضربات متعدد ساطور و چاقو به مقتول وارد کرده و او را در کنار جاده رها می کنند و به شهر بر می گردند.

صبح روز بعد دوباره بر سر جسد حاضر می شوند و در حالی که هنوز زنده بود و نفس های آخر خود را می کشید با ریختن بنزین پیکر نیمه جان او را به آتش می کشند.

 اوج شقاوت و سنگدلی قاتلان در این حادثه زمانی مشخص می شود که از این اقدام خود فیلم و سلفی می گیرند.

چگونگی دستگیری قاتلان صادق برمکی

فردای آن روز چوپانی در مسیر روزانه خود با جسمی سوخته برخورد می کند. زمانی که نزدیک تر می رود، متوجه می شود جسد یک انسان است که به صورت کامل سوخته است. 

 بنابراین بلافاصله پلیس را در جریان حادثه می گذارد و در این زمینه پرونده ای در پلیس آگاهی مهاباد باز می شود.

 از طرف دیگر زمانی که خانواده مقتول از بازنگشتن او به خانه نگران و سراسیمه هستند به پلیس مراجعه و موضوع را مطرح می کنند.

 پلیس آگاهی مهاباد نیز در اقدامی سریع با پیگیری سرنخ های موجود در کمتر از ۲۴ ساعت قاتلان را دستگیر و تحویل دستگاه قضایی می دهد. 

پس از دستگیری قاتلان، با بازیابی فلش مموری های تلفن همراه قاتلان که از حادثه فیلم برداری کرده بودند، فیلم کامل و تصاویر حادثه به دست می آید.

 صادق دانشجوی حسابداری بود و یک خواهر کوچک‌تر از خود دارد. یکی از بستگانش که فیلم لحظه قتل و آتش زدن او را دیده است، درباره جزئیات حادثه گفت: «هر چهار پسری که دستگیر شده‌اند بین ۱۸ تا ۲۰ سال سن دارند و همیشه در دانشگاه و بیرون از آن با صادق بودند.

 فیلم حدود ۱۵ دقیقه است و چندبار قطع و وصل می‌شود. اولین ثانیه‌های آن نیز صادق را در حالی‌که سرش زخمی و به حالت تقریبا بیهوش در صندلی عقب ماشین نشسته و سرش روی بالشتک خودرو افتاده است، نشان می‌دهد.

 متهمان خیلی خونسرد و آرام هستند، صدای ضبط خودرو را بلند کرده‌اند و ماشین هم در حال حرکت است. آن ها دستکش سفید دارند و به صورت شان نیز ماسک زده‌اند.»

وی افزود: «فیلم لحظه‌ای قطع می‌شود اما در شروع دوباره می‌بینیم متهمان ماشین را به بیرون از شهر برده‌اند و در حال پیاده شدن از آن هستند. 

سپس با ساطور و چاقو ضرباتی به صادق می‌زنند. در این لحظه، صدای یکی از متهمان می‌آید که به دیگری می‌گوید برو تو هم بزن... داره بلند می‌شه...».

آشنای صادق، لحظه آتش زدن مقتول را نیز این‌گونه توضیح می‌دهد: «فیلم خیلی فجیع است و نمی‌توان به راحتی به آن نگاه کرد. 

ثانیه‌های آخر، صادق را در حالی‌که در آتش است، نشان می‌دهد. آن ها بنزین ریختند و او را آتش زدند.

 در بخشی از فیلم دو نفر از متهمان را دیدم که دوربین را بالا می‌آورند و ـ به حالت سلفی ـ ژست می‌گیرند.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
پناه بر خدا،
مردم را چه شده ؟
پاسخ ها
محمود معتمد
| United Arab Emirates |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
مرگ بر امریکا
مرگ بر اسراییل
چی میکنه
تف ب ذاتشون....اینا از حیوون پسترن
اين جانيان وحشي مبادا بخشيده شوند خواهشا همينكارو باهاشون بكنيد كه باصادق كردند
چقدر وحشتناک
یعنی واقعا هیچی نمیتونی بگی آخه یه آدم چقدرمیتونه کثافت باشه لعنت به این همه سنگدلی امیدوارم هرچهارتاشونو اعدام کنن ایشالله
دانشجو؟؟؟ خدای من اینها حیوان هم نیستند
دانشجو؟؟؟ خدای من اینها حیوان هم نیستند
اولئک کالانعام بل هم ازل
خدا رحمتش کنه همه رفتنی هستیم هیشکی قرار نیست بمونه ولی کاش اون دنیا هممون بتونیم سرمونو بالا بگیریم.قتل و جنایت از زمان هابیل قابیل بوده و تا اخر دنیام خواهد بود همه ی ما هم در معرض این خطاها هستیم فک نکنیم روح ما ضد گلوله است و ممکن نیست تیر شیطان توش نفوذ کنه ماهم ممکنه خطاهای بزرگ کنیم .ولی جدا چند ساله ادم حس میکنه جرمو جنایت زیاد شده شایدم بخاطر همین فضای مجازی خبرا زودتر میرسه نمیدونم ولی خب داعشو میانمارو یمنو افریقارو ادم میبینه و این قتلا خودکشی های داخل کشور ادم حس میکنه خبرایی شده یکی باد به اینا بگه بابا جون دنیا دو روزه یه نصف روزش بچگی یه نصف روزشم پیریه اون وسط یه روز میمونه چرا خون میریزید واسه یه روز زندگی در حالی که بدون خونریزیم میتونید خوب زندگی کنید کمی کمتر کینه و حسادتو طمع و تعصب داشته باش و این دو روز عمرو مثل ادم بگذرون چته اخه بنی بشر هم خودتو نابود میکنی هم بقیه رو.
مجازات باعث ریشه کن شدن این جور جنایت ها نمیشه درسته که لازمه اما کافی نیست باید دید ریشه این جنایت ها کجاست
عامل اصلی اتفاقاتی از این دست ویا اتفاقات هتل تارا در مهاباد بیکاری است.بیکاری
اینکه چه عاملی باعث چنین جنایت هولناکی شده باید ریشه یابی شود ، درست است که خانواده مرحوم حق دارند مسببینش راقصاص کنند
اشتباه جوان های مادوستی های کاذب وپوچه.
باید همشون اعدام بشن.
این ها خودشون از جنس داعش هستند ،خدالعنتشون کنه
این ها خودشون از جنس داعش هستند ،خدالعنتشون کنه
واقعا حادثه وحشتناک و فجیعیه
خدا رحمت کنه
بمیرم برات داداش صادق خدا صبری به پدر مادر خواهرت بده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر