بازدید 9477

تصمیمات شوم ترامپ برای کره شمالی

کد خبر: ۷۳۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 01 October 2017
مقام‌های آمریکایی از امضای فرمان اجرایی از سوی دونالد ترامپ با هدف اعمال فشار بیشتر بر کره شمالی خبر می‌دهند.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه واشنگتن پست، مقام های آمریکایی اعلام کردند، دونالد ترامپ در روزهای نخست ریاست جمهوری اش، فرمان اجرایی را امضا کرده است که بر اساس آن راهبرد واشنگتن برای افزایش فشار بر کره شمالی تدوین می شود و این راهبرد شامل اقدامات گسترده ای از سوی نهادهای دولتی خواهد بود که منجر به استفاده از قابلیت های جنگ سایبری می شود.

این گزارش افزود: به عنوان بخشی از این کمپین، فرماندهی سایبری آمریکا هکرها در آژانس جاسوسی ارتش کره شمالی را هدف قرار داده است.

یک مقام ارشد آمریکایی در این باره گفت: دستور ترامپ شامل دستورالعمل هایی برای دیپلمات ها و مقام های رسمی است و از انها می خواهد تا روابط خود را با پیونگ یانگ قطع کنند. مذاکرات مقام های آمریکایی با دیپلمات های خارجی طی هفته های اخیر موفقیت های زیادی داشته است، آن هم در شرایطی که کره شمالی آزمایش هسته ای و موشک های جدیدی را انجام داده است.

این مبارزه دیپلماتیک به حدی فراگیر بوده است که برخی از دولت ها برای یافتن راهی با هدف برقراری ارتباط با کره شمالی، با چالش های سختی روبرو شده اند.

این فرمان اجرایی همچنین به وزارت خزانه داری دستور داده است تا تحریم های سختگیرانه ای را علیه شرکت ها و اشخاص کره شمالی و اتباع خارجی که با آنها همکاری تجاری دارند، اعمال کند.

این فرمان در زمان امضا از سوی ترامپ علنی نشده است آن هم پس از بازنگری سیاست واشنگتن در ماه مارس. یک مقام آمریکایی در این باره گفت: علت عدم اعلام امضای فرمان اجرایی از سوی ترامپ این بوده است که ما می خواستیم از هر فرصتی به عنوان یک دولت جدید در قبال کره شمالی استفاده کنیم تا با این کشور بنشینیم و مذاکره کنیم و رویکرد متفاوتی را اتخاذ کنیم.

وی در ادامه افزود: ما به طور شفاف اعلام کردیم که حاضر به مذاکره هستیم، حتی قبل از آنکه رئیس جمهور آمریکا این راهبرد جدید را امضا کند ولی کره شمالی به شلیک موشک ادامه داد، به ربودن آمریکایی ها و نگهداری آنها به عنوان گروگان ادامه داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها