بازدید 4590

توضیحات ظریف درباره رایزنی‌هایش در نیویورک

کد خبر: ۷۳۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶ 23 September 2017
وزیر امور خارجه در پایان دیدارهای رسمی روز ششم سفر به مجمع عمومی سازمان ملل، از دیدار با 30 مقام خارجی در مدت حضور در نیویورک خبر داد و گفت: همه این افراد بر ضرورت رعایت برجام و مذاکره ناپذیر بودن آن تاکید داشتند.
 
به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف شامگاه جمعه به وقت محلی افزود: یکی از امکاناتی که اجلاس سالانه مجمع عمومی برای دولت ها فراهم می کند این است که تعداد زیادی از روسای کشورها و وزرای خارجه به طور همزمان در ملل متحد حضور دارند و فرصت خوبی است تا با کمترین هزینه و صرف کمترین وقت، ملاقات هایی داشته باشند.
 
وی ادامه داد:رئیس جمهوری ملاقات های زیادی داشتند، چهار ملاقات با رئیس جمهوری، 6 ملافات با نخست وزیران و دیداری با دبیرکل داشتند.
 
وزیر امور خارجه اضافه کرد: در این چند روز که من اینجا بودم، فکر می کنم 30 ملاقات داشتم. درباره روابط دوجانبه و درباره مسایل منطقه ای صحبت های خوبی شد به خصوص شرایط در سوریه، یمن و وضعیت بد مسلمانان روهینگیا صحبت شد.
 
ظریف به دیدارهای روز جمعه خود هم اشاره کرد و ادامه داد: امروز صحبتی با رئیس کمیته صلیب سرخ درباره وضعیت انسانی در روهینگینا، سوریه و یمن داشتیم و همین طور بحث های مربوط به برجام. ضرورت رعایت و غیرقابل مذاکره بودن برجام را همه طرف ها با اصرار مطرح کردند.
 
وی اضافه کرد: در روزهای آینده علاوه بر ادامه ملاقات هایی که خواهد بود، بار دیگر با دبیرکل سازمان ملل، رئیس مجمع عمومی و تعدادی از وزرای خارجه دیدار داشتیم.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: همین طور فرصتی فراهم خواهد شد تا با تعدادی از اعضای موسسات مطالعاتی، مجامع فکری و نخبگان سیاسی ایالات متحده گفت وگو داشته باشیم؛ مخصوصا سیاست های دولت کنونی آمریکا که مورد حمایت جامعه و نخبگان آمریکا نیست.
 
ظریف تاکید کرد: ضرورت دارد هم درباره شرایط سیاسی جمهوری اسلامی و هم درباره سیاست های آمریکا روشنگری شود.
 
به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف روز یکشنبه برای همراهی رئیس جمهوری و حضور در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک آمد.
 
براساس پیش بینی انجام شده، وزیر خارجه تا پنجشنبه در نیویورک خواهد بود و دیدارهای دوجانبه و حضکور در برخی مجامع بین المللی ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل