بازدید 3524

روسیه حضور همیشگی در سوریه را رد کرد

کد خبر: ۷۳۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳ 17 September 2017
روسیه ماندگاری همیشگی این کشور در سوریه را رد و اعلام کرد که مبارزه با تروریسم در این کشور هدف مسکو است.

به گزارش ایرنا، آلکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در سوریه گفت که مسکو هیچ منافعی در این کشور ندارد و هدف مبارزه با تروریسم ضدسوری است.
 
وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 افزود: در قلمرو سوریه شمار بسیار زیادی تندرو از جمله از روسیه و کشورهای همسود (چند جمهوری سابق شوروی) متمرکز شده اند که باید با آنها مبارزه کرد.
 
مقام روس همچنین افزود: امید است، گروه‌های معارض میانه رو که در مناطق امن سوریه حضور دارند، بر تروریست ها و تندروها چیره شوند و در صورت نیاز نیز روسیه برای کمک به این گروههای میانه رو آمادگی دارد.
 
لاورونتیف در پایان گفت: در دور ششم مذاکرات سوری آستانه، آشکار شد، معارضان سوری، روسیه را آماده همکاری سازنده با مخالفان دولت سوریه می دانند.
 
ششمین نشست آستانه در زمینه تحولات سوریه به سرپرستی هیات های جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه به عنوان بانیان آتش بس و با شرکت هیات دولت سوریه و معارضان مسلح متشکل از 24 نفر روزهای پنجشنبه و جمعه در پایتخت قزاقستان برگزار شد.
 
روسیه از هفتم مهرماه سال 94 براساس درخواست دولت سوریه با استقرار ده ها فروند بمب افکن، بالگردهای رزمی، مجموعه های شناسایی در پایگاه هوایی حمیمیم مواضع گروه های تروریستی ضدسوری تحت حمایت گروهی از کشورهای غربی-غربی بویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار