بازدید 17642

گردوی چيني آفت گردوي ايراني شد

کد خبر: ۷۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۴ 15 November 2009
سيدمصطفي حسيني رئيس اتحاديه خشکبار و آجيل تهران با اشاره به نامشخص بودن کشور مبداء گردوهاي وارداتي به ايلنا گفت؛ قاچاقي بودن ورود اين گردوها به کشور باعث شده کشور مبداء آنها مشخص نشود.

اما گفته مي شود اين گردوها از چين وارد کشور شده است. البته برخي به آنها گردوي مالزيايي هم مي گويند. به گفته حسيني ورود گردوهاي وارداتي باعث رکود در بازار گردوهاي ايراني نشده است. او افزود؛ طي دو ماه گذشته در بازار گردو ايراني با قيمت بالايي به فروش مي رسيد اما با ورود محصولات جديد و عرضه آن در بازار قيمت اين محصول با کاهش مواجه شده است.

در همين حال بازار خشکبار و آجيل از ابتداي سال جاري تاکنون با نابساماني و آشفتگي همراه بوده است اين در حالي بوده که کشور به لحاظ محصولات خشکباري از جايگاه ممتازي برخوردار است. هم اکنون بازار خشکبار و آجيل با گراني و رکود تورمي همراه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
ورود محصولات کشاورزي ارزان از کشورهاي ديگر به ايران اين واقعيت را آشکار مي سازد که آنطور که دولتمردان مي گويند سوبسيدي به محصولات تعلق نمي گيرد که بخواهند آن را حذف نمايند بلکه اين سوء مديريتهاست که باعث گران تمام شدن محصولات مي شود بر شما تابناکي ها است که با مقايسه قيمتهاي محصولاتي که دولت ادعاي دادن سوبسيد آنها را دارد با مشابهه خارجي ( که حتماً ارزانتر است ) شفاف سازي نماييد.
قيمت گردو در كشور واقعا گران است و بايد با واردات ان را كنترل كرد. برخي مي گونيد اين گردوها اوكرايني است . گردوهاي خوش قيافق
اين دولت چكار داره مي كنه...؟
يعني تمام دنيا بايد گردوي مرغوب و ارزون بخورن ما گردوي نامرغوب و گرانقيمت ايراني بخريم؟؟
خيلي بي انصافيد بخدا
بازار باید خودش نرخ محصولات را تعیین کند وقتی گردوئی با کیفیت مناسب و قیمت عادلانه وارد کشور می شود و مشتری توان خرید آن را دارد دیگر مهم نیست که وزارت بازرگانی آن را قاچاق تلقی کند . برخورد اینچنینی با برخی کالاها مثل سیگار و تنباکو و مواد افیونی و شیشه و کراک و.....خیلی درس و منطقی است ولی در خصوص کالاهای خوراکی وزارت بهداشت بیطرفانه باید سلامت و کیفیت آنرا ارزیابی کند نه مثل آبمیوه های رانی و برنج هندی و چای وارداتی و... نان به نرخ روزخوری کند و اگر حق السکوت آنها تامین شد ساکت بمانند و کالا مجاز و مرغوب باشد و گرنه ....قاچاق و ناباب معرفی گردد.
گردوی ایرانی با قیمت سرسام آورش آفت جان مردم بود. هر محصولی که نتواند در بازار رقابت کند محکوم به شکست است.
..............(درد دل فراوان....)
ما از چينيها بخاطر قدرتي كه در كنترل تورم كشورمان دارند تشكر مينماييم!
آفت در سلامتي مي شود نه در قيمت.اين چه نوع تيتر زدن شدن است
بر همه ماست که تا حد امکان از خریدن محصولات کشاورزی خارجی چشم بپوشیم. اگر واردکنندگان بسیار محترم و نورچشمی، دلشان به حال مملکت و کشاورزیمان نمیسوزد، خودمان باید بیشتر از پیش دلسوزی کنیم. من و گروهی از دوستانم مدتهاست که هیچ میوه و تنقلات خارجیی نمیخریم و خدا را شکر تا حال هیچ مشکلی از لحاظ پذیرایی از مهمان و یا سوء تغذیه نگریفته ایم. تازه سالمتر هم شده ایم. شیلان
مغز گردو کیلویی 14 هزار تومان نبایستی چینی اش وارد شود؟ واقعا که !!!! ضمنا تیتر این خبرتون رو هم عوض کنید سایت زرد!!!! تابناک!
اگر به کفته این مسئول خشکبار کشور از درجه ممتازی در جهان برخوردار است پس چرا قیمت آن سر سام آور در حال افزایش است و اکثر اقشار کم در آمد از مصرف مدام آن محرومند به نظرم وزارت بازرگانی به منظور جلو گیری از افزایش قیمت این قبیل کالا ها بایدتعرفه ورودی آنها را کاهش دهد و به بهانه حمایت از تولید داخلی مردم را از مصرف این کالای ضروری محرو م نسازند نگاهی به حمایت اشتباه از صنعت خودرو سازی داشته باشید تا سر مشق خوبی برایمان باشد اگر قیمت تمام شده خشکبار برای کشاورز ما اینقدر بالاست که مردم قدرت خرید آن را ندارند همان بهتر که گردو نکارد .
گردوي ايران را در كشور برزيل به قيمت دانه اي 5/1 -1 دلار مي خرند همينطور قيمت بادام در آن كشور باور كردني نيست. قابل توجه بيكاران محترم!
ركود كجا بود برادر من ديروز يك كيلو گردو ايراني(فسنجاني)خريدم متشكل از گردو خشكيده و سياه-نخ گوني-تكه هاي كيسه و ...كيلوئي 9000تومان
تاوقتي كه گردوي بي كيفيت ايراني كيلوئي 16 هزار تومان باشد هرگز ان را نبايد خريد و بايد به سمت گردوي چيني با كيفيت كيلوئي 6 هزار تومان رفت . بنده خودم در ماموريتي كه به اين كشور داشتم از نزديك گردوي چيني رو تست كردم واقعا كيفيت و قيمت ان نه تنها گردوي ايراني بلكه هر گردوي ديگري را out ميكند.
خوب چه عيبي داره گردوى كيلو 13 هزار تومان بشه 7 هزار تومان ، اين كه به سود مردمه اصلاً يه جور رقابته
خسته شدم از بس هرروز اسم چين رو ميشنوم .
بيچاره كشاورز و باغدار كه بهترين محصولات رو توليد ميكنند و آخرش هم هيچ.
مرگ بر چین
چینی ها و هندی ها به داد ما نرسند این کشاورزان ما را از خوردن گردو و برنج محروم خواهند کرد
مبارکه ! به به !دیگه همین یه قلم جنس مونده بود که از چین بیاد!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار