بازدید 2995

حضور صلیب سرخ در مناطق درگیری میانمار

پس از توقف برنامه‌های امدادرسانی سازمان ملل در میانمار به دلیل اظهارات دولت مبنی بر "حمایت سازمان ملل از شورشیان روهینجا"، سازمان صلیب سرخ عملیات خود را در مناطق شمال غربی خشونت‌زده گسترش داده است.
کد خبر: ۷۲۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۶ 10 September 2017
پس از توقف برنامه‌های امدادرسانی سازمان ملل در میانمار به دلیل اظهارات دولت مبنی بر "حمایت سازمان ملل از شورشیان روهینجا"، سازمان صلیب سرخ عملیات خود را در مناطق شمال غربی خشونت‌زده گسترش داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جوی سینگال، از مسوولان ارشد صلیب سرخ اعلام کرد: سازمان ملل و سازمانهای مردم نهاد بین‌المللی در ایالت راخین مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و آنها قادر نیستند که ایمنی و امنیت کارکنان خود را تضمین کنند. در چنین شرایطی دولت از صلیب سرخ دعوت کرده است.

بسیاری از امدادرسانان نگران هستند که بسیاری از ساکنان مناطق درگیری در میانمار از اواسط ماه ژوئیه بدون غذا مانده‌ باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت نقش "هماهنگی و همکاری" را بر عهده داشته و صلیب سرخ انتقال کمکها، امدادرسانی و مدیریت آن را بر عهده دارد.

این در حالی است که هزاران نفر در مناطق درگیری هنوز تلاش می‌کنند که با پشت سرگذاشتن کوهها خود را به بنگلادش برسانند.

در همین راستا آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد، حدود ۲۹۰ هزار روهینجایی در دو هفته گذشته از خشونت‌های ایالت ناآرام راخین در میانمار به بنگلادش گریخته‌اند.

هم‌زمان سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل می‌گوید اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی میانمار در مرز با بنگلادش مین‌های ضد نفر کار گذاشته‌اند.

درگیری‌های جدید در راخین از دو هفته پیش و پس از آنچه دولت میانمار حمله "شورشیان روهینجایی" به ایست‌های بازرسی در این ایالت خواند، بالا گرفت. این مساله منجر به حملات متقابل ارتش میانمار شد که دست‌کم ۴۰۰ کشته بر جای گذاشت.

گروه‌های حقوق بشری جمعه اطلاعات جدید از خشونت‌های میانمار را در اختیار دیپلمات‌های شورای امنیت قرار دادند و طبق گفته حاضرین جلسه، چین و روسیه دیپلمات نفرستاده بودند. میانمار گفته است که روی چین و روسیه برای حفاظت در مقابل هرگونه اقدام شورای امنیت حساب می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس