بازدید 2783

نقض برجام تبعات بدی برای اروپایی ها دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که اروپایی ها به دلیل تبعات منفی نقض برجام مقابل بدعهدی آمریکایی ها می ایستند.
کد خبر: ۷۲۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 09 September 2017
علی بختیار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سرنوشت برجام با توجه به بدعهدی های آمریکا دراین مسیر اظهارداشت: توافق هسته ای، سند بین المللی است که به تایید شورای امنیت سازمان ملل رسیده و نقض آن از سوی یکی از کشورهای 1+5 عواقب بین المللی بدی برایشان خواهد داشت.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکایی ها می دانند که تعهدات بین المللی که به تایید شورای امنیت سازمان ملل رسیده است چه اهمیتی دارد به این جهت تلاش دارند که برجام یکجانبه نقض نشود و کشورهای دیگر را همراه کنند تا خلاف حقوق بین الملل رخ ندهد.

وی گفت: اگر آمریکا برجام را نقض کند حتما اروپایی ها و سایر اعضای گروه 1+5 مقابل آمریکایی ها می ایستند، زیرا در صورتی که نقض برجام شود حقوق بین الملل نقض شده که برای تمام اعضا عواقب بدی خواهد داشت بنابراین همه اعضا تلاش می کنند که آمریکا نقض عهد نکند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه اروپایی ها نیز مایل نیستند نقض برجام به نام آنها ثبت شود، عنوان کرد: در این شرایط اروپایی ها باید تلاش کنند آمریکا پایبند به برجام شوند یا مقابل بدعهدی ها را بگیرند تا متضرر نشوند.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به موافقتنامه های بین المللی پایبند است، اظهار داشت: در مقابل آمریکا که به تعهدات خود پایبند نیست و به دلیل عدم پایبندی تهدیدی برای جامعه جهانی است، جمهوری اسلامی صداقت خود را به رخ جهانیان کشیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار