بازدید 3905

تماس تلفنی ترامپ با امیر قطر

کد خبر: ۷۲۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 08 September 2017
امیر قطر و رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی به بررسی حل بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با دوحه پرداختند. این تماس تلفنی بلافاصله بعد از دیدار ترامپ با امیر کویت انجام شد.

به گزارشی ایسنا، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی به بررسی حل بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با دوحه پرداختند.

در همین راستا، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه قطری «الجزیره» اعلام کرد که دونالد ترامپ طی این تماس تلفنی با امیر قطر به بررسی نتایج نشست با صباح الجابر الاحمد الصباح، امیر کویت در واشنگتن پرداخت.

آل ثانی خاطرنشان کرد که رئیس جمهور آمریکا بر ضرورت خاتمه بخشیدن به بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با دوحه در نزدیک‌ترین زمان ممکن تاکید کرد و از تمامی طرف‌های درگیر خواست تا برای حل این بحران بر سر میزه مذاکره بنشینند.

وزیر امور خارجه قطر در خصوص خواسته‌های ۱۳ گانه کشورهای محاصره کننده قطر تصریح کرد که تلاش‌های امیر کویت قابل تقدیر است.

وی در ادامه اعلام کرد: ما از سخنان امیر کویت دریافتیم که باید سازوکاری برای گفت‌گو وجود داشته باشد.

امیر کویت طی کنفرانس خود با رئیس جمهور آمریکا گفته بود که دوحه در صورتی‌ که حاکمیت آن نقض نشود به بررسی همه درخواست‌های ۱۳ گانه کشورهای محاصره‌کننده قطر می‌پردازد. وی در ادامه افزود: بخش زیادی از این درخواست‌ها قابل اجراست اما تمامی این درخواست‌ها نباید حاکمیت قطر را نقض کند و گرنه قطر آن‌ها را قبول نمی‌کند.

عبدالرحمان آل ثانی اعلام کرد که این راه حل باید از طریق گفت‌وگو حل شود و حاکمیت قطر را نقض نکند و طبق قوانین بین‌المللی باشد.

وزیر امور خارجه نسبت به این که عملیات نظامی گزینه‌ای برای برخورد با قطر مطرح شده بود، ابراز تاسف کرد و این موضوع را بر خلاف قوانین بین‌المللی و حل اختلافات از طریق راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز خواند.

در پنجم ژوئن عربستان، امارات، مصر و بحرین روابط دیپلماتیک خود با دوحه را به اتهام حمایت از "تروریسم و پشتیبانی مالی از آن‌" متهم کردند، این در حالی است که قطر این اتهامات را رد کرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار