بازدید 3136

طرح رده‌بندی سنی تولیدات نمایشی از صداوسیما آغاز شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد داد که طرح رده‌بندی سنی تولیدات نمایشی به‌ویژه فیلم‌ها از آثاری که در حال پخش از صدا و سیما است، آغاز شود.
کد خبر: ۷۲۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 06 September 2017
طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با بیان اینکه رده بندی سنی آثار سینمایی باید از فیلم‌های سینمایی در حال پخش از صدا و سیما آغاز شود، گفت: این اقدام می‎تواند از طریق زیرنویس و پخش علائم هشداردهنده به مخاطب یادآوری شود تا مخاطب سینما ابتدا از طریق صدا و سیما با رده‌بندی سنی آثار آشنایی پیدا کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رده بندی سنی در سینمای ایران مسئله جدیدی است و پیش از این چنین موضوعی در سینمای ایران مطرح نشده است، ادامه داد: به همین دلیل است که ضرورت دارد رده بندی سنی فیلم‌های سینمایی ابتدای امر فرهنگ‌سازی شود تا مردم خود به این نتیجه برسند که چه آثاری برای چه گروه سنی مناسب و برای چه گروهی نامناسب است.

وی با بیان اینکه صدور آیین‌نامه و دستورالعمل رده بندی سنی آثار سینمایی تأثیرات عمیقی روی فرهنگ‌سازی و کودکان و نوجوانان دارد، افزود: در این زمینه به دلیل تأثیرگذاری بالایی که وجود دارد باید در مرحله اجرا سخت‌گیرانه عمل شود تا تأثیرات منفی آن به حداقل برسد.

سیاوشی با یادآوری اینکه در واقع رده‌بندی سنی فیلم‌ها باید به نحوی اجرا شود که در همه جای دنیا اعمال می‌شود، اضافه کرد: همچنین باید طوری رفتار شود که وقتی فیلمی وارد شبکه خانگی می‌شود نیز طوری اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی شود که کودکان به این سمت و سو بروند که خود به سمت دیدن فیلم‌هایی که مناسب سن آن‌ها نیست، نروند.

وی درباره چگونگی فرهنگ‌سازی در این خصوص و نحوه آن، توضیح داد: علاوه بر صدا و سیما که باید پیشگام در این عرصه باشد، خانواده خود نیز باید نقش بازدارنده را ایفا کند و دستگاه‌های اجرایی زمانی می‌توانند وارد عمل شود که این فرهنگ‌سازی‌ها از درون خانواده آغاز شده باشد.

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه در حال حاضر یک وجهه مناسب و درست از رسانه ملی را در شبکه مستند ملاحظه می‌کنیم، افزود: اطلاع رسانی در خصوص رده بندی سنی فیلم‌ها و اجرای آن در صدا و سیما باید از شبکه‌‎های پرطرفداری مثل شبکه سه آغاز شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان، یادآور شد: موضوع رده‌بندی سنی آثار باید در تیزر فیلم‌های سینمایی و بیلبوردهای تبلیغاتی فیلم‌ها قید شود و در این راستا نهادهای مذکور هریک باید نقش خود را به درستی ایفا کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار