بازدید 7560

درخواست پناهندگی زن ۱۰۶ سالۀ افغان رد شد

کد خبر: ۷۲۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 05 September 2017
دولت سوئد درخواست پناهندگی یک بانوی ۱۰۶ ساله افغان را که پس از طی سفری سخت سرانجام به این کشور رسیده بود، رد کرد.

به گزارش یورونیوز، این زن سالمند که برای رسیدن به اروپا، به کمک پسر و نوه‌اش، مسیری سخت را از طریق کوه‌ها، بیابان‌ها و جنگل‌ها طی کرده بود اکنون در معرض خطر اخراج از سوئد قرار دارد.

بی‌بی‌ حال ازبکی، بشدت از کار افتاده است و بسختی می تواند صحبت کند. خانواده او درخواست کرده اند که در پرونده پناهندگی او تجدیدنظر شود. بی‌بی حال اجازه دارد تا پایان روند رسیدگی به درخواست تجدید نظر در سوئد باقی بماند. درخواست پناهندگی دیگر اعضای خانواده او نیز در مراحل مختلف بررسی است.

 
 
خانواده این زن سالمند، سفر خود به اروپا را در سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز کردند. آنها در کنار خیل عظیم مهاجران سوری و افغان و ایرانی، با پای پیاده و گاه با قطار از مسیر بالکان خود را به سوئد رسانده‌اند.

بی‌بی‌ حال ازبکی پس از طی سفری بیست روزه سرانجام در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی وارد یکی از اردوگاههای پناهندگان در کرواسی شد. پسر ۶۷ ساله و نوه ۱۹ ساله او در طی این سفر، این زن سالمند را به کول می گرفتند.

آژانس مهاجرتی سوئد رد درخواست پناهندگی او را تایید کرده و گفته است که سن به خودی خود زمینه پناهندگی را فراهم نمی کند. بسیاری از کشورهای اروپایی بخش‌هایی از افغانستان را امن می‌دانند و به همین دلیل درخواست پناهندگی افغان‌های ساکن این مناطق را رد می کنند.

سنا وستین، رئیس شبکه سوئدی گروه‌های پشتیبان مهاجران می گوید: «استدلال آژانس مهاجرت این است که افغانستان به اندازه کافی ناامن نیست.» این درحالیست که بسیاری از شهرهایی که پیش‌تر به عنوان شهرهای امن تعریف شده اند، در حال حاضر ناامن هستند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار