بازدید 17265
۷
«فارن پالیسی» عنوان کرد؛

ورود به «جهان جدید» با آزمایش های هسته ای کره شمالی

کاملا روشن است که خلع سلاح اتمی کره شمالی از طریق دیپلماسی یا زور امکان ندارد. گزینه نظامی قابل اعتمادی هم وجود ندارد، چون کره شمالی دست کم شصت موشک دارد و یکی از آن‌ها می‌تواند به خاک آمریکا برسد؛ از جمله موشک های بالستیک بین قاره ای جدید، که قادر به حمله به ایالات متحده هستند؛ این بدان معناست که بازی به پایان خود رسیده است.
کد خبر: ۷۲۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 03 September 2017
نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» در مطلبی به موضوع آزمایش های هسته ای کره شمالی پرداخته و ضمن اشاره به فرایند ساخت بمب توسط این کشور و چالش های پیش روی ایالات متحده نوشته است: دونالد ترامپ می تواند هر آنچه می خواهد، فریاد زند، ولی ما هم اکنون در جهانی زندگی می کنیم که قدرت آمریکا نسبت به قبل بسیار کمتر شده است.

به گزارش «تابناک»، این نشریه آمریکایی در ادامه نوشته است: کره شمالی دارای ذخایر زیادی از سلاح های هسته ای است که می تواند موشک های بالستیک این کشور را مسلح کند، از جمله موشک های بالستیک بین قاره ای جدید که قادر به حمله به ایالات متحده هستند؛ بدان معنا که بازی به پایان خود رسیده است.

فارن پالیسی در ادامه به دو ارزیابی موجود در مورد توان هسته ای کره شمالی اشاره کرده و نوشته است: دو ارزیابی واقعی در مورد سلاح های هسته ای کره شمالی وجود دارد؛ یکی از گزارش ها که در 28 ژوئیه توسط جامعه اطلاعاتی ـ و نه فقط سازمان اطلاعات دفاعی ارائه شده ـ بر خلاف آنچه شما ممکن است شنیده باشید، ارزیابی کرده که کره شمالی سلاح های هسته ای را برای نصب روی موشک های بالستیک تولید کرده است که شامل نصب روی موشک های کلاس« ICBM » نیز می شود.

ارزیابی دیگری که در اوایل ژوئیه منتشر شد، اعلام کرد، کره شمالی دارای شصت سلاح هسته ای است، که معمولا بالاتر از آن چیزی است که در رسانه ها برآورد می شود؛ بنابراین، با کنار هم قرار دادن این گزارش ها، روشن است که پنجره خلع سلاح هسته ای کره شمالی توسط دیپلماسی یا اجبار بسته شده است.

این نشریه آمریکایی افزود: برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی، پیچیده تر و پیشرفته تر از آن چیزی است که تصور می شود و هم اکنون پیونگ یانگ با داشتن زرادخانه ای عمده از سلاح های هسته ای، شبه جزیره کره و ایالات متحده را جدی تهدید کرده است.

ورود به «جهان جدید» با آزمایش های هسته ای کره شمالی

بنا بر این گزارش، کره شمالی تاکنون پنج آزمایش موشکی انجام داده که بسیار بوده است. بسیاری از افراد پس از شکست نخستین آزمایش هسته ای کره شمالی دچار اشتباه شدند و یک دیدگاه معمول وجود داشت که کره شمالی دیگر قادر به ساخت بمب اتم نیست؛ اما این کشور مسیر ساخت بمب را ادامه داد و به نتیجه رسید.

براساس محاسبات مربوط به بازدارندگی، کره شمالی تلاش کرده به سمت ساخت سلاح های هسته ای نسبتا پیشرفته ای برود که قابلیت قرار گرفتن بر روی موشک های بالستیک با استفاده از مقدار کمی پلوتونیوم را داشته باشند. نتیجه ناامید کننده اولین آزمایش موشکی کره شمالی، ناشی از نارسایی بود اما این کشور جاه طلبی لازم برای پیمودن این مسیر را داشت؛ بنابراین، در حالی که جهان در حال خندیدن به نخستین آزمایش هسته ای کره شمالی بود، آن ها به خوبی یاد گرفتند سلاح هسته ای بسازند.

از طرفی کره شمالی معمولا آزمایش‌های اتمی خود را در تونلی زیر کوه‌های عظیم انجام می‌دهد. با استفاده از اطلاعات تصاویر هوایی و نقشه‌برداری محل، مدل سه بعدی این سایت طراحی شده است. این کوه‌ها آن قدر بلند هستند که می‌توانند بزرگی انفجارهای اتمی کره شمالی را مخفی نگه ‌دارند. بنابراین موفقیت‌های اتمی کره شمالی، بزرگتر از آن چیزی است که دیگران تشخیص می‌دهند.

نویسنده این مقاله در ادامه نوشت: با توجه به مدارک موجود، بهترین تفسیر این است که کره شمالی به سرعت به سوی تسلیحات اتمی موشکی پیش می‌رود. به علاوه، کره شمالی موشک‌های زیادی  دارد و باید این مسأله هم جدی گرفته شود که کره شمالی قابلیت آن را دارد که اورانیوم غنی شده با درصد بالا تولید کند. با وجود این، هنوز برخی فکر می‌کنند که آمریکا باید کره شمالی را قانع کرده یا حداقل برنامه‌های موشکی و اتمی این کشور را بلوک کند؛ اما تنها یک راه برای بررسی این وجود دارد که چه راهی درست است و آن گفت‌وگو با کره شمالی‌هاست. 

ورود به «جهان جدید» با آزمایش های هسته ای کره شمالی

فارین پالیسی ادامه داد: کاملا واضح است که خلع سلاح اتمی کره شمالی از طریق دیپلماسی یا زور امکان ندارد. گزینه نظامی قابل اعتمادی هم وجود ندارد، چون کره شمالی دست کم شصت موشک دارد و حداقل یکی از آن‌ها می‌تواند به خاک آمریکا برسد.

نویسنده این یادداشت تصریح کرد، واقعیت این است که آمریکا نمی‌تواند در حملاتش همه آن موشک‌ها را از بین ببرد و یا مطمئن باشد که حتی یک موشک کره شمالی سئول، توکیو، یا نیویورک را هدف قرار نمی‌دهد.  

نویسنده بعد از اشاره به واقعیاتی درباره قدرت اتمی و موشکی کره شمالی که همه تهدیدات جدید علیه آمریکا هستند، در پایان یادداشتش نوشت: «به جهان جدید خوش آمدید. نگویید که به شما هشدار ندادم.»

گفتنی است، کره شمالی در جدیدترین اقدام خود در شبه جزیره کره، یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرد که واکنش های بسیاری به همراه داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۷
درباره ششمین آزمایش اتمی کره شمالی:
کره شمالی برای نابودی کره جنوبی بمب اتم لازم نداره! با هزاران توپ (که چند ماه پیش رزمایش اون رو هم انجام داد و همه دنیا متحیر شدند) میتونه سئول رو کلاً با خاک یکسان کنه!
رهبرشون صراحتاً گفته که تسلیحات اتمی مخصوص جنگ با آمریکاست. اونقدری هم احمق هست که از این جنگ افزار ها استفاده کنه!
با آزمایش موشک هایی با برد 10 هزار کیلومتر میتونه به هر نقطه ای از زمین حمله اتمی کنه!
حالا چرا این ها رو یادآوری کردم؟ چون خوبه با وضعیت خودمون مقایسه کنیم:
ما شدیدترین تحریم های تاریخ سازمان ملل رو برای سال ها تحمل کردیم، اما نهایتاً بخش قابل توجهی از توان اتمی خودمون رو تعطیل کردیم! به نظر من که اصلاً منطقی نیست. اگر قرار بود ما تسلیحات اتمی نداشته باشیم چرا 15 سال این تحریم های سخت رو (که حتی بر علیه کره شمالی هم اعمال نشده) تحمل کردیم؟؟!
البته من به طور کلی طرفدار تولید و توسعه سلاح اتمی در ایران هستم و معتقدم صرف نظر از این تسلیحات درست نبود. امنیتی که این تسلیحات برای یک کشور به ارمغان میاره حیرت انگیزه! به خصوص که دور تا دور ما به این تسلیحات دسترسی دارن (روسیه، پاکستان، هند، اسرائیل، آمریکا و ...)
به هر حال به نظر من با هر ایدئولوژی که به داستان نگاه کنیم ما هم باید سلاح هسته ای داشته باشیم. هدف هم حمله و کشتن دیگران نیست، بلکه مقصود فقط بازدارنگی دربرابر قدرت های اتمی است. ما مثل بره ای گرفتار میان گرگ ها هستیم! اگر اراده کنند، خورده میشویم
هیچ اتفاقی نمی‌افت کره‌ای‌ها عاقلن می‌دونن چطور کنترل اوضاع رو به نفع شون کنن
نه مثل برجام کلیه امور رو دو دستی تقدیم کنن
تمامی این مشکلات زیر سر آمریکا است و شاید هم روسیه دخیل است ولی امریکا 100 درصد دخیل است. حالا چرا؟ بعد از سقوط امپراطوری ژاپن که کره فیلیپین مالزی و سنگاپور شامل آن می شد, امریکا طمع بلعیدن کره را داشت که در ابتدا کمونیست هاکل کره را اشغال کردند (کره ای های طرفدار کمونیزم) ولی با دخالت آمریکا و نیروهای سازمان ملل! کره دو تکه شد!
یکی نیست بگه چطوریه کشورهایی که بمب اتم دارند برای بقیه تهدید نیستند ولی کزه برای امریکا تهدیده. اگه امریکا کره شمالی رو تهدید و تحریم نکنه کره به صورت پیش فرض که دشمن امریکا نمیشه. کلی کشت و کشتار تو کره توسط امریکایی ها انجام شده ولی چقدر کشتار توسط کره ای ها تو امریکا؟ دقیقا هیچی! خب تحریم نکنید اون هم تهدید نمی کنه. اینکه یک کشور ضعیف جلوی زور می ایسته خیلی حرفه. حالا بگیم حماقت یا .... ولی کشورهایی که ادعای قدرت دارن ولی چیزی به نام استقلال ندارن چی؟ به امریکا باشه میخواد تو همه کشورها پایگاه نظامی داشته باشه. (کما اینکه تو بیشتر از صد تا کشور داره متاسفانه) دوره زمونه جوری شده شکم و زیر شکم که تامین باشه مهم نیست آزادی و استقلال داشته باشی. چیزی به نام آزادی رفته از جامعه انسانی. برده باش،
زیاد روی بمبهای اتمی کرۀ شمالی حساب نکنید. در حال حاضر بمبهای نوترونی بیسار قوی تر ی ساخته شده که هدفش کشتار تمام موجودات زنده است ولی هیچ تخریب ساختمانی ندارد. دوم اینکه در حال حاضر ابر قدرتها دارای بمبهای مغناطیسی هستند که بوسیلۀ موشک های بالیستیک حمل شده و برروی کشور یا منطقۀ هدف منفجر شده و تمام سیستم برق و الکترونیک و حمل و نقل و آب و ارتباطات را بیکباره از کار می اندازد. دیگر نه خودروئی نه قطاری نه موتورسیکلتی نه متروئی راه نخواهد رفت. برقی در خانه ها نخواهد بود . فقط موجودات زنده می مانند بدون هیچ امکانات شهری. باز هم بیشتر می خواهید؟این بمب و موشکها گرسنگی و قحطی را هم برطرف می کند؟
حمایت های پنهانی چین و روسیه و انفعال دراز مدت آمریکا و اروپا باعث این قضیه شد. دیگر کاریش نمیتوان کرد مگر آنکه این کشور (مانند شوروی ثابق) از درون فروپاشد!!!
اگر داشتن سلاح هسته ای بد است ؟ پس چرا پنج کشور دایمی عضو سازمان امنیت سازمان ملل ،وچند کشور دیگر دارند؟ واگر خوب است پس چرا باقی کشورها نداشته باشند؟ چرا،،،،،،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار