بازدید 4407
۱
واکنش

جواب دولت به حمله کی روش/48هزاردلارسرمربی و 24هزاردلاربازیکنان!

کد خبر: ۷۲۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 03 September 2017
«روزنامه ایران ورزشی » متعلق به دولت در پاسخ به اظهارات کارلوس کی روش نوشت که بخشی از پاداش های تیم ملی پیش از این توسط رئیس جمهور پرداخت شده است. 

به گزارش تابناک ورزشی، کارلوس کی روش در آخرین مصاحبه اش در حاشیه تمرین تیم ملی باز هم از مسئولان ورزش ایران انتقاد کرد. او با اشاره به اتفاقاتی که به زعم او برای تیم ملی رخ داده است عنوان کرد که فاصله مسئولان با تیم ملی بیشتر از قبل شده است. کی روش حتی در این مصاحبه گفت که قصد دارد حساب شخصی باز کرده و از مردم بخواهد به تیم ملی کمک مالی کنند. کی روش در حالی این حرف ها را زد که قبل از آن بازیکنان تیم ملی در بیانیه مشترکی نسبت به عملکرد مسئولان انتقاد کردند. انتقادهایی که گفته می شود ریشه در عدم پرداخت پاداش به تیم ملی دارد.

در همین رابطه روزنامه ایران ورزشی منتسب به دولت در گزارشی عنوان کرد که بازیکنان و کادرفنی تیم ملی بخشی از پاداش های خود را گرفته اند. با توجه به این که این روزنامه متعلق به دولت است می توان این گزارش را دیدگاه دولت نسبت به بیانیه ملی پوشان و حرف های کارلوس کی روش دانست.

 در این گزارش آمده است :« پس از بازی ایران و ازبکستان و صعود به جام جهانی علی‌رغم اینکه رییس جمهوری در جلسه‌ای مهم حاضر بوده، از طریق وزارت ورزش و جوانان هماهنگی لازم انجام شد تا بازیکنان به دیدار دکتر روحانی بروند و پس از آن پاداش‌های تعیین شده را هم تا آن مرحله از بازی‌ها دریافت کردند. برای هر برد مبلغ 4 هزار دلار برای بازیکنان و 8 هزار دلار برای سرمربی در نظر گرفته شده بود که این مبالغ پرداخت شد. وقتی رییس جمهوری جلسه مهم کاری خود را نیمه کاره رها می‌کند و به جلسه با اعضای تیم ملی می‌رود، این نشان دهنده توجه دولتمردان به کار تیم ملی است و برخلاف ادعای کی‌روش، در داخل ایران همواره تیم ملی مورد تحسین قرار گرفته است که نتایج فوق‌العاده‌ و بی‌نظیری کسب کرده است.»
 

48هزاردلار کی روش، 24 هزار دلار بازیکنان
بر اساس آماری که در این گزارش به آن اشاره شده و براین اساس که تیم ملی بعد از بازی با ازبکستان 6 برد به دست آورده ، می توان گفت کی روش و کادر فنی 48 هزاردلار و بازیکنان 24 هزار دلار پاداش گرفته اند که نمی تواند مبلغ کمی به عنوان پاداش باشد. 

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه وزارت ورزش و دولت حامیان اصلی تیم ملی بوده اند و شرایط را برای صعود تیم ملی فراهم کرده اند آمده است:« اگر تیم ملی امروز با اقتدار به جام جهانی صعود کرده و از پس تیم‌های قدرتمند گذشته، بی‌شک اغلب خواسته‌های سرمربی تیم ملی فراهم شده است و الا کی‌روش یا فدراسیون به تنهایی نمی‌توانستند این پروژه بزرگ را به نتیجه برسانند. حال اگر مطالبه کی‌روش، پاداش بزرگ صعود به جام است که باید گفت هنوز مقدماتی تمام نشده و معمولا پس از پایان بازی‌ها مراسم تجلیل و تقدیر از ملی‌پوشان برگزار می‌شود. طبیعی است که اگر برنامه‌ریزی در این خصوص وجود داشته باشد – که حتما وجود داشته و دارد- همه چیز به پایان مقدماتی موکول می‌شود، چرا که هیچکس در ابتدا نمی‌توانست پیش‌بینی کند که تیم ایران 2 بازی مانده به پایان کار، صعود خود را قطعی می‌کند. پس چنین مراسم‌هایی همواره پس از اتمام بازی‌ها برگزار می‌شود که برای تیم ملی هم در آینده نزدیک جشن ترتیب داده خواهد شد.»

با این حساب می توان گفت که مسئولان ورزش و دولت قصد دارند بعد از پایان دور مقدماتی مراسم تقدیری از تیم ملی داشته باشند ضمن این که در این گزارش عنوان شده که پاداش صعود از مبالغی که فیفا به فدراسیون فوتبال خواهد داد پرداخت می شود. این روزنامه با اشاره به این که فیفا بعد از پایان دور مقدماتی این مبالغ را به فدراسیون خواهد داد از رفتار کی روش انتقاد کرده و بیانیه های مشترک بازیکنان را نیز به کی روش و تفکرات او مرتبط می داند:« این بحث‌ها که از سوی کی‌روش مطرح شده و بازیکنان را نیز با خود همراه کرده، رفتاری غیرحرفه‌ای و زیاده‌خواهی است و اگر در فدراسیون مدیریت قاطعی حاکم بود، سرمربی تیم ملی و بازیکنان دسته جمعی اقدامی انجام نمی‌دادند که به سوژه رسانه‌های خارجی تبدیل شود و تصویری از ایران برای آنها ساخته شود که انگار به موفقیت تیم ملی توجهی نشده است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این بازیکنان از بس پول مفت گرفتن عادت شده براشون.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل