بازدید 13104
۱
جوسازی جدید آمریکایی ها؛

انتقال اورانیوم به ایران توسط گروه الشباب وابسته به القاعده

شبکه خبری فاکس نیوز در ادعایی بی‌اساس ـ که به نظر می رسد برای مقابله با برجام باشد ـ اعلام کرد؛ الشباب یکی از زیرشاخه‌های گروه القاعده، کنترل معادن اروانیوم سومالی را با هدف انتقال آن به ایران در اختیار گرفته است.
کد خبر: ۷۲۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 01 September 2017
پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، دولت آمریکا همواره تلاش کرده به بهانه های گوناگون، عدم پایبندی ایران به برجام را اثبات کند. آزمایش های موشکی ایران، یکی از مهم ترین مسائل مورد توجه آمریکایی ها بوده که توافق عامی در گروه 1+ 5 در مورد آن وجود ندارد. با این حال، آن ها در جستجوی بهانه های جدید برای ضربه برجام هستند.
 
به گزارش «تابناک»، در همین  زمینه، شبکه خبری فاکس نیوز نیز در ادعایی بی‌اساس ـ که به نظر می رسد برای مقابله با برجام باشد ـ اعلام کرد؛ الشباب یکی از زیرشاخه‌های گروه القاعده، کنترل معادن اروانیوم سومالی را با هدف انتقال آن به ایران در اختیار گرفته است.

این شبکه همچنین مدعی شده است، این موضوع در نامه یک مقام سومالیایی خطاب به سفیر آمریکا در این کشور برای درخواست کمک نظامی مطرح شده که به اطلاع این شبکه خبری نیز رسیده است.

در این نامه آمده است که گروه تروریستی الشباب، کنترل معادن اورانیوم سومالی در منطقه گالمودوگ را در اختیار گرفته و در حال استخراج ذخایر آن‌ها به منظور انتقال به ایران است.
 
فاکس نیوز این مسأله را تهدید جدی از سوی ایران قلمداد کرده و گفته است، باید با آن مقابله شود.
 
انتقال اورانیوم به ایران توسط گروه الشباب وابسته به القاعده
این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پنجشنبه در گزارش خود اعلام کرد، ایران به تعهدات خود در برجام پایبند مانده است. بیشتر کارشناسان بر این باورند، با توجه به این‌که ترامپ اعلام نموده دیگر پایبندی ایران به برجام را تأیید نخواهد کرد، آمریکا به دنبال دلایلی است تا بتواند به بهانه آن‌ها از برجام خارج شود.
 
با توجه به اینکه روز گذشته دو تن از مقامات آژانس اعلام کردند که نیازی به بازرسی از مراکز نظامی ایران احساس نمی شود، به نظر می رسد، آمریکایی ها در حال طراحی و اجرای سناریوهای جدید برای ضریه زدن به برجام هستند.
 
روز پنجشنبه، خبرگزاری رویترز از وین گزارش داد: آمریکا بازرسان هسته ای سازمان ملل را به کنترل (بازدید) از سایت های نظامی در ایران وامی دارد تا تأیید شود، تهران از برجام تخلف نمی کند، اما مقام های آژانس بین المللی انرژی اتمی می گویند، بازرسان برای وقوع این مسأله باید معتقد باشند که چنین کنترل هایی مورد نیاز است و تاکنون به چنین باوری نرسیده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱
مرگ بر اسراییل .موتوا بغیظکم. ترامپ و اسرائیل بازرسی از مراکز نظامی ایران را به گور خواهند برد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار