بازدید 13480

نرخ خانه‌های پر فروش‌ترین منطقه تهران

کد خبر: ۷۲۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲ 30 August 2017
آخرین گزارش رسمی بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن در ماه گذشته نشان می دهد که منطقه 5 تهران در مرداد ماه بیشترین تعداد معاملات مسکن را داشته است.

به گزارش ایلنا، این روزها تقاضا در بازار مسکن به سمت خانه‌های کم متراژ و متناسب با قدرت خرید دهک متوسط جامعه در حال حرکت است. از این رو خانه‌های کمتر از 100 متر زودتر به رونق می‌رسند و طبق گفته مسئولان و کارشناسان بازار، خانه‌های لوکس همچنان در دوره رکود خواهند ماند و دوره رکود این خانه ها طولانی‌تر است.

حال این که آخرین گزارش‌های بانک مرکزی نشان می دهد که در مرداد ماه گذشته از میان مناطق 22 گانه شهر تهران، منطقه 5 با سهم 15.8 درصدی از کل معاملات خرید و فروش مسکن، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق 4 و 2 به ترتیب با سهم های 11.0 و 9.9 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند. در مجموع 73 درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران مربوط به منطقه شهر به ترتیب مناطق 5، 4، 2، 14،8،10، 7،1،15 و 11 بوده است.

 
 
منطقه 5 در غرب تهران شامل ناحیه های آیت الله کاشانی، اشرفی اصفهانی، باغ فیض، بلوار تعاون، بلوار فردوس، بولیوار، بیمه، جنت آباد، سازمان برنامه ، ستاری، سردار جنگل، سولقان، شاهین، شهر زیبا، شهران، شهرک اکباتان، شهید مهدی باکری، پونک و پیامبر است و در جدول زیر قیمت خانه های این محلات در متراژهای مختلف آمده است:

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر