بازدید 4426

تسهیلات جدید برای مشمولان سربازی

کد خبر: ۷۲۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 29 August 2017
فرمانده نیروی انتظامی از تسهیلات و امکانات جدید برای مشمولان سربازی بعد از هفته ناجا خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه همایش یک روزه مدیران و معاونان سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره آخرین خبرها و برنامه‌های سازمان وظیفه عمومی برای سربازان و مشمولان گفت: سازمان وظیفه عمومی ناجا برای خدمت به سربازان، فعال‌تر از سال‌های گذشته اقدام خواهد کرد. برنامه‌ریزی کرده‌ایم و بر اساس آن بعد از هفته ناجا درخواست خروج از کشور مشمولان سربازی بدون مراجعه مستقیم به مراکز سازمان وظیفه عمومی ناجا و از طریق سامانه اینترنتی سازمان قابل انجام خواهد بود. همچنین دانشجویان و افرادی که نیازمند معافیت تحصیلی هستند نیز می‌توانند با استفاده از همین سامانه درخواست را ثبت کنند.

فرمانده ناجا با اشاره به بخشودگی غیبت مشمولان غایب سربازی افزود: با تدبیر مقام معظم رهبری و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، تمامی مشمولانی که دارای اضافه خدمت هستند اگر چنانچه تا ۲۲ بهمن ماه وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند، مشمول اضافه خدمت‌های سه یا شش ماهه نخواهند شد.

وی همچنین درباره جریمه ریالی سربازی گفت: افرادی که تا پایان امسال هشت سال مداوم غیبت از سربازی داشته باشند می‌توانند با پرداخت جریمه از سربازی معاف شوند.

وی درباره محدودیت‌های اجتماعی مشمولان غایب نیز گفت: یکسری محدودیت در قانون برای مشمولان غایب پیش بینی شده که البته ما امیدواریم این افراد زودتر وظیفه خدمتی خود را مشخص کنند تا مشمول چنین محدودیت‌هایی نشوند.

اشتری درباره بخشش اضافه خدمت مشمولان غایب مقیم خارج از کشور نیز گفت: مشمولان مقیم خارج از کشور نیز اگر وارد غیبت شده و تا ۲۲ بهمن ماه امسال وضعیت خدمتی شان را مشخص کنند می‌توانند از بخشش اضافه خدمتی خود بهره‌مند شود.

وی در پاسخی درباره آمار طرح ثبت نام برای جریمه ریالی سربازی نیز گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۵۳۰ هزار نفر برای بهره‌مندی جریمه ریالی سربازی ثبت نام کرده‌اند که برای بیش از ۳۲۰ هزار نفر کارت معافیت صادر شده است. همچنین تعداد ۱۰ میلیون قطعه کارت قدیمی معافیت و پایان خدمت نیز از ابتدای اجرای طرح تعویض کارت‌ها تاکنون تعویض شده که من از افرادی که نسبت به تعویض کارت‌های خود اقدام نکرده‌اند می‌خواهم تا نسبت به تعویض این کارت ها اقدام کنند چرا که کارت های کاغذی معافیت و پایان خدمت دیگر اعتباری ندارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان