بازدید 3553

ترامپ پلیس را برای سرکوب خیابانی تجهیز می‌کند

کد خبر: ۷۲۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰ 28 August 2017
ترامپ که به دلیل حمایت از خشونت پلیس مورد انتقاد است، قصد دارد ممنوعیت استفاده از سلاح های نظامی توسط نیروهای پلیس را که از سوی دولت اوباما تصویب شده بود، لغو کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد ممنوعیت استفاده از سلاح های نظامی توسط پلیس را بردارد.
 
باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور در سال 2014 فرمانی امضا کرد که نیروهای پلیس را از استفاده از خودروهای زرهی، سلاح های با کالیبر بالا و مهمات نظامی ممنوع می کرد.
در پی کشته شدن یک جوان سیاه پوست در ماه اوت سال 2014 در شهر فرگوسن، سلسله تظاهراتی در این شهر شکل گرفت که پلیس برای سرکوب آن از سلاح های نظامی استفاده کرد.
 
این موضوع انتقادات گسترده ای را به دنبال داشت مبنی بر اینکه چهره پلیس نباید همچون 'نیروی نظامی اشغالگر' باشد و این فرمان ممنوعیت پس از آن صادر شد.
 
اما روزنامه یو اس ای تودی روز یکشنبه از مدارکی خبر داد که حاکی از قصد ترامپ برای لغو این ممنوعیت است و قرار است جف سشنز وزیر دادگستری آمریکا روز دوشنبه این تصمیم را علنی کند.
 
براساس گزارش این روزنامه، در خلاصه ای از برنامه مورد نظر ترامپ که به نیروهای پلیس آمریکا ابلاغ شده، به امکان استفاده از سلاح های ممنوع شده و همچنین تخصیص بودجه مورد نیاز برای خرید آنها اشاره شده است.
 
برخی نهادهای پلیسی آمریکا با این استدلال که این تجهیزات برای سرکوب ناآرامی های محلی لازم است، مدت هاست که دولت را برای برداشتن این ممنوعیت تحت فشار قرار داده اند.
این موضوع در حالی رسانه ای شده است که اظهارات ترامپ در حمایت از خشونت پلیس در ماه گذشته میلادی مورد انتقاد بسیاری در آمریکا قرار گرفت.
 
ترامپ در یک سخنرانی در جمع نیروهای پلیس گفت: این ارازل را محکم به داخل ماشین پلیس هل بدهید و از خوردن سر آنها به ماشین نترسید. لطفا خیلی مهربان نباشید.
این اظهارات ترامپ حتی از سوی بسیاری از نهادهای پلیس نیز مورد انتقاد قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس