بازدید 3639

توفان «پاخار» چین را در هم کوبید

کد خبر: ۷۲۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱ 28 August 2017
هنوز خرابی های توفان سهمگین «هاتو» در کشور چین بر طرف نشده و کشته های آن پیدا نشده اند که توفان «پاخار» این کشور را در نوردیده است.

به گزارش ایرنا، این توفان که چهاردهمین توفان سال جاری میلادی در این کشور محسوب می شود در شرایط می وزد که چند روز پیش «هاتو» جان 16 نفر را در چین و 22 نفر را در ماکائو شهری در جنوب این کشور گرفت.
 
 
 
توفان جدید با بارش باران سنگین و جاری سیل از منطقه «تایشان» در استان گوانگ دونگ شروع شد و از همان ابتدای امر هزاران نفر به مکان های امن منتقل شدند.
چین به ارتش و نیروهای امداد و نجات دستور داده است تا با بسیج کامل، به یاری حادثه دیدگان بشتابند.
 
همچنین اعلام شده که شماری نیرو نیز به منطقه ماکائو اعزام شده اند که اجازه ندهند توفان جدید خسارات بیشتری به آن منطقه وارد کند.
 
همزمان تلویزیون شهر ماکائو گزارش کرده است که در یکی از پارکینگ ها تعدادی خودرو زیر آب رفته اند و از 10 تن از اهالی اطلاعی در دست نیست.
 
در شهر «جوهای» نیز توفان با سرعتی نزدیک به 100 کیلومتر وزیده و از امروز همه مهد کودک ها و آموزشگاه ها و برخی از نهادهای دولتی نیز تعطیل شده اند.
 
این توفان بیشتر بخش های جنوبی چین را در برگرفته است که همه ساله در فصل تابستان شاهد سیل سهمگین و وزش تندبادهایی از این دست هستند.
 
سازمان هواشناسی چین اعلام کرده است که توفان از دوشنبه شب بتدریج به سمت شمال غرب می رود و از سرعت آن کاسته خواهد شد.
 
به تمامی قایق های ماهیگیری از دیروز یکشنبه دستور داده شده است تا در دو روز آینده راهی دریا نشوند.
 
توفان هاتو پیشتر در هنگ کنگ نیز خسارات سنگینی به بار آورده بود و باعث شد دستکم 150 پرواز داخلی و خارجی و ورودی و خروجی متوقف شود.
 
مردم نواحی جنوبی و شمالی چین همه ساله به دلیل نزدیکی به آبهای آزاد، در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) تجربه باران های سیل آسا و سیلاب را همراه با خسارات جانی و مالی تجربه می کنند.
 
شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته بر اثر جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین، مربوط به سال 1998 میلادی است که نزدیک به چهار هزار نفر کشته شدند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل