بازدید 4106

یکی از رهبران اخوان‌المسلمین در زندان درگذشت

کد خبر: ۷۲۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳ 27 August 2017
عبدالعظیم الشرقاوی از اعضای شورای رهبری اخوان المسلمین مصر که در زندان به سر می برد، در سن 67 سالگی درگذشت.

به گزارش العالم، مصطفی الدمیری یکی از وکلای مدافع اعضای بازداشت شده تشکیلات اخوان المسلمین مصر در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: عبدالعظیم الشرقاوی از اعضای محبوس شورای رهبری اخوان المسلمین، پس از اینکه وضعیت سلامتی اش در زندان به وخامت رفت، به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بنی سویف منتقل شد و در این بیمارستان در سن 67 سالگی درگذشت.

الدمیری افزود: وی به مرگ طبیعی درگذشته است، ولی واقعیت سهل انگاری پزشکی را نیز نباید نادیده گرفت. الشرقاوی بعد از بازداشت در سال 2015 به زندان عقرب در قاهره انتقال داده شد و سپس نیز به زندان بنی سویف انتقال یافت. وضعیت سلامتی وی در این زندان نیز بسیار وخیم تر شد.

حزب آزادی و عدالت که بخش سیاسی تشکیلات اخوان مسلمین است، نیز با انتشار بیانیه ای در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که الشرقاوی به علت قصور پزشکی فوت کرده است. وی به رغم بیماری، از زمان بازداشت تاکنون از خدمات درمانی و پزشکی محروم بوده است و بعد از وخامت وضعیت سلامتی اش به بیمارستان منتقل شده است.

در این بیانیه آمده است: الشرقاوی در تاریخ 23 نوامبر سال 2016 در حالی که در زندان عقرب بود، دچار خونریزی مغزی شده بود و به علت وخامت سلامتی اش، در بیمارستان بستری شد.

وزارت کشور مصر هنوز در این خصوص اظهار نظری نکرده است.

گفتنی است پس از کودتای نظامی در ماه ژوئیه 2013، هزاران نفر از مخالفان کودتا از جمله سیاستمداران، دانشجویان، بازرگانان و نمایندگان سازمان های غیردولتی دستگیر شدند. بیش از 200 تن از زندانیان در زندان ها به دلایل مختلف از جمله محرومیت از خدمات درمانی و پزشکی در مصر جان خود را از دست داده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل