بازدید 4389
در هفته گذشته رقم خورد؛

انعقاد بیش از ۲۵ هزار قرارداد آتی سکه / قیمت طلا در بالاترین سطح ۳ ماه اخیر

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. نوسانات ارزش دلار و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.
کد خبر: ۷۲۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ 26 August 2017
حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۲۵ هزار و ۱۳ قرارداد و ارزش آن نیز به ۳ هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، این در حالی است که قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بالاترین سطح از اوایل ژوئن رسید که علت اصلی این مساله کاهش ارزش دلار آمریکا بوده است. قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه دسامبر به بیش از ۱۲۹۲ دلار رسیده است. قیمت طلا برای لحظاتی در مبادلات روز جمعه به بیش از ۱۲۹۷ دلار رسیده بود.

در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۲۱ هزار و ۷۱۹ قرارداد را به ارزش ۲ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید اسفند ماه سال جاری با ۲ هزار و ۴۲ قرارداد به ارزش ۲ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد شهریور ماه سال جاری قرارگرفت؛ به طوری که با ۵۵۱ قرارداد به ارزش ۶۷۶ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید آبان ماه نیز با ۴۲۰ قرارداد به ارزش ۵۳۰ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید دی ماه ۲۸۱ قرارداد به ارزش ۳۶۵ میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

معاملات آتی سکه در روز پنج شنبه هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد در مجموع  ۲هزار و ۵۹۶ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز پنج شنبه، ۳ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا مثبت و ۲ سررسید نیز با روند نزولی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل شهریور ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۷ هزار تومان، افزایش ۰.۱درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۶۱ هزار تومان افت ۰.۰۲ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل دی ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۲۹۹ هزار تومان به فروش رسید و افت قیمت ۰.۰۴ درصدی را تجربه کرد.  سررسید اسفند ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۳۹ هزار تومان معامله و با رشد ۰.۱۳درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون ۳۷۹ تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت ۰.۱۶درصدی رو به رو شد.

کاهش ارزش دلار، قیمت طلا را به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر رساند

در حالی که ارزش دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسیده است، قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه افزایش یافت و نزدیک به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش به نقل از سایت طلا، کاهش ارزش دلار آمریکا در شرایطی است که جانت یلن رئیس فدرال رزرو در سخنرانی روز گذشته خود در نشست جکسون هول هیچ اشاره ای به سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده نکرده است.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر بودند تا یلن در این نشست درباره سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا صحبت کند.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در سخنان خود در این نشست اشاره مستقیمی به سیاست های پولی منطقه یورو طی ماه های آینده نکرده است.

قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه دسامبر به بیش از 1292 دلار رسیده است. قیمت طلا برای لحظاتی در مبادلات روز جمعه به بیش از 1297 دلار رسیده بود.

پس از اظهارات یلن ارزش دلار آمریکا در برابر یورو و ین ژاپن با کاهش روبرو شده است. شاخص ارزش دلار با 0.72 درصد کاهش به پایین ترین حد در 3 هفته اخیر رسیده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که میزان سفارش کالاهای بادوام در آمریکا طی ماه جولای با بیشترین کاهش در 3 سال اخیر روبرو شده است.

طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار آمریکا حساسیت نشان می دهد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نگرانی های مربوط به افزایش سقف بدهی های آمریکا طی روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته باشد.

اگر سطح مقاومتی 1300 دلاری طی روزهای آینده شکسته شود قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. سطح حمایتی قیمت جهانی طلا نیز در کوتاه مدت 1280 دلار خواهد بود و در صورت شکستن این سطح حمایتی قیمت طلا با کاهش بیشتری روبرو می شود.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. نوسانات ارزش دلار و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی