بازدید 4108

نیروهای عراقی وارد مرکز تلعفر شدند

کد خبر: ۷۲۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 26 August 2017
نیروهای مشترک عراقی در ادامه پیشروی در شهر تلعفر وارد مرکز شهر و منطقه "قلعه قدیمی" این شهر شدند. این اتفاق مهم در پی شکستن خطوط دفاعی داعش در شهر رخ داد، این در حالی است که از آن سو نیروهای حشد شعبی نیز منطقه مشیرفه را آزاد کرده و آماده ورود به روستای مریشه هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، در پی پیشروی نیروهای عراقی به مرکز شهر نیروهای مسلح داعش از تلعفر به منطقه العیاضیه عقب‌نشینی کردند در حالی که تعدادی دیگر از افراد مسلح داعش به همراه مبالغ هنگفتی پول به سمت سوریه فرارا کردند.

نیروهای عراقی در ادامه عملیات تلعفر توانستند منطقه المحلبیه را به طور کامل آزاد کنند.

عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات "تلعفر می‌آییم" اظهار داشت: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق همچنین دو محله النداء الجزیره جنوبی و همچنین منطقه مشیرفه و محله سعد و مقام خضر الیاس را آزاد کردند.

در حالی که حشد شعبی اعلام کرد، این نیروها و ارتش عراق برای ورود به روستای مریشه دست به حملاتی مقدماتی زده و نیروها وارد درگیری‌های شدید با داعش برای آزادسازی آن شده‌اند.

وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد، بیش از ۳۰۰ داعشی مسلح در تلعفر کشته و حدود ۳۰ منطقه در این شهر آزاد شده است.

وزارت دفاع عراق روز جمعه اظهار داشت: نیروهای عراقی بیش از نیمی از مساحت شهر تلعفر را دست دارند  و این در یک هفته بعد از آغاز عملیات نظامی در تلعفر است.

ریان دیلون، سخنگوی ائتلاف ضد داعش نیز گفته است، تعداد داعشی‌های موجود در تلعفر حدود ۲۰۰۰ تن با تابعیت‌های مختلف است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل