بازدید 6500
پرسپولیس در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف الاهلی عربستان می‌رود؛

حیف که این نبرد بزرگ در آزادی برگزار نمی‌شود!

امروز می‌توانست یک روز ویژه در تاریخ پرسپولیس و ورزشگاه آزادی باشد. بازی مهم پرسپولیس ایران و الاهلی عربستان، آنقدر ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که می‌توانست یک روز به یادماندنی را در ذهن فوتبال‌دوستان رقم بزند؛ اما حالا قرار است این همه شور و اشتیاق و هیجان کیلومترها آن‌سوتر در ورزشگاه احتمالا خالی از تماشاگر سلطان قابوس، جور دیگری به نمایش دربیاید.
کد خبر: ۷۲۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 22 August 2017
امروز می‌توانست یک روز ویژه در تاریخ پرسپولیس و ورزشگاه آزادی باشد. بازی مهم پرسپولیس ایران و الاهلی عربستان، آنقدر ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که می‌توانست یک روز به یادماندنی را در ذهن فوتبال‌دوستان رقم بزند؛ اما حالا این همه شور و اشتیاق و هیجان قرار است کیلومترها آن‌سوتر در ورزشگاه احتمالا خالی از تماشاگر سلطان قابوس جور دیگری به نمایش دربیاید. با وجود این، همه منتظرند امشب به جای سکوهای ورزشگاه، در خانه‌هایشان و پای تلویزیون برای بازی پرسپولیس فریاد شادی سر بدهند.

به گزارش «تابناک»؛ شاید بزرگترین امیدواری هواداران پرسپولیس یکدستی این تیم است. ترکیب خوب سال گذشته حفظ شده و چند بازیکن خوب دیگر هم برای تقویت خطوط به این تیم اضافه شدند تا تیم برانکو ایوانکویچ با قدرت کار خودش را ادامه دهد. حداقل شروع پرقدرت لیگ برتر برای پرسپولیسی‌ها این پیام را با خود داشت که چندان نگران نتایج این فصل نباشید و شاید اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، پرسپولیس را امسال هم تیم بی‌رقیبی در لیگ برتر بدانیم.

با این حال، داستان حضور در آسیا کمی متفاوت از لیگ برتر است. حضور تیم‌های قدرتمند و سرمایه‌گذاری‌های آنچنانی خصوصا در شرق آسیا موجب شده تا فوتبال ایران چندان حرفی برای گفتن نداشته باشد و نتیجه‌ هم این شد که اکنون پرسپولیس تنها نماینده فوتبال ما در آسیاست. با این حال پرسپولیسی‌ها خیلی امیدوارند، موفقیت‌های یک سال اخیر را همچنان تکرار کنند و بر طلسم آسیایی شان هم پیروز شوند. آنها برای رسیدن به این آرزو، امشب باید در عمان به مصاف الاهلی از عربستان بروند؛ بازیی که به دلیل مناقشات اخیر می‌توانست به یکی از سیاسی‌ترین بازی‌های چند سال اخیر بدل شود و حالا قرار است، کم سروصداتر در کشور ثالث برگزار شود.

حیف که این نبرد بزرگ در آزادی برگزار نمی‌شود

بر خلاف پرسپولیس که رمز موفقیت را در ثبات دیده و یکی دو سالی است سعی کرده ترکیبش را حفظ کند، الاهلی در تابستان امسال دستخوش تغییرات گسترده‌ای شد. نخستین مسأله‌ای که در این تیم رخ داد، تغییر اسپانسر متمول این باشگاه بود.

پس از اختلافات عربستان و قطر، این باشگاه عربستانی هم مجبور شد، قرارداد سه ساله و قابل توجهی را که با شرکت خطوط هوایی قطر بسته بود، فسخ کند. علاوه بر اسپانسر، تغییرات دیگری هم در این تیم رخ داد. ابتدای تابستان امسال بود که مدیران الاهلی سراغ سرگی ربروف جوان رفتند. بازیکن سابق تاتنهام که حالا در 43سالگی و در ابتدای راه مربیگری‌اش توانسته بود دیناموکیف را قهرمان اوکراین کند.

جنجالی‌ترین و مهم‌ترین خرید الاهلی، لئوناردو سوزای برزیلی است. الاهلی برای خرید این بال چپ، چهار ‌میلیون یورو هزینه کرد تا ستاره پارتیزان بلگراد را جذب کند. علاوه بر این، عمر السومه سوری و محمد عبدالشافی مصری از فصل قبل همراه الاهلی ماندند. در مجموع الاهلی تغییرات زیادی در ترکیب خود صورت داده و شاید همین تغییرات به نفع پرسپولیس تمام شود!

نگاهی به بازی‌های اول الاهلی در لیگ عربستان هم نشان می دهد که این تیم هنوز نتوانسته خودش را پیدا کند و لیگ عربستان را با یک باخت شروع کرد. این تیم البته در هفته دوم، با چهار گل الفتح را شکست داد.

نکته جالب بازی البته رودرویی آقای گل‌های لیگ ایران و عربستان است. علاوه بر مهدی طارمی که سال گذشته آقای گل لیگ برتر ایران شد، عمر السومه هم که در ترکیب الاهلی بازی می‌کند، سال گذشته آقای گل لیگ عربستان شده بود. سومه البته توانسته رکورد عالی 73 گل در 71 بازی برای الاهلی را هم در کارنامه خود ثبت کند که نشان می‌دهد، مدافعان پرسپولیس امشب باید حسابی حواسشان به این بازیکن باشد، به ویژه اینکه قرمزهای پایتخت امشب سید جلال حسینی را هم در ترکیب ندارند.

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس در کنفرانس خبری قبل از مسابقه گفت: «الاهلی تیم قدرتمند و خوبی است و فوتبال منظمی بازی می‌کند. آنها به تازگی نیز چند بازیکن خوب و خطرناک به تیمشان ‌اضافه کرده‌اند و به خوبی توانسته‌اند خودشان را تقویت کنند. به همین دلیل، بازی دشواری برابر آنها داریم. ما به دنبال پیروزی مقابل یکی از بهترین‌ تیم‌های عربستان هستیم. درست است که بازی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، طبیعتا ما برای تحقق هدف خود و صعود به فینال باید این کار سخت را انجام بدهیم و برنده شویم.»


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها