بازدید 3920
بروجردی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات:

کشورهای اروپایی از امنیت پایدار ایران حیرت زده اند/لزوم تشکیل ستاد ویژه مقابل با نفوذ در وزارت اطلاعات

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزارت اطلاعات یک تنه در مقابل تمام سازمان‌های اطلاعاتی قدرتمند دنیا می‌ایستد، گفت: کشورهای اروپایی از امنیت پایدار ایران حیرت زده اند.
کد خبر: ۷۲۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 16 August 2017
علاءالدین بروجردی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: گرامی می دارم یاد و خاطره شهید حسن عشوری را که در مبارزه با گروهک های تروریستی به شهادت رسید. همچنین گرامی می دارم یاد و خاطره شهید مدافع حرم محسن حججی را که ملت ایران را سرفراز نمود و زیباترین جلوه ایثارگری،مقاومت و شجاعت را به نمایش گذاشت.

شخصیت ویژه نقطه برجسته وزیر پیشنهادی اطلاعات

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون تردید وزارت اطلاعات یکی از مهم ترین ارگان های تاثیرگذار در عرصه امنیت ملی کشورمان است. درباره شخص وزیرپیشنهادی ، حجت الاسلام علوی از ویژگی های لازم برای چنین مسئولیت مهمی برخوردارهستند.

وی در ادامه افزود: تدین ، ولایت مداری ، تعامل ، سعه صدر در کنار قاطعیت ، حساسیت ، سرعت و تصمیم گیری بهنگام در ایشان مشهود است . ما در چهار سال گذشته که به عنوان کمیسیون تخصصی با آقای علوی در ارتباط نزدیک بودیم، بارها در موارد ارجاعی امنیتی به کمیسیون، شاهد پیگیری موضوع با حساسیت ویژه توسط شخص وزیر اطلاعات بودیم.وزیر اطلاعات پس از رسیدگی به موضوعات ، نتیجه را به اینجانب و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اطلاع می دادند. این احساس مسئولیت در چنین جایگاهی بسیار ارزشمند است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بدنه وزارت اطلاعات از مجموعه ای  از مدیران ارشد تا نیروهای اطلاعاتی که در جای جای ایران اسلامی یا حتی فراتر مرزهای کشورمان  مسئولیت خطیر خود را ایفا می کنند، تشکیل شده. نیروهای وزارت اطلاعات افرادی ولایتمدار ، متدین و کارآ هستند.

وی تصریح کرد: به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نزدیک در شورای امنیت کشور با چندتن از معاونین وزیر اطلاعات حضور دارم و بارها اشراف و حساسیت این عزیزان را مشاهده کرده ام.

بروجردی گفت: با توجه به این که در برخی از نهادها همانند قوه قضائیه و وزارت اطلاعات ، افراد بر اساس اختیار قدرت پیدا می کنند، افراد باید به فرازهای قرآن توجه کنند که عالم محضر خداست. حال با توجه به برگزاری جلسات به صورت هفتگی درباره ارزش های اسلامی؛ قطعا توجهات ویژه به این موضوع در بدنه وزارت اطلاعات وجود دارد.

اشراف اطلاعاتی در همه امور داخلی و خارجی وزارت اطلاعات وجود دارد

وی در ارزیابی عملکرد و برنامه های وزارت اطلاعات، گفت: اشراف اطلاعاتی در همه امور داخلی و خارجی وزارت اطلاعات وجود دارد. کار ارزشمند نیروی سپاه قدس  پاسداران انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای ایران اسلامی و در جهت حفظ امنیت کشورمان انجام می دهد فوق العاده خاص و ویژه است. نیروهای وزارت اطلاعات در بخشی از فعالیت های سپاه قدس حضور دارند و آنها مکمل یکدیگر هستند.

تشکیل جلسات شورای هماهنگی اطلاعات

این نماینده مجلس دهم ضمن اشاره به سخنان علی مطهری، گفت: شاید شما مطلع نباشید ولی من مطلع هستم که شورای هماهنگی اطلاعاتی وجود دارد . جلسات این شورا با حضور نمایندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای ذی ربط در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تشکیل می شود و هماهنگی لازم انجام می گیرد. وجود برخی اختلاف نظرها طبیعی بوده که این مسائل از طبیعت یک نظام آزاد و دموکراتیک جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: دنیا بداند اگر اقتدار به نمایش گذاشته می‌شود در پس پرده هماهنگی با محوریت جایگاه والای ولایت وجود دارد، مستحضر هستید که در تهران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سازمان‌های اطلاعاتی مهم دنیا با محوریت امریکا، میزبانی ساواک و میهمانی سیا ، موصاد به دنبال کمک به ژاندارم منطقه آن روز دنیا بودند.

اقتدار وزارت اطلاعات در خاورمیانه و جهان

بروجردی گفت: امروز وزارت اطلاعات و نیروهای اطلاعاتی یک تنه در مقابل همه نیروهای همه سازمان های اطلاعاتی قدرتمند دنیا می ایستند و موفق عمل می کنند. آنچه که در سوریه و عراق، لبنان و جای جای خاورمیانه اتفاق افتاد نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران یک تنه حریف همه قدرت‌های بزرگ دنیاست که این ویژگی‌ مومنین است که از چنین پشتوانه عظیمی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: صیانت اطلاعاتی در ارگان‌های حساس نظام از طریق حراست‌ها انجام می‌شود ؛ این ماموریت مهمی است که وزارت اطلاعات با موفقیت انجام می دهد.

موفقیت های شگرف ضد جاسوسی وزارت اطلاعات

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ضمن بیان این که وزارت اطلاعات در جلوگیری از نفوذ دشمن اقدامات موثری تاکنون انجام داده است ، گفت: معاونت ضد جاسوسی مسئولیت مهمی برعهده دارد و اقدامات ارزشمندی داشته اما به حق سربازان گمنام نام گرفتند. بسیاری از مطالب را نمی‌توان گفت، اما همه بدانند صدها مورد علیه نظام را معاونت ضد جاسوسی رصد، کشف و خنثی می‌کند.

تشکیل ستاد ویژه مقابل با نفوذ در وزارت اطلاعات

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: وزارت اطلاعات ستاد ویژه را تحت عنوان مقابله با نفوذ را تشکیل داده است .حال از هزار نفری که در معرض جاسوسی دشمن قرار دارند، دشمن توانسته بود از طریق همین سفرها و سمینارها در برخی از ارگان‌های حساس افرادی را شناسایی و نفوذ کند که خوشبختانه وزارت اطلاعات توانست به موقع شناسایی کرده و بسیاری از این افراد مصون و واکسینه شدند و توطئه دشمن خنثی شد.

وی تصریح کرد: کشف و شناسایی اقدامات سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه ،  کار ارزشمند وزارت اطلاعات است که توانست این نیروهای ارزشمند متخصص را حفظ کرد تا دشمن نتواند برباید.

عملکرد مثبت وزارت اطلاعات در تامین امنیت پایدار ایران

وی با اشاره به مساله تامین امنیت پایدار اظهار کرد: مفتخر هستیم که روسای سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای اروپایی به تهران می‌آیند و از وزیر اطلاعات می‌پرسند چه کرده‌اید که در محیطی که پیرامون شما همه بحران است از امنیت پایدار برخوردار  هستید.

بروجردی تصریح کرد: اگر غفلت شد و حادثه تروریستی در مجلس پیش آمد؛ پس از آن هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فاصله کوتاهی، کاری کارستان کردند. این افتخار ایران است که با 650 کیلومتر فاصله توانست برخلاف تبلیغاتی که انجام شده بود منطقه مورد نظر را مورد هدف قرار دهد.حضور پهپادهای ایرانی در آن منطقه و فیلم مستند آن موفقیت کشورمان را نشان می دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان مبارزه بی امان با تروریسم، رصد فضای مجازی و گسترش همکاری و تبادل اطلاعاتی با بیش از 60 کشور را از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات عنوان کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل