بازدید 24197
با قاسم تقی زاده خامسی بیشتر آشنا شوید

شهردار جدید مشهد کیست؟

قاسم تقی‌زاده خامسی متولد ۱۳۳۶ در مشهد مقدس است. او دارای تجربه‌ای ۲۵ ساله در مدیریت شهری و در گذشته ۶ سال معاون خدمات شهری غلامحسین کرباسچی در دوره حضورش در شهرداری تهران بوده است.
کد خبر: ۷۲۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 16 August 2017
قاسم تقی‌زاده خامسی به‌عنوان شهردار جدید مشهد‌مقدس انتخاب شد.
به گزارش تابناک، شورای شهر پنجم مشهد با انتخاب شهردار جدید مشهد نخستین اقدام جدی خود را صورت داد و قاسم تقی‌زاده خامسی را به‌عنوان شهردار جدید مشهد انتخاب کرد.

شهردار جدید مشهد کیست؟
قاسم تقی‌زاده خامسی متولد  1336 در مشهد مقدس  است. او دارای تجربه‌ای 25ساله در مدیریت شهری و در گذشته 6 سال معاون خدمات شهری غلامحسین کرباسچی در دوره حضورش در شهرداری تهران بوده است.
نتیجه تصویری برای تقی زاده خامسی
تقی زاده خامسی در دهه 60، معاون استاندار خراسان بزرگ بود. در دهه 70 اما معاون غلامحسین کرباسچی، شهردار تهران بوده و در سمت های معاونت فنی و عمرانی و همچنین معاونت خدمات شهری شهرداری پایتخت مشغول به فعالیت بوده است. فروشگاه های زنجیره ای شهروند در دوران کرباسچی تاسیس شدند و موسس «شهروند»، معاون او یعنی تقی زاده خامسی بوده است. تقی زاده خامسی پس از سال 79 و در زمان شهرداری ملک مدنی، به وزارت نیرو رفت و مدیرکل سازمان آب و فاضلاب استان تهران شد. سمتی که تقی زاده خامسی تا پایان دولت اصلاحات در آن باقی ماند.
 خامسی دارای کارشناسی ارشد عمران بوده؛ هم‌اکنون مشاور اتاق بازرگانی تهران است.
 شهردار جدید مشهد‌ مقدس در سال‌های 66 تا 71 معاون‌ فنی استانداری خراسان‌رضوی بوده و با مسائل استان خراسان‌رضوی نیز تا حدی آشنایی دارد.
نتیجه تصویری برای تقی زاده خامسی

مواضع و دیدگاه ها

دنبال فعالیت سیاسی نیستم
او در گفتگویی می گوید: ما به هیچ وجه دنبال فعالیت سیاسی نیستیم. تجربه نشان داده که من 25 سال مدیر عالی رتبه جمهوری اسلامی بودم . با اینکه من جزء موسسین روزنامه همشهری و روزنامه نگارم و عضو هیئت منصفه بودم ولی شما هیچ وقت از من مقاله سیاسی ندیدید. تمام مقالاتم در مورد شهر و آب و آبادانی بوده چون معتقدم دموکراسی از اینجاها شروع می شود. ما اول باید مسائل مردم را حل کنیم بعد خود مردم به دنبال دموکراسی خواهند رفت.

با دخالت دولت و شهرداری در کار مردم مخالفم
او می گوید: من با دخالت دولت و شهرداری در کار مردم مخالفم. ما فقط می توانیم ناظر و طراح باشیم و ما می توانیم در همان خانه محله که مطرح کردم متخصصین را قرار دهیم تا از خانه ها بازدید کنند و طرح بدهند و بعد با بانک صحبت بشود تا در این خصوص وام هم به مردم ارائه شود تا بتوانند در مقاوم سازی منازل خود به کار گیرند. .
قسمتهای فرسوده شهر کلاً باید خراب شود و دوباره بازسازی شود آن هم باید با دست مردم صورت بپذیرد و ما برای آنها تسهیلات قائل شویم.البته ما یک نمونه الگو ارائه دادیم. به عنوان مثال طرح نواب و یا طرح میادین تره بار که یک الگو و طرح برای آغاز حرکت مردم می باشد.

شهر الکترونیک یک شعار است
شهر الکترونیک در کشور ما یک شعار است ، از نظر سخت افزاری کشور ما هیچ چیزی کم ندارد همه مدیران کامپیوتر و نوت بوک دارند ولی وقتی به استفاده آنها از این وسایل دقت می کنیم می بینیم استفاده درستی از آنها انجام نمی دهند و استفاده مدیریتی از این وسایل صورت نمی گیرد ، این کار باید توسط بخش خصوصی صورت بگیرد ، این کارها کار شهرداری نیست باید بخش خصوصی این کار را با حمایت دولت انجام دهد.
وقتی شورای شهر برنامه نداشته باشد شهردار، شورای شهر را به دنبال خود می کشاند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار