بازدید 3551
تجری در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش:

کارنامه بطحایی در حوزه آموزش موفق بوده است

کمبود اعتبارات داده شده به وزارت آموزش و پرورش که یکی از دغدغه های مدیران مختلف در وزارت آموزش و پرورش است و نداشتن مهندسی نیروی انسانی و عدم تهیه یک نقشه راه برای استفاده از نیروهای متخصص در سازمان وزارت آموزش و پرورش یکی از دیگرمشکلات جاری دراین وزارتخانه است.
کد خبر: ۷۲۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰ 15 August 2017
فرهاد تجری در موافقت با وزیرپیشنهادی آموزش وپرورش، گفت: متاسفانه آموزش و پرورش به جهت اینکه غرق در مشکلات عدیده ای است شاید نتواند یک برنامه ریزی مدون را پیگیری کند تا بتواند افقی را در جهت  توسعه آموزش و پرورش و همچنین در رفع مشکلات معیشتی و توسعه فضاهای آموزشی و توجه و تمرکزبرمدارس ترسیم  کند.

نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمبود اعتبارات داده شده به وزارت آموزش و پرورش که یکی از دغدغه های مدیران مختلف در  وزارت آموزش و پرورش است و نداشتن مهندسی نیروی انسانی و عدم تهیه یک نقشه راه برای استفاده از نیروهای متخصص در سازمان وزارت آموزش و پرورش یکی از دیگرمشکلات جاری دراین وزارتخانه است.

 وی تصریح کرد: بسیاری از شما برخورد کردید با پزشکان، مهندسین ،افراد صاحب فن و صاحب نظر فنی در حوزه وزارت آموزش و پرورش که به جای استفاده بهینه از این افراد در جایگاه هایی مورد استفاده قرار می گیرند که هیچ تخصصی با دانش های آنان ندارد.

تجری افزود: ضعف در ساختار پذیرش نیروی انسانی و بحث حق التدریسی ها به عنوان نیروهای تحمیلی که هرچند به جهت نیازمندی های کار به وزارت آموزش و پرورش به جهت استرار و بدون توجه به تخصص و دانش آن ها جذب می شود و این درحالی است که این نیروها در بدنه نیروهای آموزش و پرورش رسوخ می کنند.

 وی ادامه داد: تقریبا نحوه پذیرش و برنامه ریزی در این حوزه ضعیف است ،نداشتن آمار واقعی از نیازهای آموزشی  از دیگرمشکلات کنونی وزارت آموزش و پرورش است.

 نماینده مردم قصر شیرین افزود: در نهایت  باید وزیری را انتخاب کرد که مراحل  مدیریتی  را پله به پله طی کرده باشد تا بتواند با آسیب شناسی صحیح ،یک نگاه  منطبق بر چالش ها، ضعف ها داشته باشد.

 وی ادامه داد: حوزه آموزش و پرورش با جمعیت مخاطب گسترده ای که دارد، حوزه ریل گذاری استعدادها و  تربیت جوانان نسل آینده  کشور به شمار می آید لذا می طلبد این حوزه از نظر اعتبارات به صورت خاص و ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم قصر شیرین افزود: امروز اجرای دقیق سند بنیادین تحول  آموزش و پرورش است که دغدغه جامعه فرهنگی  و بزرگان نظام ما و یکی از مطالبات مجلس شورای اسلامی است که باید به آن پرداخته شود و این امر میسر نمی شود مگر وزیری در رأس این وزارتخانه قرار بگیرد که به این امورات اشراف کامل داشته باشد.

 وی تصریح کرد: مدیریت دانشگاه فرهنگیان متأسفانه در چند ساله گذشته به صورت سرپرست اداره می شود و یک مدیر قاطعی نیامده است که این وضعیت را ساماندهی کند و این در حالی است که  اگر مدیریت فعلی توانایی دارد و اگر ندارد نباید وزارتخانه با سرپرست اداره شود.

 تجری افزود:  بطحایی کارنامه موفقی در حوزه های آموزشی داشته است، سامان بخشی حقوق و دستمزد کارکنان رسمی، قراردادی و حق التدریسی بوده که در زمان معاونت پشتیبانی و منابع انسانی، وزارت آموزش و پرورش ایشان انجام داده است که موجب انضباط مالی در این حوزه شده است.

 وی ادامه داد: بحث معیشتی فرهنگیان و حقوق و دستمزد این اقشار یکی از دغدغه های جامعه فرهنگی کشور و هم از مطالبات مجلس شورای اسلامی است که با آمدن بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با توجه به اینکه در حوزه اداری و مالی، وزارت آموزش و پرورش اشراف کامل دارند و هم در سازمان برنامه بودجه در چندین سال  گذشته مشغول خدمت بوده  است و از ظرفیت و حمایت نوبخت و سازمان برنامه بودجه برخوردارهستند بنابراین یقینا در این حوزه می توانند مؤثر باشند لذا آمدن ایشان می تواند یک فرصتی برای این بخش باشد.

 وی ادامه داد: تأسیس مراکز رفاه، مراکز نگهداری  همراهان  بیماران صعب العلاج در برنامه های قبلی ایشان بوده و در برنامه هایی که برای صدارت آموزش و پرورش نیز موجود می باشد، بحث بومی گزینی نیروی انسانی که از سال آینده ان شاالله شاهد ورود عزیزان و جلوگیری از خروج مناطق محروم از نیروی آموزشی خواهیم بود.

 وی در پایان یادآورشد:  ایشان بحث نظام رتبه بندی فرهنگیان را  در مرحله اول به نحو صحیح  اجرایی کردند  در  مرحله دوم نیز هیچ کس بهتر از ایشان نمی تواند به واسطه اینکه معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بوده  و نقش اساسی در تدوین این نظام  رتبه بندی  داشته است ، این روند  را در مرحله ای  بد نیز  هدفمند کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل