بازدید 3590
۲

حفاظت عرصه‌های جنگلی کشور با ماهواره

کد خبر: ۷۲۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱ 15 August 2017
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: عرصه های جنگلی و منابع طبیعی کشور به ویژه در مناطق سخت گذر در برابر حوادثی نظیر آتش سوزی و تعرض های عمدی از طریق پایش ماهواره ای حفاظت می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، سرهنگ پاسدار قاسم سبز علی در نشست هماهنگی اطفای حریق منابع طبیعی استان فارس در شیراز افزود: با استفاده از سامانه ارتباطی دیجیتال و پایش ماهواره ای، بدون حضور نیرو در عرصه های جنگلی و منابع طبیعی می توان کانون آتش سوزی در اراضی ملی را رصد کرد و اقدامات اولیه را برای مهار آتش انجام داد.
 
وی ادامه داد: با بهره گیری از این سامانه هوشمند، تمام مناطق حادثه خیز به ویژه در نقاط سخت گذر و دور از دسترس کنترل و تا حد قابل توجهی از تعرض به اراضی ملی و وقوع آتش سوزی پیشگیری می شود.
 
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بیان کرد: همچنین پوشش ارتباطی خوب در عرصه های منابع طبیعی از طریق موقعیت یاب (GPS) و رصد اطلاعات جزیی نقاط کور نیز از جمله قابلیت های این سامانه هوشمند حفاظتی به شمار می آید.
 
سبزعلی اظهار داشت: افزون بر این با هدف حفاظت هر چه بیشتر از اراضی ملی، تا پایان سال 96 تعداد قابل توجهی خودرو آتش نشانی برای اطفای حریق در عرصه های منابع طبیعی اختصاص می یابد.
 
وی، اعتبار مورد نظر برای تجهیزات انفرادی را 120 میلیارد ریال و اعتبار اختصاص یافته برای تامین سامانه های ارتباطی جدید را 180میلیارد ریال اعلام کرد.
 
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به کمبود شدید نیروی حفاظتی برای اراضی ملی کشور، بیان داشت: نبود ساختار تشکیلاتی مناسب نیروهای حفاظتی یکی از مهمترین مشکلات موجود برای حفاظت کامل از این عرصه هاست.
 
سبزعلی ادامه داد: هم اینک برای حفاظت از 135میلیون هکتار از منابع طبیعی کشور تنها چهار هزار نیروی حفاظتی وجود دارد و این مساله علاوه بر ایجاد مشکلات فراوان برای حراست از این عرصه ها با استاندار های حفاظتی جنگلبانی سایر کشورها نیز فاصله زیادی دارد.
 
او گفت: بر این باوریم که با برنامه ربزی اصولی و زیربنایی و همچنین بهره گیری از مشارکت های مردمی، جوامع محلی و تشکل های مردم نهاد می توان جلو بسیاری از تخریب ها و آسیب های وارده به عرصه های منابع طبیعی را گرفت.
 
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، بر لزوم فرهنگ سازی در بین مردم برای احیا و حفاظت از عرصه های جنگلی تاکید کرد و اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی سایر دستگاه ها از منابع طبیعی و هماهنگی با این مجموعه نیز می تواند به قانونمند شدن ضوابط این سازمان در اجرای وظایف اصلی خود در حفاظت بهتر از عرصه های ملی کمک کند.
 
وی افزود: منابع طبیعی به تنهایی قادر به رفع مشکلات در این حوزه وسیع نیست به همین سبب همه دستگاه های مربوطه در این عرصه باید وارد عمل شوند تا مشکلات موجود برطرف شود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
انشاال‌‌‌..
اين روش بسيار عالي مي تواند آتش سوزي ها را كنترل كند! واقعاً خبر خوشحال كننده اي است! :)
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار