بازدید 2825

قیمت طلا 7 دلار افزایش یافت

رویترز اعلام کرد: با افزایش تنش‌ها بین آمریکا و کره شمالی بازارهای بورس آمریکا، اروپا و آسیا فروریخت گرایش سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک قیمت طلا و فلزات را افزایشی کرد.
کد خبر: ۷۱۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 09 August 2017
رویترز اعلام کرد: با افزایش تنش‌ها بین آمریکا و کره شمالی بازارهای بورس آمریکا، اروپا و آسیا فروریخت گرایش سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک قیمت طلا و فلزات را افزایشی کرد.

به گزارش فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 7.3 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1268 دلار به فروش رفت. قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان به قیمت 1264 دلار و 20 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1270 دلار و 20 سنت معامله شد.

قیمت این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته 53.9 دلار افزایش داشت اما نسبت به یک سال گذشته با کاهش 72.6 دلار همراه بود.

امروز در گروه سایر فلزات گرانبها هم پلاتینم افزایش 5 دلاری داشت. در گروه فلزات صنعتی، هر میلیون تن مس و همچنین آلومینیم 66 دلار افزایش قیمت داشتند. فلز روی هم جهش 67 دلاری را تجربه کرد.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش قیمت طلا و سایر فلزات در بازارهای جهانی نوشت پس از آنکه کره شمالی در چند ساعت پس از اظهارات ترامپ واکنش نشان داده و واشنگتن را برای حمله به جزیره گوآم که در اقیانوس آرام و متعلق به آمریکا است تهدید کردند، قیمت این‌گونه فلزات افزابیش یافت. سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در شرایط تنش‌زا به سمت سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک بروند و افزایش تقاضا باعث بالا رفتن قیمت شده است

از سوی دیگر بلومبرگ از افت شاخص بورس آسیا و همچنین آمریکا خبر داده است که همین مسئله هم اشتهای سرمایه‌گذاران را به سمت فلزات بیشتر کرده است.

گزارش بلومبرگ حاکی است که در بازارهای بورس آمریکا کلاً بازار قرمزپوش شده است. شاخص داو جونز 15 صدم درصد،‌ S&P به میزان 24 درصد، نزدک 21 صدم درصد، نایزکامپوزیت 32 صدرم درصد کاهش یافته است.

همچنین بازارهای بورس اروپا هم با کاهش شدید مواجه شده به طور یکه شاخص یورو استاک 1.08 درصد، FTSE 68 صدم درصد، داکس 98 صدم درصد، با کاهش مواجه شده است.

در بازارهای بورس آسیا هم شاخص نیکی 1.29 درصد، تاپیکس 1.07 درصد، هنگزسنگ 35 صدم درصد و CSI به میزان 3 صدم درصد افت داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی