بازدید 5555
۱

گزارش روزنامه سوئدی از کارنامه کی روش در ایران

او از آوریل 2011 تاکنون سرمربی تیم ملی ایران است که به خودی خود، یک رکورد به حساب می آید. این زمان بالای حضور کی روش در سِمَت سرمربیگری ایران را می توان با دیگر غول های فوتبال جهان مقایسه کرد. حضور یواخیم لوو در آلمان (11سال)، اسکار تابارز (11سال)، لارس لاگبرک (10سال)، ویسنته دلبوسکه (8سال) و برتی فوگتس 8سال...
کد خبر: ۷۱۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 08 August 2017
رسانه سوئدی گزارشی از عملکرد کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی کشورمان تهیه کرده است.کی روش از نظر روزنامه سوئدی برای ایران مانند یک قهرمان است.

به گزارش تابناک ورزشی، به نقل از Svenskafans، کارلوس کی روش در تیم ملی ایران انقلابی برپا کرده است. چرا تیم ملی ایران امروز خیلی خوب است؟ سفر کی روش با تیم ملی ایران را در زیر می خوانیم.

در سال 2006 علی دایی بهترین گلزن ایران و با 109 گل بزرگترین گلزن فیفا شناخته شد. از آن پس ستاره های ایرانی در سطح بالای فوتبال اروپا بازی و کسب تجربه کردند. پس از آن شاهد حضور جواد نکونام با موفقیت و حضور طولانی در اوساسونا و "جادوگر" علی کریمی در اروپا بودیم.
اگر این رویداد ها رخ نمی داد امروز هواداران فوتبال بازیکنان ایرانی را نمی شناختند و این همه جوان با استعداد ایرانی در اروپا نمی درخشیدند. حال، تیم ملی کنونی ایران یکی از بهترین و قدرتمند ترین تیم های ملی فوتبال ایران در تمام ادوار است و پردازنده و تغییر دهنده آن، از پرتغال کارلوس کی روش است. اکنون او یکی از محبوبترین نام ها در فوتبال ایران است.

گزارش روزنامه سوئدی از کارنامه کی روش در ایران

بزرگترین افتخار کی روش کار با نسل طلایی پرتغال و کار با روی کاستا و لوئیس فیگو در تیم زیر 19 سال ها و زیر 21 ساله های پرتغال در جام های جهانی 1989 و 1991 است. او به شدت محبوب است و علاوه بر تمام این ها، او دستیار سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد بوده و همواره از آن دوران، به عنوان سال های طلایی اش یاد می کند.

امروز کی روش یک فاکتور بزرگ در فوتبال ایران به حساب می آید. او از آوریل 2011 تاکنون سرمربی تیم ملی ایران است که به خودی خود، این مدت زمان حضور در تیم ملی ایران یک رکورد به حساب می آید. می توان این زمان بالای حضور کی روش در سِمَت سرمربیگری تیم ایران را با دیگر مربیان بزرگ جهان و غول های فوتبال جهان مقایسه کرد. حضور یواخیم لوو در تیم آلمان (11 سال)، اسکار تابارز (11 سال)، لارس لاگبرک (10 سال)، ویسنته دلبوسکه (8 سال) و برتی فوگتس به مدت 8 سال.

چرا امروز تیم ملی ایران خوب است؟
سفر کی روش برای رسیدن به جام جهانی 2018 با فوتبال ایران بسیار ساده بود. گرچه این سفر کی روش در ایران دردسر و مشکلاتی نیز نداشت. او معمولا باید یک تنه از افراد تیم ملی دفاع کند. گاهی او در نقش وکیل بازیکنان، کادر فنی و پزشک یا شاید تدارکات ظاهر می شد.

البته که او در تیم ایران تصمیمات عجیب و غریبی را نیز اتخاذ کرده است که البته این امر نیز به واسطه برقراری نظم و ثبات بوده است. قابل توجه ترین مورد آن کنار گذاشتن سیدمهدی رحمتی از تیم بود. قابل ذکر است که رحمتی تا پیش از آن تا سن 29 سالگی 77 بازی ملی در کارنامه داشت!

هواداران کی روش در ایران کم نیستند و پس از صعود ایران به جام جهانی 2014 افزایش نیز یافتند. البته که با صعود به جام جهانی 2018 کی روش به شدت محبوب تر شد. علاوه بر این ها او بازیکنان دو رگه از از اروپا، آمریکای شمالی و برخی کشور های آفریقایی برای تیم ملی ایران پیدا کرد. اشکان دژاگه، استیون بیتاشور، رضا قوچان نژاد و دانیال داوری از یافته های کی روش بودند.

کی روش در شناسایی استعداد های و استفاده از بازیکنان جوان نیز عملکرد خوبی داشته که به سه مورد از آن ها اشاره می کنیم:

سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سعید عزت اللهی. این ها ستارگانی هستند که در سن پایین ایران را ترک کرده و ریسک حضور در خارج از کشور را به جان خود خریدند. جایی که کی روش به آن ها اعتماد به نفس برای خروج از کشور را داد. آزمون به روبین کازان روسیه رفت، عزت اللهی به عضویت تیم زیر 17 ساله های اتلتیکو مادرید در آمد و جهانبخش هم راهی هلند شد. اکنون آن ها گام های بزرگی در زندگی شان برداشته و از مهره های اصلی تیم کی روش به شمار می روند. حمایت کارلوس کی روش از این جوانان بسیار زیاد بود و کار به جایی رسید که عزت اللهی از کی روش به عنوان پدر یاد کرد.

در یک دوره و تا پیش از حضور کی روش، ایران تیم برنده ای نبود. اما حضور کی روش شرایط را کاملا تغییر داد. او از گرفتن تصمیماتی که از نظرش مهم و حیاتی به نظر می رسیدند هیچ ترسی نداشت و برای بهتر شدن و کمک کردن به فوتبال ایران، برای آن ها تلاش کرد. اکنون این تلاش هاست که ایران را به عنوان دومین تیم راهی جام جهانی 2018 روسیه می کند.

حضور کی روش در ایران تنها یک داستان مثبت نبوده و او بارها فدراسیون فوتبال ایران را تهدید به ترک شغلش کرده است خصوصا پس از دیدار دوستانه ایران و سوئد که در سال 2014 انجام شد. مشکلات تیم ایران باعث این تصمیم کارلوس بوده است.

در پایان باید گفت که این خیلی مسئله مهمی نیست که کی روش ایران را به جام جهانی رسانده، مهم ایجاد نگرش حرفه ای، روحیه تیمی و درک درستی از تیم بودن و البته شکست ناپذیری و روحیه ای است که او در ایران بنا نهاده است. تیم ایران اکنون بازیکنان بسیار خوب و جوانی را بر روی نیمکت می بیند که با مکتب کی روش رشد کرده اند و آینده ای خوب در انتظارشان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خیر این روزنامه نیست بلکه سایتی است که تا دلتان بخواهد رپرتاژ خرید و فروش می کند!این سایت پشت پرده اخبار کذب سردار آزمون قرار داشت و بازی استقلال و هاماربی استکهلم را نیز آقایان شاغل در این سایت با کسب درآمد قابل توجه سازماندهی کردند!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر