بازدید 7010
۱

افشای اسنادی از جنجالی‌ترین انتقال تاریخ فوتبال

کد خبر: ۷۱۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 08 August 2017
بارسلونا پیش از رئال مادرید برای امضای قرارداد با آلفردو دی استفانو به توافق رسیده بود که این موضوع پس از ۶۰ سال افشا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از مارکا، امضای قرارداد آلفردو دی استفانو با رئال مادرید، تاریخ فوتبال و باشگاه اسپانیایی را عوض کرد؛ انتقالی جنجالی که در نهایت به نفع سفیدپوشان تمام شد و مهاجم آرژانتینی توانست پیراهن این تیم را بر تن کند. با این حال مادرید تیمی نبود که ابتدا هزینه این انتقال را پرداخت کرد.

اسنادی پس از ۶۰ سال در دفتر مونومنتال در ورزشگاه ریورپلاته پیدا شد که نشان می‌دهد ابتدا بارسلونا هزینه جابه‌جایی دی استفانو را به ریورپلاته پرداخت کرده بود. تیم‌های اسپانیایی و آرژانتینی برای این انتقال به توافق کامل رسیدند اما چند روز بعد رئال مادرید با میوناریوس کلمبیا (تیمی که دی استفانو در آن به صورت قرضی بازی می‌کرد) توافق کرد.

روزنامه "لا ناسیون" که توانسته به این اسناد دست پیدا کند، انتقال مهاجم آرژانتینی به بارسلونا را در آن زمان، قطعی عنوان کرد. ریورپلاته و باشگاه بارسلونا با قراردادی به ارزش ۲ میلیون پوند به توافق رسیده بودند. قرار بود نیمی از پول دهم آگوست پرداخت شود که باشگاه کاتالانی هفتم ماه این کار را انجام داد اما چرا دی استفانو برای بارسلونا بازی نکرد؟

بر اساس اسناد بایگانی شده، فیفا وارد این جریان شد تا مشکل را حل کند چون مادرید با باشگاه میوناریو و بارسلونا با ریورپلاته بر سر این انتقال به توافق رسیده بودند. فیفا اعلام کرد دی‌استفانو ابتدا یک فصل برای سفیدپوشان بازی کند و سپس پیراهن بارسا را بر تن کند اما کاتالانی‌ها قبول نکردند و به همین علت مهاجم آرژانتینی پیراهن مادرید را بر تن کرد.

این انتقال تاریخ فوتبال اسپانیا و جهان را عوض کرد و سال‌ها در این باره صحبت می‌شد تا این که امروز (سه‌شنبه) در هشتم آگوست سال ۲۰۱۷ دوباره بخشی از آن فاش شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
تاریخ فوتبال جهان تغییر داد؟یعنی چی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل