بازدید 9583
۱

متهم به 2 قتل از مرگ نجات يافت

کد خبر: ۷۱۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 07 August 2017
مرد ميانسال كه هفت سال قبل برادر معتاد خود و زني جوان را هنگام مصرف مواد‌مخدر به قتل رسانده با جلب رضايت اولياي‌دم از قصاص نجات يافت.

به گزارش جوان، نهم آذرماه سال 89، مأموران پليس از مرگ مشكوك زني جوان در يكي از سوله‌هاي شهر رودهن باخبر و راهي محل شدند.

 جسد متعلق به زن 27 ساله‌اي به نام مهناز بود كه بر اثر اصابت چاقو به گردنش كشته شده بود. 

مأموران با بررسي محل، در قسمت ديگري از سوله جسد مرد جواني را كشف كردند كه به همان شيوه به قتل رسيده بود.
 
بعد از انتقال دو جسد به پزشكي قانوني كارآگاهان پليس، با بررسي شماره‌ تلفن زن جوان دريافتند آخرين تماس وي با راننده يكي از آژانس‌هاي محل بوده است كه شب حادثه با آن خودرو به سوله رفته است.
 
 به اين ترتيب راننده خودرو شناسايي و بازداشت شد. او گفت: مهناز را مي‌شناختم. او خيلي اوقات تماس مي‌گرفت تا او را به جايي كه مي‌خواست برسانم. مهناز و همسرش معتاد بودند و خودش براي تهيه مواد با مردان زيادي در تماس بود. 

اخيراً نيز با دو برادر رفت و آمد داشت. با توضيحات راننده آژانس مشخص شد، جسد مرد ناشناس متعلق به افشين، يكي از برادرهايي است كه با مهناز رفت و آمد داشته است.

 به اين ترتيب تحقيقات وارد مرحله‌اي تازه شد و مأموران توانستند علي 57 ساله‌-‌برادر افشين- را شناسايي و بازداشت كنند.

 او در همان مراحل اوليه بازجويي به قتل مهناز و برادرش اعتراف كرد و گفت: آنها با هم ارتباط داشتند و هر دو معتاد به مواد مخدر بودند.
 
چندبار با افشين صحبت كردم و گفتم مهناز شوهر دارد و صاحب دو فرزند است، به همين خاطر از او خواستم ارتباطش را با او را قطع كند، اما حرفم برايش اهميتي نداشت و كار خودش را مي‌كرد. 

روز حادثه وقتي وارد سوله شدم، آنها در حال كشيدن مواد بودند و سوله را دود گرفته بود. كنار برادرم نشستم و دوباره او را نصيحت كردم كه ناگهان شروع به داد و فرياد كرد و چاقو كشيد. 

من هم عصباني شدم و با چاقو چند ضربه به هر دو نفر آنها زدم. برادرم هنوز نفس مي‌كشيد و در حال فرار بود. دنبالش رفتم و او را سوار ماشين كردم تا به بيمارستان برسانم كه در راه فوت كرد. مجبور شدم او را دوباره به سوله برگرداندم و بعد از آن فرار كردم.
 
بعد از اقرارهاي متهم و بازسازي صحنه جرم پرونده به شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. 

در جلسه رسيدگي مادر افشين اعلام گذشت كرد، اما دخترش درخواست قصاص داشت.

 در ادامه فرزندان مهناز نيز با پرداخت ديه اعلام گذشت كردند.

 بنابراين متهم به قصاص محكوم شد.

 رأي دادگاه بعد از تأييد در ديوان عالي كشور در آستانه اجرا قرار داشت كه ‌دختر افشين از عموي خود اعلام گذشت كرد بنابراين متهم از چوبه دار فاصله گرفت. 

به اين ترتيب متهم روز گذشته از جنبه عمومي جرم مقابل هيئت قضايي به رياست قاضي عبداللهي قرار گرفت و بعد از قرائت كيفرخواست در حالي كه سرش را پايين انداخته بود، گفت: باور كنيد برادرم را دوست داشتم و آينده او برايم مهم بود.

 روز حادثه ناچار شدم با آنها درگير شوم. در اين چند سال سختي زيادي كشيدم و توانستم رضايت اولياي‌دم را جلب كنم.

 حالا از قضات تقاضاي تخفيف در مجازاتم را دارم. 

 در پايان هيئت قضايي بعد از شور، متهم را با احتساب روزهاي بازداشت به 9 سال حبس محكوم كرد. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قوانین ما ایراد دارد چطور میشه که یک نفر که انقدر قصی القلبه می تونه دو نفر آدم رو بکشه بعد با پرداخت پول میتونه بعد از 9 سال آزاد بشه بیاد بیرون بره بزنه چند نفر دیگه رو بکشه آیا این درسته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر