بازدید 13661

درخواست اولیای دم بنیتا از قاضی

کد خبر: ۷۱۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵ 07 August 2017
والدین بنیتای هشت ماهه که قربانی خودرو سرقتی دو جوان معتاد شده بود، دیروز با حضوردر دادسرای جنایی تهران خواستار قصاص هرچه سریع‌تر قاتل فرزندشان شدند.

به گزارش جام‌جم، بنیتای هشت ماهه 29 تیر امسال زمانی که درصندلی عقب خودروی پراید پدرش مقابل خانه‌شان در منطقه مشیریه قرار داشت، از سوی دو سارق معتاد همراه خودرو ربوده شد.

سارقان ساعاتی بعد خودرو را در مامازند رها کردند که همین باعث شد دختر بی‌گناه داخل خودرو بماند و فوت کند.

با دستگیری متهمان، یکی از آنها اعتراف کرد که در سرقت نقش داشته و دیگری مدعی بود خودرو را با بچه رها کرده که منجر به مرگ او شده است. آنها بعد از بازسازی صحنه قتل روانه بازداشتگاه پلیس شدند.

درحالی که تحقیقات از این دو متهم سابقه‌دار ادامه داشت، دیروز والدین داغدیده بنیتا در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند.

آنها نزد قاضی پرونده به تشریح ماجرای سرقت خودرو، وسایل داخل آن و نحوه ربوده شدن دخترشان پرداختند و برای سارقان که در اقدامی هولناک باعث مرگ فرزندشان شده بودند، درخواست قصاص کردند و خواستند هرچه سریع‌تر متهمان قصاص شوند.

با ثبت اظهارات والدین دختر هشت ماهه، تحقیقات قضایی همچنان از متهمان ادامه دارد تا با پایان یافتن تحقیقات پرونده به دادگاه ارسال و متهمان پای میز محاکمه بنشینند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۶
اين وسط به حيله گري خاص رسانه اي موضوع اطلاع دادن موضوع به كلانتري توسط يكي از سارقين رو مسات مالي كرديد
..............................
اعدام کمترین مجازات برای این موجودات پست فطرت هست...
اگر بخواهيم احساسات را كنار بگذاريم و مطابق عدالت قضاوت كنيم، بايد بپذيريم كه فوت بنيتا نهايتا قتل غير عمد است. قصاص براي قتل عمد اجرا ميشود. البته راي نهايي بر عهده قاضي است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
مجبوری مگه نظر بدی روش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
این جنایت از قتل عمد هم بدتره
چه قصاصی اینا که به قتل نه رفته بودند تازه این بد بختها خودرو را در یه جایی پارک کرده بودند در معرض دید پلیس سوال اینجاست نیروی انتظامی چطوری یک ماشین در جلوی دید را پیدا نکرده چطوری انتظار پیدا کردن ماشین مخفی شده را داشته باشیم تازه ظاهرا یکی هم به پلیس اطلاع داده بوده
واقعا این اتفاق هولناک بوده و همه مردم را متاثر نموده . به نظر باید به اشد مجازات برسند تا درس عبرتی برای خلافکاران گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
در پاسخ به شما که می گویید قتل غیر عمد است لطفا تا مقاد قانون را مطالعه نکرده اید اظهار نظر نکنید اگر فردی هشت ماهه که قدرت دفاع ندارد در ماشین محبوس شود تا از شدت گرسنگی و تشنگی بمیرد این امر مصداق واضح قتل عمد است
به نظرم در این ماجرا پدر بنیتای نازنین هم در کنار اون سارق‌های بی‌ وجدان مقصر بوده. ایشون با تنها گذاشتن کودک چند ماهه خودش در ماشین روشن در نگهداری از فرزندش سهل‌انگاری کرده. کاش این ماجرا عبرتی بشه برای سایر پدر و مادر‌ها.
این حرف احمقانه است دوست عزیز.همین شماها هستید که بااین نظراتتون باعث خیلی موارد میشید
ضمن تاکید بر اینکه عاملین مرگ بنیتا باید عادلانه محاکمه و مجازات بشن ، باید گفن مقصر اصلی خود این فاجعه خود پدر اون کوچولو هست که با بی توجهی محض ، کودک رو تنها ترک کرده و برای بستن درب پارکینگ رفته. بارها و بارها پلیس هشدار داده که رانندگان خودرو به هیچ وجه وسیله نقلیه خودشون رو در حالی که روشن هست یا کلید روی اون هست ، ترک نکنند ، حتی برای یک لحظه . اما کو گوش شنوا؟! از طرفی بارها خوندیم و شنیدیم که کودکان به خاطر غفلت لحظه ای والدینشون ، دزدیده شده اند اما بازم متاسفانه عده ای از افراد بی توجهی می کنند. همه فکر می کنند که این اتفاقات فقط مربوط به صفحه حوادث روزنامه ها و سایت هاست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
فرمايش شما درست ، اما چرا در كشوري كه كه مهد تمدن بشريست دچار اين مشكلات غير قابل تصور شده ايم ؟
ناشناس
| - |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
این نظر نشان میده هیچ امنیتی در جامعه نیست و مسئولان مقصر این ناامنیو فقر هستند نه پدری که برای بستن در یه لحظه رفته
ضمن اینکه رها کردن کودکی که می دانستند توان دفاع یا رهایی خودشو نداشته عین قتل عمد هست
من نمیدونم قاتل بنیتا یا هر قاتلی که باید قصاص بشه چرا اینقدر طول میکشه...تا حکم اجرا بشه. خانواده داغدار عمرش به لب رسیده یا خانواده اون کودک ربایی یا هزار تا قاتل دیگه....این همه کاغذ بازی و مسخره بازی اداری و آیین دادرسی طولانی مسخره نمیدونم برا چیه...طرف رو سه سوت اعدام کنید بره.
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
ممنون از نظر شما دوست گرامی ولی این پیشنهاد شما بیشتر به درد قانون جنگل میخوره. مملکت قانون داره و همه چیز باید طبق قانون ، روال خودش رو طی بکنه تا به نتیجه برسه. در عصر بربرها که زندگی نمیکنیم!
درخصوص بیانات دوستان
اولا قتل عمد محسوب میشود چونکه یک بچه 8ماهه نمی تواند درب خودرو رو بازکند یا کمک بخاهد از رهگذران.
دوما پدر این نازنین دختر چرا مقصره.یک لحظه رفته درب پارکینگ رو ببنده
اگر قانون با شدت درمورد این حیوانهای پست فطرت واعدام درملا عام اجرا بشع.شاید آمار این جرمها کم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
آفرین بهمن خان
با سلام
قضات محترم دادگستری با عرض شرمندگی عمده اینگونه جنایات ناشی از اعتیاد است و شما برای شرب خمر و الکل و ویسکی مطلوب عمل کرده اید ولی درارتباط با اعتیاد که بمراتب بدتر است خیلی ضعف دارید هر دو جانی این پرونده معتاد هستند و این افراد برای رفع خماری و یک بست کشیدن حاضرند هزاران زن و کودک بیگناه را براحتی بکشند لذا لطفا با مراجعه به علمای بزرگ اسلام احکام تکرر در شرب خمر را به اعتیاد تعمیم و به معتادها حداکثر 2بار فرصت ترک دهید اگر اصرار بر اعتیاد خود داشتند آنها را تیرباران فرمایید.
مجازات‌ها وقتی‌ اثر دارند که تمام افراد به سیستمهای خبر گزاری از جمله رادیو، تلویزیون، روزنامه و ... دسترسی‌ داشته باشند. اون معتادی که شیشه مصرف می‌کنه و توهم داره یا حتی گوشهٔ خیابون میخوابه و زندگی‌ می‌کنه آیا از این حوادث خبر داره؟ آیا اصلا به نتیجهٔ کارش فکر می‌کنه؟ درسته که باید مجازات بشن اما مجازات تنها کافی‌ نیست. باید کار فرهنگی‌ کرد، باید ریشه یابی‌ کرد، باید آسیبهای اجتماعی که افراد رو از راه درست منحرف می‌کنه شناخت و برطرفشون کرد (فقر، اعتیاد، کم رنگ شدن اخلاق، بی‌ توجهی‌ به سرنوشت ادامها و ...). اگر نه، تا هست همیشه این اتفاق‌ها میافته، یه عده آدم داغدار میشن، یه عده اعدام میشن و این تسلسل و مساله همیشه باقی‌ میمونه. فقط آب در هاون کوبیدن و پاک کردن صورت مساله.
جرم اینا فقط سرقت و قتل نیست. ارهابه. اخلال در امنیت عمومیه. بر هم زدن فضای آرامش روانی جامعه است.
به نظر من هم غیر عمده چون فکر نمیکنم که میخواسته بچه کشته بشه
با این تفاصیری که دوستان همیشه داغتر از آش ما میکنند بهتره پدر و مادر بنیتا رو دار بزنند.حداقل اینجوری صورت مسئله رو حسابی پاک میکنند که دیگه عالیه
من انقدر بنیتارو دوست دارم هرموقه از خواب بلند میشم میرم میزنم توی اینترنت عکس بنیتا جون راستی همون روز که بنیتا جان فوت شدن انقدر منو مامانم گریه کردیم مامانم هی داداشمو نگاه میکرد گریه میکرد داداشم 10 ماهشه ولی ایشالا تیکه تیکه شن اون دزدای بیشور عوضی باید اینارو بزاری زیز ماشین اخه دفعه اولش نبوده که خدایا دزدارو بکش تروخدا بنیتا جون دوستت دارم من فردا میام سر قبرت
نکه حالا قاتل آتنا قصاص شده ، اینم مثل اون
اینقدر لفتش میدن که همه یادشون بره و خانواده کودک هم نتوانند کاری کنند تازه بدهکار هم می شن آخرش

حالا بشینید و تماشا کنید!
ضمن عرض همدردی قلبی با والدین داغ دیده این واقعه تلخ. باید فکر اساسی و اقدام ریشه ای کرد. وگرنه تا قیامت چرخه بدبختی خشونت اعدام ادامه دارد. این همه اعدام انجام شده است ایا وضع جامعه بهتر شده است؟ ایا اعدام خاصیت بازدارندگی تا حالا داشته است؟؟ کدوم خلافکاری از ترس اعدام سر به راه شده است؟ مسببان این حادثه خودشان معتاد بد بخت بودند این همه قاچاقچی اعدام شد پس چرا باز اینها معتاد شدند؟ چرا قاچاقچی هنوز وجود دارد؟
لطفا نظرم پخش بشه من خودم بچه دارم از وقتی این اتفاق افتاده شبا خواب ندارم احساس میکنم بنیتا صدا میکنه مسلمونا کمکم کنین.چندتا پیشنهاد دارم اول اینکه کاش زندانی سابقه دار کنترل میشد مثلا با دستبند یا پابند الکترونیکی زندان دیگه واسه اینا عادی شده دوما واقعا نمیشد با دوربینهای کنترل سرعت این ماشینو پیدا کرد یه برنامه بنویسن که فلان پلاک بدن دوربین نشونش بده سوم اینکه طرح پلیس محله چیشد خیلی میتونه کمک کننده باشه و اینکه صدجور کمپین داریم حمایت از کالای ایرانی نمیشه کمپین حمایت از بچه ایرانی داشته باشیم اگه پدرش تو آگهی میزد ماشین به فلان شماره گم شده با بچه مردم حساس تر میشدن و عاجزانه درخواست میکنم هشدار آمبر هم در ایران اجرایی بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار