بازدید 4286
۲
لزوم اعلام برائت علنی شجاعی وحاج صفی از غاصبان کودک کش

صهیونیست درپی حذف ایران ازجام جهانی2018/لزوم تصمیم درباره دولژیونر بدون هیجانزدگی

تعلیق فوتبال ایران، آن هم در آستانه جام جهانی نه تنها باعث هدر رفت تمامی هزینه های مالی بسیج شده در راه صعود به آن خواهد شد بلکه جامعه ورزشی و اجتماعی ایران را به شدت متأثر کرده و صهیونیست ها را به هدف شان نزدیک تر می کند. رژیمی جعلی که به رغم سرمایه گذاری هنگفت،توانایی و استعداد رساندن خود به این ویترین بزرگ تبلیغاتی را ندارد.
کد خبر: ۷۱۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ 06 August 2017
در دیدار پانیونیوس یونان و مکابی رژیم صهیونیستی دو بازیکن ایرانی که از قضا هردو عنوان کاپیتان تیم ملی ایران را یدک می کشند، موجی از واکنش های منفی و انتقادات را با خود درداخل ایران به همراه داشته است که بخش زیادی از آنها مثل واکنش به تابوشکنی در هر جامعه ای طبیعی است.

به گزارش تابناک ورزشی، در وهله اول باید تاکید کرد که پایبندی به اصول و ارزش های هر کشوری به خصوص ایران(با توجه به شرایط محیطی روز و فشارهای سیاسی منطقه ای) جزو ضروریات فعالیت در تمامی زمینه ها از حوزه فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی گرفته تا ورزش است و نمی توان مقابل آن استدلال مخالفی مطرح کرد. اگر در این جامعه زندگی می کنیم و عنوان بازیکن تیم منتخب و ملی آن را با خود حمل می نماییم، پس باید به قواعد آن هر چند عرفی، گردن بگذاریم.

صهیونیست درپی حذف ایران ازجام جهانی2018/لزوم تصمیم درباره دولژیونر بدون هیجانزدگی

بدیهی است جضور این دو بازیکن در کشور دیگر و باشگاهی اروپایی، دامنه اختیارات آن ها را برای انتخاب میان بازی کردن یا بازی نکردن، تا حد زیادی محدود می کند. هر چند با وجود همین محدودیت تمام تلاش خود را در جهت متقاعدسازی باشگاه پانیونیوس انجام داده و در بازی رفت و در خاک رژیم صهیونیستی تیم یونانی را همراهی نکردند.

 بخشی از برنامه ریزی کلان فوتبال ایران و باشگاه های ایرانی معطوف به ترانسفر بازیکنان ایرانی در جهت شناساندن استعدادهای ورزشی ایران به سراسر جهان است. با لژیونر شدن بازیکنان ما هم باید بپذیریم که آن ها تحت قرارداد حرفه ای باشگاه های جهانی هستند و  وقوع چنین رویدادهایی غیرقابل اجتناب است. در لیگ های حرفه ای اروپا اساسا بحث به رسمیت شناختن یا نشناختن مطرح نیست و باشگاه یونانی با علم به حضور در لیگ اروپا و کمک این دو بازیکن اقدام به جذب آنان کرده بود.

پافشاری در عدم حضور در بازی رفت، بی میلی شجاعی و حاج صفی را برای رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی نشان می دهد و پیام آزادگی این دو ورزشکار و حمایت شان از مظلومان فلسطینی را مخابره کرد. وجود پرچم ایران بر روی مچ بند این دو بازیکن در بازی برگشت تلویحاً نشان از حضور اجباری آن ها در این بازی داشت و اینکه قلب شان با ایران است.

با این شواهد شاید بتوان قصد تابوشکنی و اتهام تقابل با آرمان های جمهوری اسلامی را از اساس رد کرد.
اظهارنظرهایی نیز در رابطه با محرومیت شجاعی و حاج صفی از بازی های تیم ملی صورت گرفته است. دراین باره باید گفت که هر برخورد بازدارنده ای از جانب مسئولان در قبال این دو بازیکن می تواند پیامدهای احتمالا جبران ناپذیری را به بار بیاورد. 

از نگاه رسمی هم حساسیت هایی از جانب فیفا که بر روی NGO بودن و عدم دخالت سیاسی-دولتی عضوهایش تأکید خاصی دارد. دامنه این پیامدها حتی می تواند به تعلیق فوتبال ایران نیز بینجامد.

تیِری رِگناس عضو اجرایی فیفا در مصاحبه ای که با سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال داشته در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با اقدامات فیفا در مقابل دخالت سیاسی در فوتبال می گوید: «در رابطه با اقدامات پیشگیرانه صریح و محکم، به جز تهدید به تعلیق و خود تعلیق، گزینه های زیاد دیگری وجود ندارد.فیفا دارای اصول محکمی در رابطه با دخالت سیاسی عضوهاست.»

تعلیق فوتبال ایران، آن هم در آستانه جام جهانی نه تنها باعث هدر رفت تمامی هزینه های مالی بسیج شده در راه صعود به آن خواهد شد بلکه جامعه ورزشی و اجتماعی ایران را به شدت متأثر کرده و صهیونیست ها را به هدف شان نزدیک تر می کند. رژیمی جعلی که به رغم سرمایه گذاری هنگفت،توانایی و استعداد رساندن خود به این ویترین بزرگ تبلیغاتی را ندارد. پس هرگونه تصمیمی در این رابطه باید در محیطی آرام و به دور از هرگونه شتابزدگی گرفته شود.

در این میان سکوت دو بازیکن سرشناس ایرانی هم چیزی را حل نمی کند و حتی باعث دامن زدن به برخی شائبه های خلق شده توسط محافلی می شود که در پی دورتر کردن این دو سرمایه ورزشی از دامان وطن شان هستند. آنها هم باید لب به مصاحبه بگشایند و بگویند که متوجه جنایات اسراییل غاصب طی دهه ها هستند و بازی کردن مقابل مکابی به معنی تایید کشتار مردم مظلوم و رانده شده فلسطین نیست.

پانیونیوس - لیگ برتر یونان

شادی حاصل از صعود زودهنگام ایران به جام جهانی 2018 روسیه را به یاد آورید. موفقیتی چنان عظیم که ایران به عنوان دومین تیم جهان جواز حضور در جام جهانی را از آن خود کرد. بخشی از این صعود را مرهون تلاش و حضور در اردوهای شبانه روزی بازیکنان و کادرفنی تیم ملی هستیم که مسعود شجاعی و احسان حاج صفی نیز جزیی از آن بودند. تلاش هایی که در نهایت منجر به حمل پرچم خوش رنگ ومقدس ایران روی دوش همین بازیکنان و تمامی هموطنان در سراسر ایران شد. به حرمت همین شادی و با احترام به اعتباربخشی و قدرت نمایی حاصل از صعود ایران باید رفتاری منصفانه با این پیشامد تلخ اتخاذ کرد.

بهتر است به حضور اجباری و خارج از اختیار مسعود شجاعی و احسان حاج صفی در مقابل نماینده رژیم صهیونیستی با دیدی دو سویه نگریسته شود. با دوری از هرگونه تصمیم یک جانبه،  در گفتگو با هر دو بازیکن دلایل آن ها را بشنویم و پس از آن با در نظر داشتن تمامی جوانب تصمیمی اتخاذ شود که در نهایت به نفع ایران عزیزمان باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بايد توجه داشت كه اين يك بازي باشگاهي بوده نه بازي با تيم ملي اسرائيل.
توجه داشته باشيم كه اساسا مشي بر اين اسن است كه ورزشكاران عزيز ايراني به نام ايران عزيز در مقابل ورزشكاران رژيم جعلي قرار نگيرند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان