بازدید 2290

ابراز نگرانی پاپ فرانسیس از تحولات ونزوئلا

پاپ فرانسیس خواستار تعلیق مجلس موسسان جدید ونزوئلا شد
کد خبر: ۷۱۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴ 05 August 2017
پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها خواستار پایان خشونت ها و تعلیق مجلس موسسان جدید در ونزوئلا شد.

به گزارش ایرنا، پاپ در این بیانیه که روز جمعه منتشر شد، ضمن ابراز نگرانی عمیق از تشدید بحران، افزایش قربانیان، مجروحان و زندانیان در ونزوئلا، خواستار متوقف شدن اقدامات جدید از جمله تعلیق مجلس موسسان جدید که باعث ایجاد فضایی تنش آمیز و درگیری می شود، شد.
پاپ همچنین دعوت به ایجاد شرایط مناسب برای یک راه حل مذاکراتی این بحران کرد.

پاپ در این بیانیه خواستار تضمین احترام کامل به حقوق بشر و آزادی های اساسی و قانون اساسی کنونی شد و دعوت به تعلیق روند مجلس موسسان جدید و دیگر طرح های در حال انجام کرد چرا که این اقدامات بجای کمک به آشتی و صلح، یک فضای تنش آمیز و درگیری ایجاد کرده است.

پاپ در این بیانیه همچنین از آنچه در ونزوئلا رخ می دهد ابراز نگرانی کرده و اظهار کردکه از نزدیک تحولات انسانی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و معنوی را دنبال و برای تمام ونزوئلایی ها دعای مستمر می کند.

رهبر مذهبی کاتولیک ها از تمام جامعه ونزوئلا خواست تا هر نوع خشونت را کنار بگذارند و از نیروهای امنیتی نیز خواست تا بطور بی تناسب و زیاد از زور استفاده نکنند.

دولت ونزوئلا روز یکشنبه انتخابات مجلس موسسان را در برابراعتراض های داخلی و بین المللی برگزار کرد که با 545 عضو جایگزین مجلس ملی (پارلمان) کنونی این کشور خواهد شد که اکثریت نمایندگان آن را مخالفان دولت تشکیل داده بودند و با نیکلاس مادورو، رییس جمهوری این کشور مبارزه می کردند. مادورو برای ادای سوگند در برابر مجلس موسسان جدید آماده می شود که قرار است قدرت فوق العاده ای برای او تصویب کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی