بازدید 153659

قانون در مورد شعار "جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود" چه می گوید؟

هنوز در برخی از مغازه ها و بازارهای سنتی با این شعار مواجه می شویم که "جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود". ناآشنایی با برخی قوانین و حقوق مصرف کنندگان نیز باعث شده است گاهی اوقات مجبور شویم جنس ناقص را نزد خود نگه داریم و مورد استفاده قرار دهیم. در این زمینه نظر رئیس حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان چیست و قانون چه می گوید؟
کد خبر: ۷۱۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 31 July 2017
هنوز در برخی از مغازه ها و بازارهای سنتی با این شعار مواجه می شویم که "جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود". ناآشنایی با برخی قوانین و حقوق مصرف کنندگان نیز باعث شده است گاهی اوقات مجبور شویم جنس ناقص را نزد خود نگه داریم و مورد استفاده قرار دهیم. در این زمینه نظر رئیس حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان چیست و قانون چه می گوید؟

به گزارش تابناک اقتصادی، تقریباً تمام مردم کشور ما حداقل یک بار با این شعار در مغازه ها مواجه شده اند که "جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود". هر چند در سال های اخیر گام هایی در راستای مشتری مداری در بازارهای داخلی برداشته شده است اما مشاهده این شعار نشان می دهد که هنوز راه طولانی را در این زمینه باید طی کنیم. برخی مسئولین معتقدند که باید زمینه را بگونه ای فراهم کنیم که از این شعار گذر کنیم و به "شعار جنس فروخته شده پس گرفته می شود" برسیم. محمود نوابی رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از جمله این مسئولین است. وی معتقد است که "در ایران باید از موضوع فرهنگ سازی پذیرش جنس فروخته شده گذشته باشیم و عملا شرکت ها را در حال رقابت برای جذب مشتری ببینیم". اما قانون در این زمینه چه می گوید؟

مطابق با ماده 2 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان کلیه فروشندگان کالا و خدمات، مسئول صحت و سلامت کالا و خدمات فروخته شده می  باشند. اگر کالای خود را به صورت کلی خریداری کرده اید، در صورت وجود عیب یا عدم انطباق کالا با شرایط تعیین شده، شما حق دارید که از فروشنده بخواهید که کالای معیوب را با کالای سالم تعویض نماید. به عنوان مثال شما چند قواره پارچه خریداری نموده اید و هنگام دریافت متوجه شده اید که یک قواره با شرایط مندرج در قرارداد همخوانی ندارد و یا معیوب است، شما حق دارید که از فروشنده بخواهید آن قواره معیوب یا متفاوت را با قواره سالم تعویض کند. یا اینکه اگر کالا را به صورت جزئی خریداری کرده اید و بعد از دریافت متوجه شده اید که آن کالا معیوب می باشد شما می توانید معامله را فسخ کنید یا خسارت کالای معیوب را از فروشنده دریافت نمایید. در صورت فسخ معامله از سوی شما پرداخت خسارت از سوی فروشنده منتفی است. به عنوان مثال شما یخچالی را خریداری می کنید و پس از باز کردن کارتن یخچال متوجه عیب آن می شوید. شما در این حالت می توانید یخچال را نگهدارید و ما به التفاوت ارزش یخچال سالم و یخچال معیوب را از فروشنده دریافت کنید و یا می توانید یخچال معیوب را پس دهید. 

شما می توانید هر گونه کالای خریداری شده و معیوب را پس بدهید اما برخی کالاها به دلیل بعضی مسائل مثل رعایت بهداشت قابلیت تعویض یا پس گرفتن ندارند. به عنوان مثال شما اگر پوشاکی را خریداری نموده و از مغازه خارج کنید و پس از مشاهده پوشاک خریداری شده متوجه عیب یا نقصی در آن شوید شما نمی توانید آن پوشاک را پس دهید. بنابراین در کالاهایی که بحث مسائل بهداشتی مطرح می باشد بهتر است که قبل از خرید به دقت آن را بررسی کنید تا دارای عیب یا نقصی نباشد. 

در قوانین مدنی و قانون حمایت از مصرف کننده، مدت زمانی برای پس دادن جنس معیوب در نظر گرفته نشده است اما آنچه به لحاظ منطقی و عرف وجود دارد، یک تا سه روز پس از خرید جنس معیوب شما فرصت دارید تا آن جنس را به فروشنده پس دهید. البته به شرط آن که از آن جنس استفاده نکرده باشید و عدم استفاده از آن جنس محرز باشد.

حال با شرایط عنوان شده در بالا، اگر فروشنده جنس معیوب فروخته شده را پس نگرفت و یا تعویض نکرد شما می توانید شکایت خود را به صورت تلفنی، حضوری، کتبی و اینترنتی به ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها و ادرات صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها ارائه نمایید. باید در نظر داشته باشید که اگر شکایت خود را به صورت تلفنی، کتبی و اینترنتی انجام دادید حتماً باید جهت پیگیری شکایت خود، مستندات و مدارک مورد نیاز را به سازمان ارائه نمایید. شاید ساده ترین راه برای ثبت شکایت تماس با سامانه 124 باشد. این سامانه به صورت شبانه روزی جهت دریافت گزارش ها و شکایات مردمی پیرامون تخلفات اقتصادی در اختیار شما خواهد بود. حتی اگر به اینترنت دسترسی دارید، می توانید به تارنمای www.124.ir مراجعه و به سامانه شکایات 124 وارد شده و استان مورد نظر خود را انتخاب نموده و شکایت را با ارائه مستندات و مدارک ثبت کنید. بعد از ثبت شکایت به شما یک کد پیگیری داده می شود که از طریق آن می توانید شکایت خود را تا به سرانجام رسیدن موضوع، پیگیری نمایید.

گاهی اوقات ممکن است شما با استفاده از کالای معیوب که به تازگی خریداری کرده اید دچار خسارتی شوید. مطابق با ماده 18 قانون حمایت از مصرف کننده شما می توانید از فروشنده شکایت کنید و فروشنده موظف است علاوه بر جبران خسارت، جزایی نقدی حداکثر تا معادل چهار برابر خسارت به شما پرداخت نماید. همچنین در صورتی که فروشندگان کالا و خدمات از انجام هر یک از تعهدات خود در قبال خریدار خودداری کرده یا آن را به صورت ناقص یا با تأخیر انجام دهند مکلفند علاوه بر انجام کامل تعهد، خسارت وارده را نیز جبران نمایند.

به هر صورت نظر مسئولین امر و قانون بر این است که فروشندگان و تولیدکنندگان تا حد امکان با مشتری کنار بیایند و راه را برای عبور از شعار "جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود" به "جنس فروخته شده پس گرفته می شود" هموار کنند. این موضوع در بلندمدت هم به نفع فروشندگان و تولیدکنندگان می باشد و هم به نفع مصرف کنندگان است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۶
بنده یه مغازه دار هستم به نظرتون جنسی که به مشتری میفروشم مشتری بعد یک هفته استفاده میاد مگیه پسندم نیست چیکار کنم پس بگیرم بفروشم به یکی دیگه یا پس بگیرم بندارم دور باضرر
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
اگ دقت کرده باشین نوشته عدم استفاده، مشتری باید قبل استفاده اون رو مرجوعی بزنه نه بعد استفاده. در مورد کالای الکترنیکی مث گوشی ۴۸ ساعت وخت داره تست کنه
قدرت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
نه داداش این منظورشون نیست.فروشنده ای که کولر گازی مثلا مارک اوجنرال میفروشه ولی موتور ش یه چیز دیگست
سلام .چرا همیشه حق را به مشتری می دهید . من یک موبایل فروش هستم و یک گوشی به مشتری دادم بعد از ۴۸ ساعت مراجعه کرده و السیدی گوشی را خاموش کرده و برام اورده پس .ایا واقعا انصاف هست که من متضرر شوم ؟؟؟!!حالا رفته شکایت کرده که معامله را فسخ کنه .ایا فسخ شامل ایشان میشود
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
سلام، همیشه حق با مشتری نیست، میشه بگید چطور مشتری ال سی دیش رو خاموش کرده؟ اگ مشتری اینطوریش کرده ک میتونید پس نگیرید و شکایت کنید ک پس نمیگیرید. الان من ی گوشی بهتون میدم شما ال سی دیش رو خاموش کنین ببینم چطوری اینکارو انجام بدین.
محض اطلاع خودتون قانون در مورد این کالا (گوشی) اینطوری هست ک کالای صفر ی هفته مهلت تست داره توی فروشگاه سنتی و ۴۸ ساعت توی فروشگاه اینترنتی و هر گونه عیبی ک براش پیش بیاد و مشتری وارد نکرده باشه شما موظف هستین تعویض یا پولشون رو پس بدین به انتخاب مشتری. وارد شدن ضربه، اگ ضد اب نباشه خیس بشه و مواردی ک مشتری این بلا رو سر کالا بوجود اورده باشه شامل تعویض نمیشه
با سلام و خسته نباشید
من مغازه پوشاک دارم
مشتری با بچش و خانمش امدن لباسا را پرو کردن پسندیدن و بردن فرداشبش اوردن پس میگم نمیشه که تازه طلبکارم هست و فحاشی هم میکنه بعدش لباسا پرت کرده و رفته شکایت کرده فرداش صنعت و معدن امده پولشا پس گرفته میگه ببریم بدیم بهش پرونده را ببنده آیا همچین حقی دارن؟
آیا قانون اینقدر بی مسئولیتی را قبول میکنه وقتی مشتری فرهنگ نداره اون را باید چیکار کرد با اینکه من حق تعویضم برای مشتریم قایل هستم لطفا راهنمایی کنید
پاسخ ها
وجدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
سلام
سرتون رو کلاه گذاشتن انگار!!!! پوشاک چه ربطی به وزارت صنعت و معدن داره؟؟!!! بعدشم شکایت و رسیدگی به شکایت یه پروسه زمان بر هستش و باید یه شاهدی باشه وگرنه هر کسی دشمنی میکنه میره میگه پولمو گرفته نداده و لباسشو پس دادم.
طرف با آشناهاشون اومده سرتون کلاه گذاشته. لباس تا زمانی مرجوع میشه که در فاکتور اعلام شده باشه. از این گذشته مرجوع لباس استفاده شده یه کار غیر بهداشتی هستش و اون لباس رو اگه کسی
دیگه بپوشه ممکنه دچار بیماریهای پوستی ... بشه و من شنیدم جزو کالای خاص به حساب میادکه در هر شرایطی مرجوع نمیشه!!!!!!! بازم از منابع معتبر تحقیق کنید
باسلام وخسته نباشید..من لباس عروس اجاره کردم که هزینه کلی واسه یک شب ۶۰۰هزاره بود ۱۰۰هزاربیانه دادم تقریبا ساعت۹شب بودهمون شب که برگشتم خونه پشیمون شدم چون فروشنده لباس عروس نبود من صبح بین ساعت۸یا۹زنگ زدم به فروشنده که کنسلش کنه من لباس عروس رو نمیخام حالا فروشنده پول منوکه بیانه دادم پس نمیده ..قانون صنف یامزون لباس عروس چیست...باتشکر
پاسخ ها
وجدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
سلام
بیعانه واسه این هستش که لباسی رو اجاره میکنید پشیمان نشید و حتمی باشه. وقتی شما بیعانه میزارید و خرید یا اجاره چیزی رو حتمی میکنید دیگه اون طرف به حساب درخواست شما اون مال رو به کسی دیگه نمیده و اگه شما زیر حرفتون بزنید طرف بیعانه رو پس بده ضرر میکنه. معمولا در اینگونه معاملات یه ضرری رو در نظر میگیرن و اون مبلغ رو از فسخ کننده کم میکنن که شامل حال شما هم میشه.
سمیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
با سلام ببخشید من خرید اینترنتی داشتم دستم رسیده باب میلم
نبوده چیزی عکس گذاشتن نبوده سریعا ارسال شده به مقصدش فروشگاه قبول دار نیستش میگن شر هرته پولتو بدم
سلام دوستان
یه موردی برای من پیش اومد خواستم درمیان بگذارم که دیگه کسی گرفتار نشه. چندی پیش اومدم از طریق فروشگاه های واسط که واسه فروش کمیسیون میگیرن بازاریابی کنم و اجناسی بفروشم. این فروشگاه واسط یه مدتی یه اطلاعیه زد بنابر فروش محصولات با ارسال رایگان و پنل تغییر قیمت هزینه ارسال رو بست. بعد از فروش فهمیدم چه کلاهی سرم رفت و من (فروشنده) کلی هزینه ارسال با پست رو پرداخت کردم غافل از اینکه یه بخش ناچیزش از طرف سایت پرداخت میشه. همه اینها به کنار یه محصول به قیمت 150 ت فروش رفت بعد از چند روز سایت واسط تماس گرفت که خریدار در سنندج گفته محصول اشتباهی خریده و میخواد مرجوع کنه. این محصول ما طوری بود که اگه پلمپ محصول رو بشکنه و راه اندازی کنه دست دوم میشه و حدود 60 درصد از ارزشش کاسته میشه. طرف از دهنش در رفته بود استفاده کرده اما زد زیر حرفش که نه نو مانده. خلاصه یه جنسی رو داد به تیپاکس با ارزش 50 ت .
یعنی فکر کنید ما کلی هزینه پست و بسته بندی کردیم که سالم برسه ، خود محصول هم هزینه بالایی داشته و ارسال شده و طرف چقدر بهمون ضرر وارد کرده. حالا سایت واسط میگه همون بسته رو از تیپاکس تحویل بگیرین چون طرف خریدار آخرین بار گفته نو مونده و فرستاده!!!!!! حالا 150 ت دست سایت واسط هست که سودشو میکنه ، کلی هزینه پرداخت شده توسط ما ، یه محصول پنجاه ت هم ده روز پس از خرید توسط تیپاکس ارسال شده که مجهوله. هیچکدوم هم مسولیت به عهده نمیگرن و ما که فروشنده باشیم فقط ضرر کردیم. یعنی اگه سایت واسط اجازه ارسال محصول توسط تیپاکس رو به ما میداد هزینه ارسال میشد یک سوم. سایت واسط یعنی ضرر چون مسولیتی بعهده نمیگیرن و هزینه ساز میشن و همه ضرر ها به فروشنده میرسه.
به هیچ سایت واسطی اطمینان نکنین. حادثه ممکنه یکبار رخ بده ولی تمام زندگی آدم رو ممکنه تحت تاثیر قرار بده و از لحاظ روانی هم آدم رو شدیدا آسیب پذیر میکنه.
امیدوارم وقتی یه قانونی رو تصویب میکنه عاقلانه فکر کنند و مطمیننا در این کشور اکثرا جنبه برخی از قوانین مثل مرجوع کردن طی 7 روز رو ندارند.
سلام بزرگواران، لطفاً راهنمایی کنید. من چند وقت پیش مقداری بذر صیفی از سایت دیوار خریدم و به صورت حضوری و با مشاهده اصل محصول که قوطی پلمب بودن به شخص دیگری فروختم, حالا خریدار رفته شکایت کرده که بذرا سبز نشدن و تقلبی بودن. و خواستار فسخ معامله شده درحالی که دیگه هیچ محصولی نیست که بهم پس بده. آیا بنده مرتکب جرمی شده ام؟ آیا گناهکارم؟
باعرض سلام و خسته نباسید به شما و همکارانتان
بنده دیروز برای دخترم عینک آفتابی گرفتم و بعد از اینکه اومدیم خونه دیدیم عینک کج هستش و امروز هم با فروشنده تماس گرفتم و جریان رو گفتم .فروشنده گفتن که به هیچ عنوان جنس رو پس نمیگیریم.بلکه تعمیر میکنیم.بنده هم میگم که عینکی که استفاده نشده چه تعمیری میکنید.شما چی میگید.از ایشون شکایت کنیم؟
یعنی چی هرچی مشتری بگه مشتری میاد ظروف یکبار مصرف میخره البته بسته بندی شده هستش و سالم میره دو روز دیگه میاد میگه میخوام پس بدم مهمونیم کنسل شده با این ادمای نفهم باید چیکار کرد؟؟؟؟؟؟
مشتری جنس و جلوی من میشکونه میزاره سرجاش یکی دیگه برمیداره حالا شما بگو با چه ضمانتی ازش پس بگیرم که سالمه؟؟؟؟؟
پاسخ ها
عارفه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
خدامارو از شر این مشتری ها نجات بده
سلام من از ی بوتیک ی شلوار و تیشترت خریدم ولی از جنسش ناراضی ام میتونم پسش بدم مارک شلوار کنده نشده و تیشرت هم مارک نداشته و نو نو هست لطفا جواب بدین
سلام بنده پوشاک زنونه دارم طرف مانتو نخی گرفتی بعد یک هفته امده میگه مانتو نخی اب رو با ظاهری داغون و چروک اورده میگه اب رفته پولمو پس بدید درصورتی کارایه نخ ابروی دارن پرو کرده پسندیده حالا پس اورده حالا حق با کیه باید پس بگیرم ایا؟
سلام من ارایشی دارم بخدا کلی وقت میذارم توضیح میدم جنس و میبرن بعد میارن میگن پسش بگیر میخواستم بدونم تو صنف ما که آرایشی هست پس میشه گرفت؟بخدا ظلمهههه
من ابزار فروش هستم و جنس از مشتری پس نمیگیرم میخواستم بپرسم مشتری حق شکایت داره یا نه
سلام بنده پوشاكي دارم يه جنس به مشتري فروختم شوهر طرف اومده ميگه جنساتون گرونه بايد پس بگيريد من قبول نكردم ميتونه شكايت كنه!؟
روزبخیر,
تخت دوطبقه ای از پیجی در اینستا سفارش دادم.قرار بود ده روز اماده بشه,که یک ماه طول کشید,بماند,وقتی ارسال شد از شهرستان اصفهان هزینه 400 هزار از من گرفت,بازم بماند,انگار یکسال تو انبار بوده از هر تیکه ای یک رنگی زده بودن و تحویل داده بوددن بویه بسیار بد و کثیف و پر از خرابی ساخت و خش بود,و به هیچ عنوان شباهت با کاری که سفارش داده بودم نبود,کشو هاشو لحظه اخر ساخته یودن که رنگش با کار متفاوت بود و از همه مهمتر دو تا چرخ گذاشته بودن زیرش که باید هلش میدادی بره زیر تخت
خلاصه واسه خودشون ابتکار به خرج داده بودن,
من که دیگه تجربه شد واسم از پیج هایی که نمیشناسم خرید نکنم حتی یک مداد.
حالا با بدبختی تخت رو مرجوع کردم.ولی هنوز پولم رو ندادن,
سوال هزینه مرجوعی رو خودم متقبل شدم ولی هزینه ارسال به من باید برگشت بخوره ??
و برای شکایت از کجا اقدام کنم ??ممنون
سلام تلویزیون ۴۹ اینچ الجی بدون گارانتی خریدم فردا تلوی یون را روشن کردم یه خطی در صفحه اش داشت که به دقت نگاه کنی مشخص میشه اما در رنگهای تیره مشخص نمیکنه فروشنده هم میگه من روشن کردم دادم پس نمیگیره الان میتونم ازش شکایت کنم تا تلوییون را پس بگیره ممنونم
با سلام و خسته نباشید بنده شغلم خدمات کامپیوتری هست از همکار خودم اسپیکر برای مشتری گرفتم یه هفته کار بیشتر نکرد الان همکارم میگه پس نمیگیرم الان ب نظرتون من چیکار کنم باید از جیب دوباره بخرم؟ آبروم جلو مشتری میره
سلام خستنه باشین یه راهنمای میخاستم کنید من از تهران ۱۵ خرداد رفتم تفنگ فلزی کلت ساچمه ای خریدم حدود ۶۶ عدد ۱۳ تاش خراب بود و مسلح نمیشه من مشهد هستم بعد میخاستم بدونم میتونم ازش شکایت کنم چون فروشنده میگه جنس که کلی فروخته میشه مرجوعی نداره و پس گرفته نمیشه و ادعا داره جنس چینی و مرجوع نداره ولی جنس ایرانی مرجوع میشه من نمیدونم چینی یا ایرانی ولی جنس معیبوب و خراب واسه ام فرستاده چون از تهران جنس میخریدم گفتم حتما ارزونتر ولی ۱۳ عددش خراب بودن شکایت من به جایی میرسه کجا باید برم شکایت کنم
یبا سلام و خسته نباشید.میخواستم بدونم کالاهای برقی مثل حالت دهنده ی مو قابل تعویض هستند؟شوهرم برام کادو گرفته.من همون شب که کادو گرفتم زنگ زدم مغازه دار گفتم میارم برا تعویض .گفتن به هیچ عنوان تعویض نداره.
پس گرفتن جنس فقط دردسره،یا یه بلایی سره جنس اووردن یا سر قیمتی که خریدن باید دعوا کنی،من که سر مرجوعی یه بلایی سرم اومده که به خودم فحش دادم که دیگه جنس از کسی مرجوع نکنم
سلام خسته نباشید من از کتاب فروشی کتاب خریدم برای کنکورم همه جا تخفیف 40 درصد گذاشته ولی من نمیدونستم وقتی اومدم خونه متوجه شدم مشاورم برام از سایت کتاب هارو سفارش داده . همون موقع زنگ زدم به کتابفروشی گفتم من حتی از پلاستیکشم در نیاوردم میتونم بیام پس بدم . خیلی وقتا این مشکلات پیش میاد و کتاب فروشی ها قبول میکنن اما این کتابفروشی گفت اصلا امکان نداره در صورتی که کامل براشون توضیح دادم. من یه کنکوریم و این هزینه برام خیلی زیاده میخواستم بپرسم میشه شکایت کنم ???? اونا میتونن کتابو پس بگیرن و به کس دیگه بفروشن من کتابو از پلاستیکم در نیاوردم که مشکل پیدا کنه ... شکایتم به جایی میرسه میشه لطفا جوابمو بدید
سلام وقتتون بخیر یه سوالی داشتم ایا میشه گوشی اینترنتی خرید میشه اعتماد کرد؟
سلام به نظر من لوازم آرايشى و بهداشتى و ادكلن و دارو همچنين لباس زير به دليل مسائل بهداشتى مرجوعى نداره
سلام بنده گوشیمو بردم گلسشو عوض کنم گوشیمم صحیح و سالم بوده و حتی یک نقطه هم نداشته بعد از تعویض گلش گوشیو بهم تحویل میده میبینم پشتش با یک ضربه ریز ولی محکم و درجا شکسته شده و شکستگی ان پخش شده. بعد بهش میگم که دست شما اینجور شده میگه‌ نه مدرک بیار که دست من اینجور شده. حالا. با این اتفاق حقه که من ازش بگذرم و کاری نکنم ۶ میلیون پول گوشیمه الان ۲ میلیون هم نمیارزه با این اتفاقی که افتاده توی فیلم دوربینشم اولش که گوشیو نگاه میکنه توی یه صحنه ریز مشخصه که گوشی کاملا سالم بوده ولی میگه نه اینطور نیست ! الان من چیکار کنم با این شرایط ؟؟!!!
سلام از اطلاعات ممنونم ولی چرا جواب مردمو نمیدید همه نیاز به کمک و سوال داشتن من کمنتاشونو خوندم لطفا راهنماییشون کنید.
این مشکل بخاطر فروشندگانی هست که در سایت دیجی کالا ثبتنام کردن و مالاهای خودشون رو به فروش میرسونن ولی متاسفانه کالای ناقص تحویل میدن. خود دیجی سایت واقعا معتبری هست. من خودم هم فروشنده لباس کودک هستم در دیجی ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
معتبری بود الان گوشی گرفتم شش ساعت طول میکشه شارژ بشه میخوام مرجوع کنم حدود دوتون رفته بالا قیمتش
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
سایت های اینترنتی معتبر مثل دیجی کالا و...که نماد اعتماد الکترونیکی دارن مجبورن طبق قانون اگر مشتری وسایل رو خراب نکرده باشه و به غیر یه وسایلی که جنبه بهداشتی داره ، تو 7 روز مرجوعی رو قبول کنن ،دیجی کالا عاشق چشم و ابرو کسی نیست کل سایت ها که نماد اعتماد الکترونیکی دارن مجبور به این کارن و اگه فضای بیرون هم مثل سایت ها یکم قانونمند بود همه باید این کار رو میکردن.
سلام چندی پیش کنسول بازی دست دوم ولی تمیز و مرتب در مقابل چشمان و حضور مشتری چندین بار تست بازی و همه چیز مطابق عکس در آگهی فروش با خودکالا بررسی شد و خریدار بعداز نصف روز اصرار بر مرجوع یا تخفیف کردن و حال به شکایت واهی و افترا به کلاهبرداری ازبنده نموده نمیدونم آخه ی لامپ اونم نو میخری تست میکنه بهت میده ببری بعد چندین ساعت ی لامپ شکسته را درخواست مرجوع و هزینه داده شده رو از فروشنده بخوای ممکنه؟
سلام امروز من ی گارد موبایل گرفتم رنگ روشنو قیمت بالا و اینکه فروشنده گفت جنسش اصلیه و کثیف نمیشه و میتونید با الکل تمیز کنید
ب مدت دو ساعت توی کیفم بود و کنارهای گارد رنگش تیره شد
زنگ زدم ک برم تعویض کنم
گفتن عصر بیاین بعد الان ک مراجعه کردم مرجوع نمیکنن به علت کرونا :/
میخواستم ببینم اتحادیه میتونم شکایت کنم ؟؟
ممنونم
باسلام من یه میز ازدیوار فقط عکسشو دیدم اونم ازهمه ی قسمتاش نبود زنگ زدم گفت تمیزه وزیاو جاگیر نیست روحساب حرف آقا آوررم حالا میبینم هم شکسته ست هم پرخط وخش چندبارپیام دادم که توروخدا میزتون بیارم یه مبلغی مال شما بقیه پولمو پس بده پاسخگو نیستن حرفم به جایی میرسه؟
این موارد مورد دارومصداق ندارد
سلامت دارو تازمانیکه درمیط داروخانه هست بعهده دکترداروساز که مسئول فنی میباشد
درصورت خروج از داروخانه به هیچ وجه طبق نظر وزارت بهداش پس گرفته نمیشود
آیا شما خودتون حاضرید دارویی بشما بدهند که سه روز معلون نیست درچه شرایطی نگهداری شه؟لطفا درست اطلاع رسانی کنید
سلام. یه سوال داشتم خدمتون. همسر من لوازم خانگی دارن و یه نفر اومده ظرفشویی خریده و ما به طور سالم و با گارانتی شرکتی تحویلشون بودیم و نصب کردن و راضی بودن و یک سال بعد میگن فلان جاش مشکل داره همسرم از لحاظ اخلاقی گفت راضی نباشن خوب نیست برای همین 2 سال قبل 800 تومن برا تعمیر خودش هزینه کرد.بعد الان دوباره بعد یک سال بعدش یعنی دو سال بعذ خرید بعد اینکه بارها استفاده کرده میگه آب میده پس بگیر ازم.همسرم گفت باشه شما اونو بهم بدین من به قیمتی که همون قیمتی که خریدین پولتونو پس میدم. مرده میگه نه باید برامون تعویض کنی وگرنه شکایت میکنیم!!
حتی یک بار این مشکل برا کس دیگه پیش نیومد و همه راضی بودن بعد ایشون معلوم نیست تو بردن بار ضربه زده بهش چیکارش کرده اینطور شده اونوقت بعد دو سال میاد میگه ازتون شکایت میکنم!
دوستان میتونه این کارو کنه؟ همیشه هم اونی که قربانی میشه خریدار نیست خیلی ها از محبت فروشنده ها سواستفاده میکنن... ما اول کارمونه و یکم استرس گرفتم...
چون هیچ وقت تا حالا کسی اعتراض نداشت و همه راضی بودن ما به این فکر نکردیم که اگه کسی بخواد اذیت کنه از لحاظ قانونی برامون چی میشه...
چیکار کنیم که دیگه پیش نیاد...
سلام من ی روشویی خریدم پولش رو کامل دادم ولی جنس رو تحویل نگرفتم فرداش زنگ زدم گفتم پشیمون شدم خوب آیا این کار درستی هست پشیمون شدن برای خرید یک روزه بدون تحویل گرفتن با خرید یک ماهه مقایسه بشه .بعدشم ایشون میگفتن ۳۰درصد پولتون کم میکنیم خوب این انصافه .... لطفاً نظرتون رو بگید
چراداروهایی که درداروخانه ها فروخته می شودپلمپ‌درجعبه ندارد؟چراازکشورهایی مانندآلمان یادنمی گیریم که به پلمپ‌ درجعبه داروتوجه کامل دارندوآن رارعایت می کنند؟چراداروخانه ها ازفروش داروها امتناع کرده وآنها رااحتکارمی کنندتادرزمانی دیگروحتی نزدیک به انقضا آن راباچندبرابرقیمت بفروشندودولت نیزدست آنان رابازگذاشته است؟راستی چرادولت پلمپ‌درجعبه های دارورادرایران اجباری نمی کند؟
یه اتو خریدم اب پاشش کارنمیکنه و دوشاخه داغ میکنه انگار اتصالی داره ...فروشنده باید پس بگیره؟
باسلام، بنده ازیک انبارضایعات تعدادی دوربین مداربسته ۶عدد به قیمت ۲ملیونو ۳۰۰هزار خریدم بعد متوجه شدم فروشنده خیلی گرونتر از قیمت بازار بهم فروخته هریک ازانها ۱۰۰تومان قیمت دس دومشان میباشد به دلیل گرفتاری و مشغله شغلی ۱هفته بعد بردم پس بدم فروشنده پسش نمیگیره من مرا راهنمایی کنین لطفان مرسی
سلام من یک پیرآهن خریدم و پوشیدم خراب شد بعد دوباره آن را به فروشنده دادم و از اون یک پیراهن دیگر به جای پیراهن خراب شده گرفتم آیا حرام است این کار
کباب پز ۱۰ شعله رو با قیمت ۳۰۰ هزار تومان گرانتر بهم فروختن.نه فاکتوری بهم داده و نه فیش پوزشو.فقط بدلیل اینکه روی چهار پایه ثابت فیکس نمیشه و سایزش کوچکه ظرف یه روز بدون استفاده پس دادم.قرار شد که پولمو برگردونه گفت سرم شلوغه تا یکساعت دیگه بحسابتون واریز میکنم.الان پانزده روز گذشته و میگه پولو برات ریختم.(دروغ میگه)واقعا موندم با اینجور کاسبا چه برخوردی باید کرد؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی