بازدید 2022

اعتراض شاهزاده های سعودی به اظهارات سفیر امارات در آمریکا

اظهار نظر سفیر امارات در آمریکا که گفته بود کشورهای عربی از جمله عربستان خواهان حکومت های سکولار هستند برای او دردسر ساز شد و انتقادات زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت.
کد خبر: ۷۱۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 31 July 2017
اظهار نظر سفیر امارات در آمریکا که گفته بود کشورهای عربی از جمله عربستان خواهان حکومت های سکولار هستند برای او دردسر ساز شد و انتقادات زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «یوسف العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن چند روز پیش در گفتگو با «چارلی رز» مجری کهنه کار آمریکایی در شبکه «پی بی اس» گفته بود امارات، عربستان، اردن، مصر و بحرین برای خاورمیانه حکومت های سکولار می خواهند و این مسأله ای است که با قطر در خصوص آن اختلاف نظر داریم.

این اظهار نظر العتیبه جنجال زیادی در شبکه های اجتماعی به پا کرد تا جایی که شماری از شاهزاده های سعودی نیز به موج اعتراضات مجازی پیوسته و نسبت به آینده کشور خود و شکل حکومتی که روی کار می آید ابراز نگرانی کردند.

کاربران فضای مجازی عربستانی در توییتر هشتگ (إلا_عقیدتنا _یاالعتیبة) را به راه انداختند که در خطاب به سفیر امارات به او هشدار می دهند که در خصوص عقاید مذهبی سعودی ها اظهار نظر نکند. «فهده بنت سعود بن عبدالعزیز» دختر شاه پیشین عربستان ملک سعود، در صفحه توییتر خود در واکنش به اظهارات سفیر امارات نوشت: دولت آل سعود با شعار خدمت به حرمین شریفین به عنوان یک دولت اسلامی ایجاد شد که خداوند نعمت منابع نفتی را در خدمت این حکومت قرار داده تا از آن برای خدمت به مسلمانان و اسلام بهره ببرد، نقش رهبری عربستان این است.

«طلال بن محمد آل سعود» دیگر شاهزاده سعودی در پاسخ به فهده بنت سعود نوشته که اعتراض آنها راه به جایی نخواهد برد و فایده ای نخواهد داشت، باید وزارت خارجه عربستان به این اظهار نظر سفیر امارات واکنش نشان دهد.

شاهزاده «عبدالعزیز بن فهد» پسر ملک فهد پادشاه دیگر خاندان آل سعود نیز در صفحه توییتر خود به سفیر امارات در آمریکا تاخت و گفت که هر مسلمانی که به به خدا و دین اسلام و پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) ایمان دارد باید با سکولاریسم و لیبرالیسم مبارزه کند.

سفیر امارات در آمریکا گفته بود اختلاف با قطر بر مسائل دیپلماتیک نیست بلکه اختلاف دیدگاهی است و افزدوه بود: اگر از امارات، عربستان، اردن، مصر و بحرین بپرسید که به دنبال چه خاورمیانه ایی در ۱۰ سال آینده هستند، پاسخ آنها کاملا با آنچه قطر می خواهد متفاوت خواهد بود ما دولت های سکولار، پیشرفته، قوی و با ثبات می خواهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار