بازدید 8506

آخرین بارقه های امید برای نجات دختر 5 ساله

کد خبر: ۷۱۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 31 July 2017
هنوز خبر تکاندهنده آزار و اذیت و تجاوزهای هولناک ناپدری کیمیای 7 ساله از ذهن‌ها پاک نشده  بود که روز شنبه خبری درباره دختری 5 ساله از اهالی ساوه منتشرشد که قربانی هوسرانی مردی ناشناس شده و پس از شکنجه و آزار و اذیت به کما رفته و امیدها برای نجاتش رنگ باخته است.
 
به گزارش ایران، ساعت 7 و 45 دقیقه روز شنبه، مسئولان بیمارستان «مدرس» ساوه در تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی از وضعیت وخیم دختربچه‌ای خبر دادند که با آسیب دیدگی شدید  از ناحیه سروصورت و در حالت اغما به این مرکز درمانی انتقال داده شده بود.
 
پزشکان در بررسی‌های مقدماتی دریافتند دخترک دچار ضربه مغزی شده و با توجه به آسیب‌های وارد شده به احتمال فراوان مورد آزار جنسی نیزقرار گرفته است.
 
دکتر حسین اسد بیگی، رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی کشوردیروز به خبرنگار حوادث «ایران» گفت: «صبح شنبه به محض تماس مسئولان بیمارستان مدرس، همکارانمان به این مرکز درمانی اعزام شدند و وضعیت دختربچه 5 ساله را  که با آسیب شدید جسمی و به شکلی مرموز به کما رفته بود مورد بررسی قرار دادند. با هماهنگی‌های لازم، گزارش معاینه این کودک به پزشکی قانونی ارائه شد تا در اسرع وقت نتیجه قطعی درباره آزار جنسی‌اش اعلام شود.»
 
داستان پردازی‌های مادر دخترک
 
از آنجا که مادر و کودک تنها زندگی می‌کنند، این زن درباره اتفاق پیش آمده تحت بازجویی پلیسی قرار گرفته اما هر بار با طرح داستان جدیدی، معمای این واقعه هولناک را پیچیده‌تر کرده است. دکتر اسدبیگی گفت: «در پاسخ‌های مادر این کودک درباره چگونگی وقوع این حادثه تناقض‌های زیادی وجود داشت. یک بار گفت: «دخترم رفته بود پیتزا بخرد که وقتی دیر کرد، دنبالش رفتم و دیدم در کنار خیابان افتاده.»
 
یا یک بار دیگرگفت: «در پارک بودیم و دخترم در حال بازی بود که زمین خورد.» حرف‌هایش مشکوک بود و به همین خاطر او را به مراجع قضایی معرفی کردیم و حالا هم تحت بازجویی قرار دارد.»
 
رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور درباره شرایط زندگی این مادر و دختر گفت: «مادر کودک مدعی است 5 سال پیش زمانی که باردار بوده، از همسرش جدا شده ومدتی در خانه برادرش بوده یا با دخترش تنها زندگی می‌کرده است. اما نتیجه آزمایش پزشکی قانونی خیلی از مسائل را روشن خواهد کرد. متأسفانه با توجه به شرایط جسمانی دختر 5 ساله، امیدی به زنده ماندنش نیست. اما امیدواریم که زنده بماند و بدون شک در صورت بهبودی با حکم قاضی به مراکز بهزیستی سپرده خواهد شد.»
 
فضای مجازی، زنگ خطر را به صدا درآورد
 
 رئیس اورژانس اجتماعی کشور در پایان به تأثیر فضای مجازی در انتشار اخبار کودک آزاری اشاره کرد و گفت: «پدیده کودک آزاری، مربوط به چند سال اخیر نیست. متأسفانه از دهه‌های قبل ما با این پدیده شوم مواجه بوده‌ایم که اغلب، اخبار مرتبط با آن رسانه‌ای نمی‌شد. اما در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که هر خبر تأسفباری همچون کودک آزاری بلافاصله از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود و بازخوردهای متعددی هم به همراه دارد. به طور مثال خبر مربوط به این کودک 5 ساله ساوه‌ای، در کمتر از چند ساعت منتشر شد که همین موضوع می‌تواند زنگ خطر را برای همه افراد جامعه به صدا در آورد و مردم را هشیارتر کند.»
 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر