بازدید 5740

روایتی از توزیع سیب‌زمینی‌‌رایگان در دولت‌احمدی‌نژاد

وزیر جهاد کشاورزی در جشن تولید ملی شکر با ارائه روایتی از افزایش واردات شکر در دولت نهم آن را دلیل افزایش تولید سیب‌زمینی دانست که این اتفاق باعث توزیع مجانی سیب زمینی میان مردم شد.
کد خبر: ۷۱۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 30 July 2017
وزیر جهاد کشاورزی در جشن تولید ملی شکر با ارائه روایتی از افزایش واردات شکر در دولت نهم آن را دلیل افزایش تولید سیب‌زمینی دانست که این اتفاق باعث  توزیع مجانی سیب زمینی میان مردم شد.

به گزارش تسنیم، محمود حجتی امروز در جشن تولید ملی شکر در محل اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: این کار (افزایش تولید شکر در کشور) نیمه‌کاره گذاشته نمی‌شود باید توجه داشت که تولید شکر در کشور ما از 120 سال گذشته شروع شده است.

وی افزود: موفقیت‌ها و مشکلاتی در این باره برای ما پیش آمده و باید با شناسایی، مشکلات را برطرف کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در طول 4 سال گذشته با حمایت و پشتیبانی رئیس جمهور و تعامل سازنده و فداکاری بخش صنعت و تلاش کشاورزان مقدمات افزایش تولید به دست آمد.

حجتی تصریح کرد: براساس اقدامات صورت گرفته تولید شکر در کشور 50 درصد افزایش یافت و از یک میلیون و 100 هزار تن به بیش از یک میلیون و 600 هزار تن رسید.

* تا 4 سال آینده به ر احتی در تولید شکر خودکفا می‌شویم

وی یادآور شد: مصرف شکر در کشور 2 میلیون و 100 هزار تن تا دو میلیون و 200 هزار تن است و می‌توانیم در 4 سال آینده به خودکفایی در این محصول دست یابیم.

* در گذشته با التماس شکر می‌خریدیم

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به واردات شکر در سالهای گذشته گفت: شکری که در گذشته به کشور بر حجم گسترده وارد می‌شد به راحتی بازار در اختیار دیگر کشورها قرار می‌گرفت و اما در مقابل بازاری نمی‌گرفتیم و مواقعی حتی با التماس شکر می‌خریدیم.

وی تصریح کرد: بازار یک آورده مناسب است و نباید با صفر ریال آن را در اختیار صنعت و کشاورزی دیگر کشورها قرار داد و در کشور خودمان بر میزان ناهنجاریها افزود.

حجتی گفت: در طول دهه‌های گذشته بحرانهای مختلفی برای واردات برخی محصولات کشاورزی داشته‌ایم به طوری که سرمایه‌های نفتی خود را صادر کرده‌ایم با چند واسطه پول آن را به کشور آورده‌ایم تا با آن شکر بیاوریم و بخوریم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تاخیر پرداخت پول چغندرکاران گفت: بدقولی‌ها درباره پرداخت مابه‌التفاوت داشته‌ایم اما در حقیقت دستمان خالی بوده و در این مورد نمی‌توانستیم کاری بکنیم.

وی تصریح کرد: در دولت نهم 5 بار تعرفه شکر تغییر و به صفر رسید که این امر ناشی از عدم برنامه‌ریزیهای مناسب برای تولید و تامین محصول بود.

وزیر جهاد کشاورزی یاد آور شد: در آ« سالها نیاز کشور به شکر 30 تا 40 هزار بود اما 2 میلیون و 500 هزار تن شکر به کشور وارد شد و میزان تولید را به 500 هزار تن کاهش داد و در همه بخشهای مرتبط از جمله به کشاورزان و کارخانه‌ها آسیب وارد کرد.

* روایت حجتی از توزیع سیب‌زمینی‌های مجانی در دولت احمدی‌نژاد

وی افزود:‌بعد از این وقایع بود که کشاورزان به جای چغندر سیب‌زمینی کاشتند که موجب توزیع سیب‌زمینی‌های مجانی شد.

حجتی در ادامه صحبت‌های خود خطاب به فعالین اتاق بازرگانی گفت: در بحث روغن نیز دست نیاز ما به سوی شما فعالین اتاق بازرگانی است. بحث روغن و روغن‌کشی و تامین روغن دراز است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: وضعیت تولید روغن در کشور مناسب نیست و تنها می‌توانیم 6 تا 7 درصد از نیاز خود را در داخل تولید کنیم و باید توجه داشت که وابستگی 90درصدی کشور به واردات روغن مناسب نیست.

حجتی افزود: همانطور که در تولید قند و شکر به موفقیت رسیدیم در بخش روغن نیز این مهم امکانپذیر است.

وی یادآور شد: با وجود سرمازدگی واز بین رفتن بخش زیادی از تولید محصول کلزا در کشور 3 برابر افزایش داشته‌ایم و امسال به صورت تناوبی می‌توانیم افزایش تولید داشته باشیم که با کسری از سطح زیر کشت گندم انجام می‌شود.

* در موضوع روغن منافع ملی دیده شود

حجتی با اشاره به استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا برای افزایش عملکرد دانه‌های روغنی گفت: محصول کلزا با استفاده از تکنولوژی انتقال یافته از فرانسه به 4 تن روغن‌کشی از هر هکتار رسید.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: با کمک شما دوستان (فعالین اتاق بازرگانی) می‌توانیم راه افزایش تولید روغن را در کشور بپیماییم ولی برای تحقق این امر باید بلندمدت ببینیم و منافع ملی را در نظر بگیریم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر