بازدید 4563

روسیه داعش افغانستان را تهدید کرد

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان از بکارگیری نیروی نظامی علیه داعش در افغانستان در صورت تهدید این گروه برای کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی خبر داد.
کد خبر: ۷۱۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰ 30 July 2017
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان از بکارگیری نیروی نظامی علیه داعش در افغانستان در صورت تهدید این گروه برای کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی خبر داد.

به گزارش میزان، ضمیر کابل‌اف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: در صورت جدی شدن تهدیدهای داعش از سمت افغانستان برای کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از نیروی نظامی استفاده خواهد شد.

کابل‌اف در پاسخ به این سؤال که در برابر داعش از کدام نوع نیروهای نظامی استفاده خواهد شد، گفت: مقامات نظامی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در این مورد تصمیم خواهند گرفت.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان با تکیه بر اظهارات اخیر خود مبنی بر اینکه «مسکو» از افزایش نیروهای داعش در مناطق شمالی افغانستان نگران است، موضوع استفاده از نیروی نظامی در برابر داعش را مطرح کرد.

این اظهارات کابل‌اف و گزارش شبکه تلویزیونی «CNN» درباره همکاری روسیه با طالبان هم زمان به نمایش گذاشته شدند.

این شبکه 2 نوار ویدیویی را به نمایش گذاشت که خبر همکاری مسکو با طالبان برای سرکوبی داعش در افغانستان را تأیید کردند.

در یکی از ویدیوها گروهی از شورشی‌های طالبان در نزدیکی شهر «هرات» ادعا می‌کنند که سلاح‌های کلاشنیکف متعلق به آنان را گروه ملا هیبت الله از روسیه دریافت کرده است.

طبق گزارش‌های رسیده از افغانستان، در مناطق شمالی این کشور که با تاجیکستان هم مرز هستند، گروه‌های مسلح مختلفی از جمله طالبان و داعش تجمع کردند.

الهام نذری‌اف کارشناس مسایل منطقه در این باره گفت: این گروه‌ها چندان بزرگ نیستند و نمی‌توانند مناطق مرزی تاجیکستان را تهدید کنند.

وی افزود: هدف این گروه‌ها به دنبال تصرف روستاهای شمال افغانستان برای محکم کردن جای پای خود در این کشور هستند.

قاسم شاه اسکندراف کارشناس مسائل افغانستان نیز در این زمینه گفت: بی‌توجهی دولت «کابل» به برخی از مناطق شمالی افغانستان باعث شده که طالبان و داعش در آنجا مستقر شوند.

وی ادامه داد: تاجیکستان که با افغانستان مرز طولانی دارد در برابر اینگونه تهدیدات آسیب پذیر است.

اسکندراف در ادامه تصریح کرد: روسیه برای مبارزه مشترک علیه داعش با طالبان همکاری دارد اما مشخص نیست که طالبان با داعش چه تفاوتی دارد؟

وی افزود: تقریبا تمام اقدامات تروریستی در افغانستان به دست طالبان انجام می‌شوند و اعتماد روسیه به یک گروه تروریستی بی معنا است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار