بازدید 4002

درخواست کره جنوبی از آمریکا درباره کره شمالی

رئیس جمهور کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی پیونگ یانگ در روز جمعه، خواهان مذاکره با مقامات آمریکا برای استقرار واحدهای بیشتری از سامانه پدافند موشکی «تاد» شد.
کد خبر: ۷۱۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶ 29 July 2017
در پی پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک از سوی کره شمالی در روز جمعه، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی خواستار مذاکره با مقامات آمریکا برای استقرار واحدهای بیشتری از سامانه پدافند موشکی «تاد» در خاک این کشور شد.
 
به گزارش مهر به نقل از رویترز، مون جائه این همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا پیرامون وضع تحریم های جدید و سختگیرانه تر علیه پیونگ یانگ، یک نشست بحث و گفتگو برگزار کند.

گفتنی است که در حال حاضر ارتش آمریکا دو واحد از سامانه پدافند موشکی تاد را در منطقه جنوبی کشور کره جنوبی مستقر کرده است.

پیش از آن قرار بود 6 واحد از سامانه مذکور در خاک کره جنوبی استقرار یابد؛ اما به دلیل افزایش نگرانیها از تأثیرات زیست محیطی این واحدهای پدافندی، اجرای این تصمیم به تعویق افتاد.

شایان ذکر است که وزارت دفاع روسیه در تضاد با ادعای پنتاگون و ارتش کره جنوبی اعلام کرد که موشک پرتاب شده از سوی کره شمالی در روز جمعه، یک بالستیک میانبرد بوده که مسافتی در حدود ۷۳۲ کیلومتر را پیموده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل