بازدید 2384

تسلط ارتش سوریه بر اکثر بخش‌های شهر راهبردی "السخنه" در حمص

یک منبع نظامی سوری از بازگرداندن امنیت و ثبات به روستای البغیلیه و تسلط بر مجموعه‌ای از تپه‌ها و مناطق مهم در جنوب غربی "السخنه" در حومه شرقی حمص خبر داد.
کد خبر: ۷۱۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 27 July 2017

یک منبع نظامی سوری از بازگرداندن امنیت و ثبات به روستای البغیلیه و تسلط بر مجموعه‌ای از تپه‌ها و مناطق مهم در جنوب غربی "السخنه" در حومه شرقی حمص خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، این منبع گفت: ارتش کنترل اکثر بخش‌های منطقه السخنه مهمترین مقر داعش را در حومه شرقی حمص به دست گرفته است.

المیادین نیز گزارش داد، داعش مقادیر زیادی مین در شهر السخنه کار گذاشته که تسلط بر آن را با وقفه مواجه کرد. در عین حال ارتش سوریه و هم‌پیمانانش بر اکثر بخش‌های السخنه آخرین مقرهای داعش در حومه حمص تسلط یافته‌اند.

به گفته یک فرمانده میدانی ارتش سوریه، درگیری‌های السخنه از نظر پیشروی به سمت شهر دیر الزور و از این نظر که آخرین شهر از توابع استان حمص در مسیر دیر الزور است که داعش کنترل آن را برعهده دارد، اهمیت بسیار زیادی دارد.

یک فرمانده میدانی تصریح کرد، ارتش سوریه در اطراف شهر السخنه و در هشت کیلومتری آن در حال پیشروی است و توانمندی‌های دفاعی داعش که در حال انتقال خانواده‌های سرکردگان این گروهک از السخنه به دیر الزور است رو به فروپاشی است.

یگانی از ارتش یک انبار مهمات متعلق به داعش را منهدم کرد و تعداد زیادی از تروریست‌ها اعضای این گروه را در روستای البغیلیه در حومه غربی به هلاکت رساند.

یگان‌های ارتش طی چند ساعت گذشته با تروریست‌ها متعلق به گروه تکفیری”داعش” در المقابر و اطراف فرودگاه و اطراف هنگ 137 درگیر شدند که در اثر آن تعدادی از تروریست‌های داعش کشته و زخمی شدند.

در همین راستا، یک منبع نظامی تاکید کرد، یگان‌هایی از ارتش پیشروی خود را در عمق البادیه ادامه داده و کنترل بخشی از تپه‌ها و مکان‌های مهم در جنوب غربی السخنه در حومه پالمیرا (تدمر) را به دست گرفته و خساراتی را به داعش وارد کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار