بازدید 3007

اما و اگرهای امضای «میثاق‌نامه شهرداران»

کد خبر: ۷۱۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳ 24 July 2017
رئیس موقت منتخبین شورای شهر پنجم تهران درباره تدوین میثاق‌نامه‌ شهرداران توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس الویری در خصوص جزئیات تفاهم ‌نامه در حال تدوین گزینه‌های شهرداری با بیان اینکه در قانون شوراها ابهامات زیادی در مورد شرح وظایف و اختیارات شوراها و نحوه تعامل با شهرداری وجود دارد گفت: این ابهامات در مورد شهر تهران با توجه به حجم فعالیت‌ها و پایتخت بودنش تشدید شده، چرا که شهرداری تهران به دلیل مسائل فوق الذکر فراتر از شهرداری‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه در راستای رفع این ابهامات دو راه پیش روی اعضای شورای شهر پنجم است تصریح کرد: یا باید قانون شوراها اصلاح شود. یا تفاهم نامه‌ای بین شورا و شهرداری تنظیم شود. از آنجایی که تغییر قانون فرآیندی دشوار، سخت و زمان‌بر است؛ لذا به وسیله یک تفاهم‌نامه سعی کردیم که این ابهامات را قبل از آغاز به کار شهرداری و شورای جدید رفع کنیم.

رئیس موقت منتخبین شورای شهر پنجم تهران با بیان اینکه در این تفاهم نامه به تبیین روابط فیمابین و روشن کردن ابهامات اقدام خواهیم کرد، در مورد اظهارات یکی از اعضای منتخب در مورد اینکه انتخاب معاونین، مدیران سازمان‌ها و ... نیز از این پس بر اساس میثاق‌نامه با نظارت اعضای شورای پنجم صورت می‌گیرد، گفت: انتخاب معاونین، مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها جزء اختیارات مدیران اجرایی است؛ اما راه مشورت بسته نیست و ممکن است در بررسی‌ها در فرآیندی به توافق برسیم که بدون دخالت در کار اجرایی، شورای شهر نیز مشورت‌های لازم را ارائه کند.

وی گفت: ما سعی کردیم در تدوین تفاهم ‌نامه حلقه مفقوده‌ای که در دوره‌های قبل شورا موجب کدورت و تیرگی روابط فیمابین شورا و شهرداری شده بود را شناسایی و رفع کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر گزینه‌های شهرداری این میثاق‌نامه را نپذیرند چه اتفاقی رخ می‌دهد گفت: میثاق‌نامه یک تفاهم است و اگر بنا به هر دلایلی تفاهم را نپذیرند مشخص است که تعامل و کار کردن با نمایندگان شورا را نمی‌پذیرند. لذا مخالفت با کار جمعی، مخالفت با بندهای 16 گانه اولیه معرفی شهردار است. چرا که بر اساس یکی از بندها شهردار باید به خرد جمعی و کارگروهی پایبند باشد و چارچوب‌های آن را بپذیرد.

الویری در پاسخ به چرایی عدم تصمیم شورا مبنی بر ترمیم گزینه‌ها در صورت انصراف برخی از کاندیداهای نهایی گفت: ما نامزدهای نهایی را انتخاب کرده و تلاش کردیم هفت نفر را که بالاترین امتیاز را کسب کردند انتخاب کنیم و خود را بی نیاز می‌دانیم که افراد دیگری را وارد کنیم.

وی افزود: زمان محدود است و نمی‌توانیم به طور مداوم لیست را کم و زیاد کنیم و از سوی دیگر دلیلی ندارد که انصراف‌ داشته باشیم. چرا که قبلا با این افراد صحبت شده و با جلب موافقتشان، آنها در لیست قرار گرفتند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی