بازدید 9972
۶

خودروهای دیزلی پاک‌ترند یا بنزینی؟

نتایج مطالعه جدیدی که در گزارش‌های علمی منتشر شده اعلام می‌کند، به طور کلی خودروهای دیزلی مدرن آلودگی کمتری نسبت به اتومبیل‌های بنزینی دارند.
کد خبر: ۷۱۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲ 22 July 2017
نتایج مطالعه جدیدی که در گزارش‌های علمی منتشر شده اعلام می‌کند، به طور کلی خودروهای دیزلی مدرن آلودگی کمتری نسبت به اتومبیل‌های بنزینی دارند.

به گزارش قانون و به نقل از ای ان ان، از آنجایی که دیزل بسیار پاک‌تر از قبل شده است، تنظیم‌کننده‌های محیط زیستی باید به طور گسترده‌ای تمرکز خود را از خودروهای بنزینی آلوده و دیگر منابع آلودگی هوا تغییر دهند.

«هایز» شیمیدان آمریکایی در دانشگاه "مونترال" می‌گوید: دیزل در بین مردم محبوبیتی ندارد، زیرا شما می‌توانید آلودگی آن را مشاهده کنید، اما واقعیت این است که آلودگی نامرئی که از بنزین اتومبیل می‌آید بسیار آلوده‌تر از دیزل است.

گام بعدی باید تمرکز بر روی بنزین و یا از بین بردن وسایل نقلیه دیزلی قدیمی از جاده‌ها باشد. وسایل نقلیه دیزلی مدرن استانداردهای جدیدی دریافت کرده‌اند که در حال حاضر بسیار پاک می‌باشند، بنابراین اکنون توجه به تنظیم موتورهای دیزلی در جاده‌ها و خارج از جاده‌ها امری مهم است، که باید هدفی جدی باشد.

این مطالعه توسط محققان در سوئیس و نروژ با کمک «هایز» و همکارانش در ایتالیا، فرانسه و ایالات متحده انجام گرفته که تحقیق اصلی بر روی ذرات کربن خارج شده از اگزوز اتوموبیل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
آلوده ترین خودروها گاز cng هستند وپاک ترین خودروها هیبرید هاهستند
تولید خودروهای دیزلی و بنزینی به سر آمده.
باید روی خودروهای برقی - هیبریدی - و هیدروژنی صحبت کرد و معایب و محسنات آنان را برشمارد
پراید دیزلی!!!!!!!!!!!!!!!
تا جایی که من خبر دارم ما گازوئیل مخصوص خودروهای دیزلی رو تو ایران نداریم
خودروهای دیزلی ما که مال عهد قدیم هست و جز آلوده ترین وسایل.
باید فکری برای تعویض آنها و اصلاح کیفیت گازوییل کرد
آلودگی منتشره از هر موتور با سوخت هیدروکربنی( بنزینی - گازوئیلی - گازسوزمایع - گازسوز طبیعی - الکل سوز و ...) به مقدار زیادی به فن آوری موتور و سیستم های واقع در اگزوز موتور ( مثل کاتالیست ها ، تله ذرات و .... ) بستگی دارد و اگر موتوری دیزلی برای استاندارد یورو 5 طراحی شده آلایندگی آن از یک موتور بنزینی که به یورو2 طراحی شده بسیار کمتر است و بالعکس. پس بجای صحبت از سوخت بهتر است از فن آوری موتور در انتشار آلاینده ها صحبت کنیم. البته خودروهای هیدروژن سوز به مراتب پاکتر و خودروهای برقی طبیعی است که آلایندگیشان صفر است. و بطوریکه در کامنت های قبلی بدرستی ذکر شده ، آینده خودروها به سمت برقی شدن پیش خواهند رفت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی